Het algemene Lada-topic deel 2

Guest
lada-logo.jpg

Dit topic moet worden gezien als de opvolger van het "Officieel: Lada Kalina" topic. Waarom een algemeen Lada topic? Het Lada Kalina topic was al lang geen topic meer over de Kalina zelf maar ging ook over de Priora, de participatie van Renault in Lada, de naar onze mening "matige" houding van de Nederlandse importeur, de concurrentiepositie van Lada ten opzichte van de opkomende Chinese merken etc, etc.

Hoe staat het merk Lada er op dit moment voor?
Het merk is bij een flink aantal mensen volledig uit beeld geraakt. Als je mensen confronteert met de Kalina en je zegt dat het een Lada is, dan zijn de mensen verrast en vaak in positieve zin. Opmerkingen als: "bestaat het merk dan nog?" zijn al meerdere keren gehoord. Op zich is dat ook niet vreemd gezien het feit dat Lada voor het laatst meer dan 100 auto's in Nederland verkocht, het jaar 2001 was. Daarna zijn er respectievelijk 85, 78, 54, 69, 47, 88 (2007 en het eerste volledige verkoopjaar van de Kalina) en 27 (tot en met mei 2008) auto's verkocht. Met de score van 2008 is het merk Lada bijvoorbeeld exclusiever dan het merk Maserati. En dat merk bouwt toch auto's die een veelvoud kosten van een Lada.

Welke modellen levert Lada op dit moment in Nederland?
Officieel alleen de Kalina 1118 (sedan) en de Kalina 1119 (hatchback) plus de gouwe ouwe Niva. Met alle respect voor de Niva maar dit is een nieuw verkrijgbare klassieker. Het model is dit jaar op de kop af 30 jaar op de markt. Dat Lada de Kalina niet kan leveren met ABS (Rusland hoort niet tot de landen die gezegd hebben ABS als standaard te leveren) mag worden gezien als een groot gemis, evenals het ontbreken van de optie airco. Deze twee items zorgen er, zeker in mijn ogen, voor dat Lada gewoon potentiële klanten mist.

De Kalina 1118 (sedan)
4672b53c9485437b24bc27eb3a1ee434.jpg

845208c84c2fa76a4f5cbc4a3f723ec9.jpg

8d7e6c16609f20f536f2d0d68fe20021.jpg

De Kalina 1119 (hatchback)
20329_02.jpg

c3d97e7f03.jpg

De Priora 2170 (sedan)
med_gallery_2575_71_94312.jpg

LadaPriora01.jpg

Wat kunnen we van Lada verwachten om weer meer aandacht van het publiek te krijgen?
1. De Kalina zou na de zomer in meerdere luxe gradaties geleverd gaan worden, waarbij de huidige versie de middelste van de range zal gaan worden.
2. De Kalina gaat nu eindelijk ABS (standaard) krijgen en ook Airco gaat leverbaar worden als optie.
3. De Kalina gaat in 2008 nog leverbaar worden als 1117, de lang verwachte station uitvoering.
4. De Priora gaat leverbaar worden als model boven de Kalina. Naar het zich laat aanzien voor een scherpe prijs want de Priora is in Duitsland al gesignaleerd voor een prijs van Euro 9.999,-.
5. De Project C 2116/2118 waarvan de eerste prototypes rond rijden in Rusland.
6. Renault heeft deze week aangekondigd dat Lada gaat komen met een tweetal MPV's, een vijfpersoons en een zevenpersoons uitvoering. Deze auto's zouden in 2010 de weg op moeten kunnen. Hoogstwaarschijnlijk zal als basis de huidige Scenic modellen gaan dienen.
Conclusie van dit alles: Lada is niet dood, Lada leeft!

Snelle opening deel 2. Grootste deel van de tekst uit de openingspost van deel 1 laten staan, met her en der wat aanpassingen of delen weggelaten.

Brand maar los!

Lada111: Kalina gekocht?

Mooi dat er zo snel een nieuw topic geopend is. Ik zeg Toppie.
Even de bookmark aanpassen.

Davidoff zei:
Lada111: Kalina gekocht?
Neeee, nog niet. Vanavond nog even bellen met de garage.

Er staat behalve die bordeaux-rode ook nog zo'n mooie blauw-metallic te koop op marktplaats!

