Het Formule 1 spelletje 2017: Verenigde Staten: Circuit of the Americas

Dat de kwalificatie is uitgesteld vanwege een Justin Timberlake concert is:

• Totaal aantal stemmers
    15
  • Opiniepeiling gesloten .

Ivanov

Moderator

Van Azië vertrekken we naar het Amerikaanse deel van de kalender. VS, Mexico en dan naar Brazilië. Wat kan Max doen? Azië ging lekker voor hem. Ok, Vettel vond Max zo sterk dat hij hem van de baan af roste, maar in Maleisië en Japan ging Max sterk. En wat van de diverse debutanten? Sainz in de Renault en Hartley in de Toro Rosso. Kan Ferrari nog terugkomen in de strijd om de titels?

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen. Tja, Palmer niet meer in de Renault en stoelendans bij Toro Rosso. Daarnaast titels die gewonnen kunnen worden. 1) Zal Carlos Sainz zijn nieuwe teamgenoot Nico Hülkenberg verslaan in de kwalificatie? Ja of nee. 2) Zal debutant Brandon Hartley zijn teamgenoot Daniil Kvyat verslaan in de kwalificatie? Ja of nee. 3) Zal Mercedes de constructeurstitel pakken dit weekend. Ze hebben nu 145 punten voorsprong en hebben aan het einde van de GP nog 129 punten voorsprong nodig. Ja of nee. 4) Zal Lewis Hamilton de rijderstitel pakken dit weekeind. Hij heeft nu 59 punten voorsprong en zal er na de GP minimaal 75 meer moeten hebben dan zijn naaste belager. Ja of nee. Vragen 1 en 2 dienen voor de start van de qualificatie beantwoord te worden, vragen 3 en 4 voor de start van de opwarmronde.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp! Echter is er een foutmelding bij de simkaart, al doet Whatsapp het weer wel. [size=large]WHATSAPP IS TIJDELIJK BUITEN DIENST![/size] Ik weet niet waarom, maar ik krijg een foutmelding als ik het op de telefoon wil installeren. Denk er dus aan. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post, als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is! [size=x-large]Denken jullie ook allemaal aan de jokeroptie![/size] Deze kun je bij een race inzetten om je punten te verdubbelen. Geef dit door voor de start van de kwalificatie en je mag je inzet aanpassen tot de start van die sessie. Verander je van plan en wil je hem toch niet inzetten? Dat kan, maar geef het voor de start van de kwalificatiesessie door.

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 21 oktober voor 23:00u Nederlandse tijd. 22:59u is op tijd, 23:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 22 oktober 21:00u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 20:59u is ok, 21:00u te laat. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

Daarnaast is er een toevoeging. De eerste die jullie gedaan hebben/doen is meteen de standaardvoorspelling geworden. Wil je een andere voorspelling als standaard instellen? Tuurlijk kan dat, maar meldt het dan wel even. Mochten, en dat hoop ik, er in de komende races nieuwe deelnemers komen dan wordt de eerste voorspelling meteen de standaard.

Succes.

En wie wonnen er in het verleden?
Code:
1959 Bruce McLaren N-Z Cooper-Climax
1960 Stirling Moss GB Lotus-Climax
1961 Innes Ireland GB Lotus-Climax
1962 Jim Clark GB Lotus-Climax
1963 Graham Hill GB BRM
1964 Graham Hill GB BRM
1965 Graham Hill GB BRM
1966 Jim Clark GB Lotus-BRM
1967 Jim Clark GB Lotus-Ford
1968 Jackie Stewart GB Matra-Ford
1969 Jochen Rindt Oos Lotus-Ford
1970 Emerson Fittipaldi Bra Lotus-Ford
1971 François Cevert Fra Tyrrell-Ford
1972 Jackie Stewart GB Tyrrell-Ford
1973 Ronnie Peterson Zwe Lotus-Ford
1974 Carlos Reutemann Arg Brabham-Ford
1975 Niki Lauda Oos Ferrari
1976 ~ 1980 
1981 Alan Jones Aus Williams-Ford
1982 Michele Alboreto Ita Tyrrell-Ford
1983 
1984 Keke Rosberg Fin Williams-Honda Turbo
1985 ~ 1988 
1989 Alain Prost Fra McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1991 Ayrton Senna da Silva Bra McLaren-Honda
1992 ~ 1999 
2000 Michael Schumacher Dui Ferrari
2001 Mika Häkkinen Fin McLaren-Mercedes Benz
2002 Rubens Barrichello Bra Ferrari
2003 Michael Schumacher Dui Ferrari
2004 Michael Schumacher Dui Ferrari
2005 Michael Schumacher Dui Ferrari
2006 Michael Schumacher Dui Ferrari
2007 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes Benz
2008 ~ 2011 
2012 Lewis Hamilton GB McLaren-Mercedes Benz
2013 Sebastian Vettel Dui Red Bull Racing-Renault
2014 Lewis Hamilton GB Mercedes
2015 Lewis Hamilton GB Mercedes
2016 Lewis Hamilton GB Mercedes

