Wat leuk dat je dit topic hebt opgezet JW!
In de AutoRai tijd heb ik ook veel folders verzameld, en ook daarna nog wel wat. Soms koop ik op beurzen wat, maar dat is me vaak te duur, of op de rommelmarkt, dan zijn ze vaak heel goedkoop.
In het begin van Internet (nouja lees dat het meer gangbaar werd) heb ik eens merken gemaild of ze me ook folders wilden sturen. Dat was geen succes, haha, maar van 1 merk kreeg ik een mail terug. Dit was van de directeur van Zastava, hij had geen folders, maar een mail uit Nederland vond hij enorm leuk, als ik hem mijn adres zou sturen, zou ik een cd-rom van hem krijgen met foto's van de fabriek, en alles erom heen.
Weken later kreeg ik een mail met een cd-rom met allemaal foto's, echt letterlijk alles had meneer op de foto gezet, productie-proces , medewerkers, prototypes noem het maar op. Maar goed, daar ging het neit over.
Ik heb vooral folders van de auto's die ik zelf heb gehad, mijn vader heeft gehad en veel Oostblok-folders/flyers. En Rover dingen. Ik heb ook een paar oude perskitten, van Hyundai Scoupé, MG-Rover (2005) en Lancia Ypsilon.
Heel zeldzaam is mijn 40 jaar FSO-folder, en dan ook nog in het Engels.
Ik zal eens een keer wat scannen of fotograferen.
Pas heb ik op ebay deze gekocht:
Een Franse folder van de FSO Polonez Atu, die in Frankrijk Atou is genoemd.
Deze folder is onderweg naar me, dit is een Russische folder van de Lada Aura, een "Limousine" op basis van de Lada Vesta.