Davidoff zei:
Conclusie van dit alles: Lada is niet dood, Lada leeft!

Dat stukje uit de oude openingspost had je wel mogen veranderen in bijv. "Lada is op sterven na dood"...

[size=medium]Renault investeert in AvtoVaz ...[/size]

Kocht Renault 2 jaar geleden met 679 miljoen euro voor een 25-procent participatie in AvtoVaz (producent van Lada) een kat in de zak? De autoverkopen in Rusland zijn immers ingestort (2 jaar geleden voorspelden analisten nog dat de Russische afzetmarkt groter zou worden dan die van Duitsland), topmanagers verlaten het zinkende schip en AvtoVaz dreigt genationaliseerd te worden (AvtoVaz is nu nog deels beursgenoteerd), waardoor Renault feitelijk niks meer in de melk te brokkelen heeft.
Volgens de Russische vice-premier Igor Chouvalov valt het allemaal wel mee. Sterker nog: Renault zou inmiddels een extra investering in zijn Russische partner AvtoVaz bevestigd hebben. Boze tongen beweren echter dat premier Vladimir Poetin persoonlijk het mes op de keel gezet heeft bij Renault: financieel helpen of anders oprotten. Formeel kan het spel natuurlijk zo niet gespeeld worden, maar in Rusland gelden andere wetten. Daar weet bijvoorbeeld Shell alles van. Als de Russische minister-president dat wil, dan kan hij het belang van Renault in AvtoVaz 'waardeloos' maken. Renault heeft met haar 25 procent belang in AvtoVaz formeel nu nog vetorecht, maar dat belang zal verwateren als de Fransen niet met extra investeringen over de brug komen.
Avtovaz kondigde eerder deze maand aan 27.600 banen te zullen schrappen, oftewel een kwart van zijn personeelsbestand. Sinds het begin van dit jaar zijn de verkopen van Lada met 44 procent gedaald. Via Renault dacht men het modellengamma te kunnen gaan moderniseren, maar het repareren van het dak moet je doen als de zon schijnt, niet nu er markttechnisch een sneeuwstorm raast. AvtoVaz heeft dit jaar een miljardenlening gekregen van de Russische overheid, maar dat geld is schoon opgegaan aan het aflossen van de schulden. Voor het ontwikkelen van nieuwe modellen is geen roebel meer over.

Bron: https://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=12730&n=0

Ik had eerder al ergens gelezen dat de 2116 en 2118 niet in productie gaan.

Ah, weer een nieuw topic.(y)

@ Lada 111,

Ik hoop voor je dat de koop van de Kalina doorgaat.
De rode 1118 bij Snippe ziet er erg goed uit.(y)
Hoeveel kilometers heeft deze auto op dit moment op de teller staan?

Carlover in het vorige LADA-topic zei:
Aangezien we topics die over de 50 pagina's komen, sluiten om problemen te voorkomen, mag één van de Ladafans deel 2 starten......

carlover, moderator

Dan heb ik nog wat voor je(y):
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3947567,page=1

En zo zijn er nog wel een paar meer.;)

Ja, echt consequent wordt die regel niet meer gehandhaafd..

@ D-C: Merken hebben er wel slechter voorgestaan. Fiat, bijvoorbeeld.

Ik zou denk ik liever in een dacia rondrijden als budget auto. Sory maar ik vind die lada's echt heel lelijk.
De dacia (vooral de station) ziet er best goed uit vind ik. Ik zou daar eens naar gaan kijken.

@ Davidoff: Ik betwijfel of Fiat er ooit slechter voor heeft gestaan. Ik neem aan dat je het hebt over het begin van dit decennium? Ik kan me niet voorstellen dat de Italiaanse regering zoveel heeft moeten/mogen ingrijpen in Fiat als de Russische regering (en mogelijk Renault gedwongen) in Lada. En zijn er bij Fiat ook zoveel ontslagen gevallen navenant de jaarlijkse productie? Mijns inziens zou Lada het beste zijn logo's kunnen plakken op moderne budgetauto's. Russen kopen toch wel een Lada en in het buitenland zijn Lada's verre van concurrerend. De hoop op nieuwe échte Lada's heb ik allang opgegeven.