Kwalificatie:

1 - Hamilton
2 - Bottas
3 - Vettel
4 - Raikkonen
5 - Verstappen
6 - Ricciardo
7 - Ocon
8 - Sainz

Bonus:

1 - Ja
2 - Nee
3 - Ja
4 - Nee

Kwalificatie:

1 - Hamilton
2 - Bottas
3 - Vettel
4 - Raikkonen
5 - Ricciardo
6 - Ocon
7 - Sainz
8 - van Doorne

Bonus:

1 - Ja
2 - Nee
3 - Ja
4 - Nee

Misschien overbodig maar: Bonusvragen 1 en 2 kunnen beantwoord worden tot de start van de qualificatie, 23:00u zaterdag.

Kwalificatie:

1 - Hamilton
2 - Bottas
3 - Vettel
4 - Raikkonen
5 - Ricciardo
6 - Ocon
7 - Sainz
8 - Alonso

Bonus:

1 - Ja
2 - Nee
3 - Ja
4 - Nee

Nee, nee, ja, nee

Quali:

1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Ricciardo
5. Raikonnen
6. Perez
7. Hulkenberg
8. Icon

Race:

1. Hamilton
2. Vettel
3. Ricciardo
4. Bottas
5. Raikonnen
6. Hulkenberg
7. Perez
8. Sainz

Kwalificatie:
1 Hamilton
2 Vettel
3 Bottas
4 Ricciardo
5 Räikkönen
6 Massa
7 Perez
8 Alonso

Bonus: 1 nee, 2 nee, 3 ja, 4 nee

Aangepaste kwalificatie

1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Ricciardo
5. Raikonnen
6. Perez
7. Hulkenberg
8. Icon

Bonus en race ongewijzigd.

Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Raïkönnen
5. Ricciardo
6. Hülkenberg
7. Sainz
8. Massa

Ik wil graag de joker inzetten

Bonus:
1. Nee
2. Nee
3. Ja
4. Nee

Via SMS van DAF-XF:

DAF-XF zei:
Mijn verwachting voor de kwalificatie, 1 Hamilton 2 Vettel 3 Ricciardo 4 Bottas 5 Räikkönen 6 Hülkenberg 7 Pérez 8 Massa. Bonus, Nee, Nee, Nee en ja, en ik zet de joker in.

Zou ik toch bijna mijn eigen voorspelling vergeten.

Quali:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Bottas
4. Räikkönen
5. Ricciardo
6. Sainz
7. Pérez
8. Ocon

Bonus Ja, nee, ja, nee.

Race:

1. Vettel
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Bottas
5. Raïkönnen
6. Verstappen
7. Ocon
8. Sainz

Race
1 Hamilton
2 Ricciardo
3 Vettel
4 Bottas
5 Räikkönen
6 Sainz
7 Ocon
8 Verstappen

Bonus ongewijzigd.

Race:

1. Hamilton
2. Vettel
3. Ricciardo
4. Bottas
5. Raïkönnen
6. Verstappen
7. Ocon
8. Sainz

Bonus ongewijzigd.

Oeps... vergeten een eigen racevoorspelling te doen...

En aangezien de wedstrijdleiding een enorme bull-shit beslissing genomen heeft om Max een straf te geven voor iets waar ze het hele weekeind nog niet over gezegd hebben... en Red Bull een officiëel protest heeft ingediend tegen deze enorme dwaling, laat de uitslag nog even op zich wachten.

Terug
Bovenaan