Ivanov
Moderator
Met een succesvol Jumbo Racing Day's achter de rug (bijna) gaan we naar Monaco. Daar waar motorvermogen voor een keer minder belangrijk is en mechanisch en aerodynamische grip juist wel. Laten de Red Bulls nu eens over die twee beschikken en wat achterlopen in pure power. Daarnaast zeggen de experts dat de laatste bochtensectie in Barcelona een graadmeter is voor wie er in Monaco snel kan zijn en, raad eens, dat waren de Red Bulls. Dus, no pressure then. Al helemaal niet voor Max die in Monaco. Ik heb even teruggekeken, 2015: DNF, 2016: DNF, 2017: DNF. Het wordt zaak om de race uit te rijden, want Red Bull/Max hebben dit jaar al teveel punten laten liggen.
Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen... Drie vragen ditmaal: 1) Gaat er in de kwalificatie een code rood komen? Dat wil zeggen dat de kwalificatie afgebroken wordt. 2) Gaat Max de race uitrijden (echt rijden, niet geklasseerd omdat hij binnen x ronden van de winnaar is uitgevallen). 3) Gaat er in de race een safetycar periode zijn? De echte, niet eencode 60 virtual safetycar. Alle vragen zijn ja/nee. Vraag 1 te beantwoorden voor de start van de kwalificatie, voor 15:00u AW servertijd. Beantwoorden van vragen 2 en 3 voor de start van de opwarmronde, iets specifieker voor 15:10 AW Servertijd.
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is! Dit jaar ga ik het voor mezelf makkelijker maken, de joker is er niet meer.
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 26 mei 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 27 mei 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend. De tijd die er bij jouw post staat geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
De eerste voorspelling/inzending die jullie gedaan hebben/doen is meteen de standaardvoorspelling. Wil je een andere voorspelling als standaard instellen? Tuurlijk kan dat, maar meldt het dan wel even. Mochten, en dat hoop ik, er in de komende races nieuwe deelnemers komen dan wordt de eerste voorspelling meteen de standaard.
Succes.
En wie wonnen er in het verleden?
Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen... Drie vragen ditmaal: 1) Gaat er in de kwalificatie een code rood komen? Dat wil zeggen dat de kwalificatie afgebroken wordt. 2) Gaat Max de race uitrijden (echt rijden, niet geklasseerd omdat hij binnen x ronden van de winnaar is uitgevallen). 3) Gaat er in de race een safetycar periode zijn? De echte, niet een
Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp! Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is! Dit jaar ga ik het voor mezelf makkelijker maken, de joker is er niet meer.
De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 26 mei 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 27 mei 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend. De tijd die er bij jouw post staat geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.
De eerste voorspelling/inzending die jullie gedaan hebben/doen is meteen de standaardvoorspelling. Wil je een andere voorspelling als standaard instellen? Tuurlijk kan dat, maar meldt het dan wel even. Mochten, en dat hoop ik, er in de komende races nieuwe deelnemers komen dan wordt de eerste voorspelling meteen de standaard.
Succes.
En wie wonnen er in het verleden?
Code:
1950 Juan Manuel Fangio Arg Alfa Romeo
1951 ~ 1954
1955 Maurice Trintignant Fra Ferrari
1956 Stirling Moss GB Maserati
1957 Juan Manuel Fangio Arg Maserati
1958 Maurice Trintignant Fra Cooper-Climax
1959 Jack Brabham Aus Cooper-Climax
1960 Stirling Moss GB Lotus-Climax
1961 Stirling Moss GB Lotus-Climax
1962 Bruce McLaren N-Z Cooper-Climax
1963 Graham Hill GB BRM
1964 Graham Hill GB BRM
1965 Graham Hill GB BRM
1966 Jackie Stewart GB BRM
1967 Denis Hulme N-Z Brabham-Repco
1968 Graham Hill GB Lotus-Ford
1969 Graham Hill GB Lotus-Ford
1970 Jochen Rindt Oos Lotus-Ford
1971 Jackie Stewart GB Tyrrell-Ford
1972 Jean-Piere Beltoise Fra BRM
1973 Jackie Stewart GB Tyrrell-Ford
1974 Ronnie Peterson Zwe Lotus-Ford
1975 Niki Lauda Oos Ferrari
1976 Niki Lauda Oos Ferrari
1977 Jody Scheckter Z-A Wolf-Ford
1978 Patrick Depailler Fra Tyrrell-Ford
1979 Jody Scheckter Z-A Ferrari
1980 Carlos Reutemann Arg Williams-Ford
1981 Gilles Villeneuve Can Ferrari Turbo
1982 Riccardo Patrese Ita Brabham-Ford
1983 Keke Rosberg Fin Williams-Ford
1984 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1985 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1986 Alain Prost Fra McLaren-TAG Turbo
1987 Ayrton Senna da Silva Bra Lotus-Honda Turbo
1988 Alain Prost Fra McLaren-Honda Turbo
1989 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1991 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1992 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1993 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Ford
1994 Michael Schumacher Dui Benetton-Ford
1995 Michael Schumacher Dui Benetton-Renault
1996 Olivier Panis Fra Ligier-Mugen Honda
1997 Michael Schumacher Dui Ferrari
1998 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
1999 Michael Schumacher Dui Ferrari
2000 David Coulthard GB McLaren-Mercedes Benz
2001 Michael Schumacher Dui Ferrari
2002 David Coulthard GB McLaren-Mercedes Benz
2003 Juan Pablo Montoya Col Williams-BMW
2004 Jarno Trulli Ita Renault
2005 Kimi Räikkönen Fin McLaren-Mercedes Benz
2006 Fernando Alonso Spa Renault
2007 Fernando Alonso Spa McLaren-Mercedes Benz
2008 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes Benz
2009 Jenson Button GB BrawnGP-Mercedes Benz
2010 Mark Webber Aus Red Bull Racing-Renault
2011 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2012 Mark Webber Aus Red Bull Racing-Renault
2013 Nico Rosberg Dui Mercedes
2014 Nico Rosberg Dui Mercedes
2015 Nico Rosberg Dui Mercedes
2016 Lewis Hamilton GB Mercedes
2017 Sebastian Vettel Dui Ferrari