Bentley Arnage zei:
@ Lada 111,

Ik hoop voor je dat de koop van de Kalina doorgaat.
De rode 1118 bij Snippe ziet er erg goed uit.
Hoeveel kilometers heeft deze auto op dit moment op de teller staan?

Als ik me goed herinner 25k. De auto is een tijdje in de verhuur geweest.
Dan gaan we er bijna 40k kilometer en drie jaar op vooruit. Geen gekke deal lijkt me.

Begin deze eeuw stond Fiat op de rand van de afgrond. Overnamegesprekken met GM liepen op niets uit. Lada is volgens mij van dát scenario nog redelijk ver verwijderd.

Ben benieuwd, Lada111!

Sorry Lada-liefhebbers, maar als ik al een budgetauto zou kopen, werd het toch ook een Dacia, oogt frissr als die foto's hierboven.
Een Niva heeft altijd wel mijn waardering kunnen krijgen!

Ah een nieuw topic. Goed om te lezen. Helaas alleen maar slecht nieuws de laatste tijd. Had vorig jaar rond deze tijd toch echt wel gehoopt dat de Priora er nu toch wel zou zijn. Helaas, niets is minder waar....

greetz
R.L.

Bentley Arnage zei:
@ Lada 111,

Is er al wat meer bekend over de 1118?

Op dit moment even niet, een beetje te veel werk zorgt ervoor dat het er gisteren en vandaag niet van gekomen is te bellen met Autobedrijf Snippe.
Ze weten dat ik belangstelling heb, ze zullen de auto niet aan een ander verkopen (I hope)

Even geduld A.U.B. :rolleyes:

Zo veel belangstellenden zijn er niet voor een Kalina.....

Zoals al geopperd zou mijn keuze in deze klasse de Sandero zijn of anders een instapmodel van de Skoda Fabia (ook al leverbaar vanaf 9.995,-). Ook stunt Chevrolet de laatste tijd veel met de Aveo....

Allemaal auto's waarvan de inruilwaarde hoger ligt dan bij de Kalina. Daar moet je maar net een liefhebber voor vinden.

Overigens denk ik niet meer dat we de Priora nog dit jaar in de showroom zullen mogen begroeten. De laatste berichten in de media doen mij er zelfs aan denken dat het merk Lada zijn langste tijd heeft gehad met de enorme verliezen die worden genoemd. Lada verwacht dat Renault geld in het bedrijf zal pompen. Waarom geld steken in een bodemloze put en dan ook nog eens een concurrent in leven houden van je eigen budgetmerk (Dacia)?

Enige artikelen uit de pers aangaande AvtoVaz. Situatie ziet er niet best uit. Putin moet met (nog veel meer) geld over de brug komen en Renault word onder druk gezet (gaat geen geld in AvtoVaz pompen, maar technologie beschikbaar stellen). Renault is wel het kind van de rekening. Putin laat AvtoVaz nooit ten onder gaan (te veel sociale onrust) , maar dwingt tegelijkertijd wel Renault in de hoek...

--------------------------------------
RUSSIA: AvtoVAZ on 'edge of bankruptcy'
12 October 2009 |

AvtoVAZ on Monday increased pressure on politicians to put up more money to help it through the current downturn and refinance its debt mountain, saying it remained on the edge of bankruptcy.

According to Dow Jones Newswires, AvtoVAZ, 25% owned by Renault, said there was "significant doubt" about its ongoing existence as it reported that its net loss widened nine times and it was relying on the Russian government to refinance US$2bn of short-term debt. It also said it was confident the Kremlin would come to its rescue.

"Without the continued support of the Russian government, [there] is a material uncertainty that gives rise to significant doubt about the company's ability to continue as a going concern," AvtoVAZ said. There are no current plans or need to shut down operations, it added.

Dow Jones noted that Russian car sales had halved in the last year as banks stopped lending to consumers amid the country's worst financial crisis in a decade. The industry slump pushed AvtoVAZ toward insolvency, forcing management to address long-standing inefficiencies - chiefly its bloated work force and outdated product range.

The company has been talking to the Russian government for weeks about RUB12bn in additional aid after receiving a RUB25bn interest-free loan last spring which it used largely to pay off suppliers.

The Kremlin has, in turn, been pressuring Renault to put up more money to help AvtoVAZ or have its stake in the company diluted. Renault has so far shied away from making a financial commitment but has pledged technological support.

On Monday, according to the news agency, AvtoVAZ said it would spend RUB42bn ($1.42bn) in the "near future" on a new line of cars based on the Logan architecture.

Renault and alliance partner Nissan Motor were expected to provide current technology for the modernization of AvtoVAZ production, Russian deputy prime minister Igor Shuvalov said in a statement.

"What AvtoVAZ needs to do, and do quickly, is to spruce up its dated product lineup," Michael Tyndall of Nomura Securities in London told Dow Jones. "That's a huge task that will require time and money."

Renault, which already operates a Logan plant in Russia, has received $220m from AvtoVAZ for licenses to use its patents to improve its vehicles.

AvtoVAZ's loss widened to RUB19.48bn ($657.9m) in the first half of 2009, from RUB2.15bn a year ago. Its liabilities exceeded assets by RUB52.8bn as of 30 June 30 and short-term debt totalled RUB58.22bn, according to the report.

The report said Russian automobile executives on Monday discussed government support with the industry ministry, which said it doesn't expect domestic car demand to return to pre-crisis levels until 2014.

Government purchases made up an estimated 42% of AvtoVAZ revenue this year, the ministry also said.

The official Rossiyskaya Gazeta newspaper said on Monday the Russian government would extend by nine months an increased tariff on foreign car imports intended to protect domestic automakers.

Lada sedan maker AvtoVAZ made almost a quarter of the cars sold in Russia in 2008, Dow Jones noted.

----------------------------------------------
RUSSIA: AvtoVAZ may negotiate shares-for-debt swap
13 October 2009 |

The Russian government is considering allowing troubled carmaker AvtoVAZ to convert the debt it owes state controlled banks Sberbank and VTB Bank into shares.

Russian media reports cited deputy finance minister Alexander Novak as saying that the debt for shares option was one of two avenues open to AvtoVAZ to settle with creditors. The other was providing AvtoVAZ with government guarantees for debt restructuring and subsidising interest rates on the carmaker's loans.

A final decision is expected within a month, Novak added.

AvtoVAZ, 25% owned by Renault, on Monday (12 October) increased pressure on politicians to put up more money to help it through the current downturn and refinance its debt mountain, saying it remained on the edge of bankruptcy.

It said there was "significant doubt" about its ongoing existence as it reported that its net loss widened nine times and it was relying on the Russian government to refinance US$2bn of short-term debt. It also said it was confident the Kremlin would come to its rescue.

The Russian government in turn has put pressure on Renault to help and the French automaker in turn responded by saying there were other ways to help other than by injecting cash, such as developing models for AvtoVAZ production lines to replace outdated current models [such as the Lada sedan line which can trace its origins back to Fiat's 1960s 124 - ed].

---------------------------------

Bron: Autointernationaal.nl

'Avtovaz op rand van de afgrond'

De Russische autogigant Avtovaz, bekend van het automerk Lada, is op sterven na dood. Het concern moet bijna 50.000 mensen de laan uitsturen, wil het enige kans maken om een faillissement te voorkomen. Dat meldde de Russische krant Kommersant donderdag.

De Russische autoproducent kondigde vorige maand aan dat 27.600 werknemers zouden worden ontslaan, maar dit aantal is dus nu bijna verdubbeld. Avtovaz heeft 102.000 medewerkers in dienst en is voor 25 procent in handen van de Franse autoproducent Renault.
De grootste Russische autofabrikant heeft te kampen met sterk dalende verkopen als gevolg van de economische crisis. Het bedrijf leed vorig jaar een nettoverlies van 563 miljoen euro. Door de zware marktomstandigheden zou Avtovaz niet meer in staat zijn om zijn miljarden schuld te herfinancieren

Renault had nooit in dit wespennest moeten stappen en had beter moeten weten na Shell/Gazprom op Sachalin...

Deze 2118 en 2116 zullen in ieder geval niet in productie worden genomen:

488990.jpg

488992.jpg

0_26cd9_d889184_-1-XL.jpg

0_26cda_fc7aff8f_-1-XL.jpg

2116.jpg

0_1e7b2_c3e758f1_orig.jpg

2116-2.jpg

2116-3.jpg

modules.php

modules.php

Het probleem van Lada is gewoon dat er veel te weinig is geinvesteerd, eigenlijk al vanaf de Samara is er nooit meer snel een nieuw model gekomen. In 1981 kwam de "nieuwe" Lada, de 2105. Dat was best wel een groot verschil ten opzichte van de 1200/1300 (2101) etc modellen. Daarna kwam in 1986 al de Samara. De 110 serie kwam daarna pas bij ons in 2000. Toen was het merk eigenlijk al weggevaagd met nog weinig gekentekende wagens per jaar. De Kalina heeft het tij al helemaal niet kunnen keren. Lada loopt een steeds grotere achterstand op ten opzichte van de concurrentie.

Conceptmodellen zijn er in overvloed maar om die conceptmodellen om te zetten naar een productiemodel, daar schort het ten ene male aan. Een voorbeeldje: de Kalina wordt nog steeds geleverd met de 1,6 motor met een energielabel E, dat betekent gewoon een forse toeslag op de prijs.

Ik heb nog steeds sympathie voor het merk maar eerlijk gezegd kan ik er niet meer rouwig om zijn als Lada het loodje legt. Niemand (behalve dan die paar Lada die-hards) zal het merk missen. Het is een harde maar eerlijke conclusie.

Als budgetmerk hebben we tegenwoordig Dacia, en de economische crisis heeft er tot geleid dat vele merken stunten met prijzen, zeker als het gaat om uitlopende modellen. Verder zullen we over niet al te lange tijd de eerste Chinese merken mogen gaan begroeten en ook Tata zal zijn entree (come-back!) maken waardoor er genoeg te kiezen zal blijven in de goedkope klasse!

Als AvtoVAZ op de fles gaat en poorten zou moeten sluiten betekent dit een grote sociale onrust in Togliatti (een 700.000 stad zonder werk voor zo'n 300.000 mensen - waarvan ruim 100.000 direct in fabriek en 200.000 indirecte banen), iets wat zich snel zal verspreiden over geheel Rusland. Dit zal mr Kremlin (Putin) nooir accepteren (zijn bestaan / populariteit is hierop gebouwd) en dus zal het simpelweg niet gebeuren. Putin zal via-via uit de hoge hoed enkele miljarden tevoorschijn toveren (en daarnaast een overheids inkoop programma activeren - politie die in Moscow ineens in Lada's miet gaan rijden ipv de huidige Focus modellen) en zal daarnaast Renault dwingen om over de brug te komen met technologische steun en Avto VAZ zal blijven bestaan. Wat niet zal veranderen is dat AvtoVAZ volledig achterhaalde modellen heeft en dat zelfs met technologische steun van Renault er voor 2012 echt niets van AvtoVAZ te verwachten is. Tegen die tijd heeft Sberbank al met Magna een marktoffensief ingezet en ziet het speelveld er voor AvtoVAZ nog moeilijker uit.

Davidoff zei:
Begin deze eeuw stond Fiat op de rand van de afgrond. Overnamegesprekken met GM liepen op niets uit. Lada is volgens mij van dát scenario nog redelijk ver verwijderd.

[size=medium]'Avtovaz op rand van de afgrond'[/size]

De Russische autogigant Avtovaz, bekend van het automerk Lada, is op sterven na dood. Het concern moet bijna 50.000 mensen de laan uitsturen, wil het enige kans maken om een faillissement te voorkomen. Dat meldde de Russische krant Kommersant donderdag.

De Russische autoproducent kondigde vorige maand aan dat 27.600 werknemers zouden worden ontslaan, maar dit aantal is dus nu bijna verdubbeld. Avtovaz heeft 102.000 medewerkers in dienst en is voor 25 procent in handen van de Franse autoproducent Renault.
De grootste Russische autofabrikant heeft te kampen met sterk dalende verkopen als gevolg van de economische crisis. Het bedrijf leed vorig jaar een nettoverlies van 563 miljoen euro. Door de zware marktomstandigheden zou Avtovaz niet meer in staat zijn om zijn miljarden schuld te herfinancieren.

Bron: https://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=12778

@ Daewoo-Chevrolet: Duh, wijsheid achteraf :rolleyes: Toen ik dat schreef was over de situatie bij Lada nog niets openbaar dat wees in de richting van faillissement.
[size=x-small]Sinds de DSB-affaire is ook maar de vraag in welke mate de media je een bepaalde kant opsturen..[/size]

Nou laten we zeggen, het rommelt al lang bij Lada. Wijsheid achteraf? Ik wilde niet wijsneuzerig overkomen of zo. Ik vond het alleen wel "grappig" dat de door jouw in ontkennende vorm gebruikte worden een paar dagen later in bevestigende vorm naar buiten worden gebracht. En wat betreft DSB ben ik het met je eens, maar het voordeel voor Lada is dat het met de persvrijheid in Rusland niet al te best is gesteld, zoals je vast wel weet... En aangezien de Lada-verkopen ongetwijfeld voor de overgrote meerderheid in eigen land worden gegenereerd (of in andere landen waar het met de persvrijheid niet best gesteld zal zijn, zoals Oezbekistan, Kazachstan, Kirgizië, Tadzjikistan - laat staan Turkmenistan...), zal Lada niet al te veel last ondervinden van dergelijke media-uitspattingen.

Davidoff zei:
@ Daewoo-Chevrolet: Duh, wijsheid achteraf :rolleyes: Toen ik dat schreef was over de situatie bij Lada nog niets openbaar dat wees in de richting van faillissement.
[size=x-small]Sinds de DSB-affaire is ook maar de vraag in welke mate de media je een bepaalde kant opsturen..[/size]

De beroerde situatie bij Avto VAZ is al heel lang bekend. Misschien hebben jullie geen toegang tot inside automotive informatie of lezen niet de (financiele pagina's van de ) automobiel bladen, maar dit is echt oude koek. Al maanden geleden toen Renault zijn executive (gewongen) terug riep was er al sprake van 'veel stront aan de knikker' en daarna is er een constante stroom van nieuws geweest over hoe slecht het met AvtoVAZ gesteld is.

Maar nogmaals, AvtoVAZ gaat niet over de kop, dit kan Putin zich niet veroorloven. Technisch gaat er wel wat veranderen met name door debt-equity swaps die eraan staan te komen, gecombineerd met cash injectie vanuit Krelin, maar AvtoVAZ blijft operationeel (maar eveneens niet succesvol)

Misschien hebben jullie geen toegang tot inside automotive informatie of lezen niet de (financiele pagina's van de ) automobiel bladen, maar dit is echt oude koek.

Ermm, nee. Dat soort bladen zijn leuk als je echt in de automobielbranche, of een branche die verbonden is met de automobielbranche, werkt.

Tja, het gaat dus slecht met Lada. Maar dat gaat het met wel meer merken. Alleen kennelijk niet zo schrijnend als dat het met Lada gaat.

O ja, bijna vergeten; de aanschaf van de Kalina gaat NIET door.
Na uren vergaderen kwamen we er niet uit. (boze tongen beweren dat de problemen bij de DSB daar debet aan zijn). o_O

Alle gekheid op een stokje, de Kalina komt er dus niet. Dinsdagavond hebben we er over gesproken en allerlei opties bekeken maar we konden het niet eens worden.
Jammer maar helaas. We rijden nog een tijdje lekker verder met de 111, maar dat is ook geen straf. Een paar nieuwe voorbanden eronder en zij kan nog jaren mee.

Ik hoop en verwacht dat Autobedrijf Snippe snel een nieuwe eigenaar zal vinden voor deze Kalina. Het is een heerlijke auto waar je nog jaren met veel plezier in kunt rijden.

Dat de Kalina er niet komt, verbaast mij helemaal niet. Het is niet de eerste keer dat jij, Lada 111, wel aangeeft een Kalina te willen maar dat het uiteindelijk niet doorgaat.

Misschien is het verstandig om de volgende keer je pas te melden als de Kalina voor de deur staat.....

Lada 111 zei:
Ik hoop en verwacht dat Autobedrijf Snippe snel een nieuwe eigenaar zal vinden voor deze Kalina.

Ik denk dat dat nog best wel eens tegen zal kunnen vallen.
Die Kalina staat er namelijk al een hele tijd te verstoffen en ik denk niet dat hij in één van de komende maanden verkocht zal gaan worden.

Het zou mooi zijn als hij wel snel verkocht wordt, maar ik denk dat dit helaas niet het geval zal zijn.

Overigens nog een tip voor Lada 111:

Lada-Kalina-Benzine-Blauw--781486-Medium.jpg

https://www.autotrader.nl/auto/kopen/Lada/Kalina/2299B/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND&merken=Lada&vanPrijs=100&vanBouwjaar=1900&totBouwjaar=2009&postcode=7558&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=15&pos=6

Meeneemprijs is 6 mille.(y)

fabia sdi zei:
Het is niet de eerste keer dat jij, Lada 111, wel aangeeft een Kalina te willen maar dat het uiteindelijk niet doorgaat.

Niet zo heel vreemd dat Lada geen auto's meer verkoopt ;)

Tja, Lada111, Kalina's zullen in de loop der tijd nog wel wat goedkoper gaan worden, maar verwacht tegen die tijd 0,0 euro's meer terug voor jouw 111.

Wat me zo tegenstaat is dat er een aantal personen zijn die zeggen wel LADA te willen rijden naar direct allerlei excuses verzinnen om het uiteindelijk dan toch maar niet te doen. Allemaal met het excuus dat de LADA dit niet heeft en dat niet….

Als er dan niets aan de auto mist is het wel de importeur die het laat afweten en wordt dat argument weer aangegrepen om maar geen LADA te kopen.

Ik ben van mening dat de Kalina een goede auto is en dat ik zo’n auto graag wil hebben. (Die mening mag ik hebben toch?).
Het zal me een zalige rotzorg zijn dat de auto ABS en airco “mist” en dat er geen hoofdsteunen op de achterbank zitten. De kleinkinderen zitten veilig in kinderzitjes.
Al gaat Lada Holland failliet dan maak ik me geen zorgen over de onderdelenvoorziening.

Ik ga me niet verschuilen achter allerlei non-argumenten om de Kalina maar niet te kopen.

De Kalina 1118 voldoet prima aan de eisen en dan ga je met de dealer overleggen over inruil.
Dit is de eerste keer dat er serieus over gesproken werd (met de dealer) en we komen niet tot overeenstemming, dat kan.

Ik heb de mogelijkheid om LADA te rijden en dat grijp ik met beide handen aan. Of het nu in een 111 of in een Kalina is dat maakt me niet uit.

Daarbij weten jullie niet wat de reden is waarom de koop van de Kalina niet doorgaat.

LADA liefhebbers rijden LADA.

Lada 111 zei:
Wat me zo tegenstaat is dat er een aantal personen zijn die zeggen wel LADA te willen rijden naar direct allerlei excuses verzinnen om het uiteindelijk dan toch maar niet te doen. Allemaal met het excuus dat de LADA dit niet heeft en dat niet….

Als er dan niets aan de auto mist is het wel de importeur die het laat afweten en wordt dat argument weer aangegrepen om maar geen LADA te kopen.

Ik ben van mening dat de Kalina een goede auto is en dat ik zo’n auto graag wil hebben. (Die mening mag ik hebben toch?).
Het zal me een zalige rotzorg zijn dat de auto ABS en airco “mist” en dat er geen hoofdsteunen op de achterbank zitten. De kleinkinderen zitten veilig in kinderzitjes.
Al gaat Lada Holland failliet dan maak ik me geen zorgen over de onderdelenvoorziening.

Ik ga me niet verschuilen achter allerlei non-argumenten om de Kalina maar niet te kopen.

Huh, waar haal je dit nu weer vandaan?:confused:
Niemand heeft hier kritiek op je keuze en ik kan me ook niet herinneren dat er in het laatste half jaar iemand de hierbovenstaande dikgedrukte bewering heeft gedaan.
We zijn hier namelijk allemaal LADA-liefhebbers.

Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik géén Lada wil rijden.. ! Voor mij hoeft zo'n Lada niet. Ik vind het leuk om er in dit topic over te schrijven, maar daarmee houdt het ook op. Ik gun Lada wel hun verkopen, overigens.

Lada111 zei:

(...)
(...)
Daarbij weten jullie niet wat de reden is waarom de koop van de Kalina niet doorgaat.

Nee, dat klopt. Maar je hebt al meerdere malen geschreven dat je nu -actief- naar een Kalina ging kijken. De laatste keer kocht je de auto niet omdat -je moet het mij maar vergeven als het een andere reden was- er iets in huis gedaan moest worden. Zo hebben er in dit topic (inclusief deel 1, uiteraard) wel meerdere 'hints' van jou naar een Kalina in gestaan, vandaar ook de opmerking van forummer fabia sdi.

Je moet lekker zelf weten wat je koopt, of niet koopt.

VANDAAG IN MIJN MAILBOX: "LADA, RENAULT EN NISSAN GAAN SAMEN AUTO'S ONTWIKKELEN". STAAT OP WWW.AUTOBLOG.NL !

"In totaal zal er 240 miljoen euro gestoken worden in de ontwikkeling van 5 nieuwe modellen (2x Renault, 2x Lada & 1x Nissan). "

Rijdt ik straks in mijn Sandero tóch nog een heel klein beetje LADA...:)

Lada 111 [ Privé reageren ] zei:
Lada 111 [ Privé reageren ]
Re: Het algemene Lada-topic deel 2 nieuw
18-10-2009 16:33

Wat een onzin zeg.... Er zijn maar een paar mensen die ooit erover dachten/denken om een Lada te kopen, en als ze dat niet deden hadden ze over het algemeen wel een goede reden. Zo ik ook.... namelijk dat al die frutseltjes zoals ABS en Airco er niet op zitten, en dat je dat voor hetzelfde geld wel bij een ander merk kan krijgen.

greetz
R.L.

Geinig dat ik door Davidoff nog steeds fabia Sdi wordt genoemd!

Het is al een tijdje zo dat ik onder de nickname "clio 48kw dci" door het leven ga, maar dit ter zijde.

@ Lada 111: Ik heb volgens mij nooit aangegeven in de markt te zijn geweest voor een Lada Kalina. Ook al omdat ik door mijn werkgever een leaseautootje ter beschikking gesteld heb. Mocht ik als particulier een autootje voor de deur moeten zetten en ik zou op dit moment een nieuwe moeten kiezen voor een budget van maximaal 12500 euro dan zou het zeker geen Kalina worden want:

1. Zeer hoge afschrijving, wie wil er tweedehands nu een Kalina hebben? Of je moet je auto echt op willen rijden......
2. Er zijn gewoonweg betere concurrenten
3. Qua milieunormen kan de Kalina in het geheel niet meekomen met de concurrentie. Waar de concurrentie een A, B of C label scoort komt de Kalina niet verder dan een zeer matig "E-label".
4. Grote vraagtekens over de onderdeelvoorziening
5. Afhandeling garantieclaims
6. Twijfels over het voortbestaan van het merk

En dan ben ik vast nog wel een aantal punten vergeten. Dat Airco en ABS niet leverbaar is vind ik ook een groot gemis, beide items verhogen de verkeersveiligheid zeer zeker. Een auto met blokkerende wielen stuurt immers niet, die glijdt door in de richting die ingezet is. Een te warme auto zorgt voor concentratieverlies waardoor er een verhoogde kans op fouten en of ongelukken ontstaat.

Nee voor mij op dit moment zeker geen Lada. Lada hobbelt mijns inziens al jaren achter de feiten aan. Als de Chinese autootjes hier voet aan wal zetten dan is het helemaal gedaan met Lada in Nederland, zo het al niet gedaan is met het merk in Nederland en in de rest van Europa.

Fabia sdi vind ik makkelijker.. [size=x-small]Daarnaast is het wellicht een ontmoediging voor sommigen om van nickname te wijzigen[/size] ;)

Lada mist het "Dacia-effect".. Dacia's zijn gewoon ingeburgerd, waar Lada dat m.i. absoluut niet is.

@ Davidoff: onkruid vergaat niet, en een die-hard Lada fan laat zich niet wegjagen door kritiek op zijn merk. Misschien is Lada 111 een paar dagen weg.

En trouwens: verschil van mening mag altijd, als het maar met gefundeerd en beargumenteerd gebeurd. En ik geloof dat we dat (de vaste deelnemers aan dit topic zeker) hier doen.

Een 110.

of01_0006441736.jpg

of03_0006441736.jpg

of05_0006441736.jpg

Link

Edit: Zou de auto daadwerkelijk elektrische ramen voor en achter hebben? Dat gaatje in het voorportier ziet er toch echt uit alsof daar een raamslinger hoort te zitten..?!

Terug
Bovenaan