Guest
Beste allen,
Zouden jullie mij willen helpen?
Een maand geleden begon onze auto op de snelweg heel langzaam op te lopen naar het rood met als gevolg dat er stop stond op het dashboard.
Het warm lopen gaat alleen op de snelweg en heel geleidelijk. Van 90 - 95 dan blijft hij hangen bij de 95 -100 en zo verder totdat hij stop aangeeft. Als hij 130-140 graden aangeeft kookt de koelvloeistof niet. Als de temperatuur zo stijgt en als je dan stil staat bij de stoplicht krijg je een stoek te horen bij wegrijden. Het is namelijk een automaat.
Ben nu bij 6 verschillende garages geweest en géén één garage weet wat het is.
Wat is er nu allemaal al vervangen/gebeurt:
- Thermostaat is er uit gehaald om weerstand te verminderen.
- Temperatuursensor is vervangen
- Waterpomp is vervangen
- Nieuwe distributieriem
- Tussen de condensor en radiator is het schoongemaakt.
- Motor olie is vervangen
- Koppakking is uitgesloten
Verleden van de auto:
Altijd in onderhoud geweest, bij 210000 km op 5 dec 2015 is de distributieriem geknapt daarna is de auto weggesleept en in de handel terecht gekomen daar hebben ze alleen een distributieriem erop gezet. In februari hebben wij zelf de auto gekocht. Natuurlijk wisten we de geschiedenis niet.
Het betreft een PEUGEOT 307 met kenteken 31-NT-BG
Mijn theorie:
Omdat de sensor achter in de motor zit waar de aandrijving van de automatische versnellingsbak zit kan het volgens mijn theorie zijn dat de automatische versnellingsbak te warm word en deze warmte afgeeft aan de achterkant van de motor, daar waar hij de voorkant wel koelt kookt de motor niet.
Kunnen jullie mij AUB helpen.!!!!!!!
Zouden jullie mij willen helpen?
Een maand geleden begon onze auto op de snelweg heel langzaam op te lopen naar het rood met als gevolg dat er stop stond op het dashboard.
Het warm lopen gaat alleen op de snelweg en heel geleidelijk. Van 90 - 95 dan blijft hij hangen bij de 95 -100 en zo verder totdat hij stop aangeeft. Als hij 130-140 graden aangeeft kookt de koelvloeistof niet. Als de temperatuur zo stijgt en als je dan stil staat bij de stoplicht krijg je een stoek te horen bij wegrijden. Het is namelijk een automaat.
Ben nu bij 6 verschillende garages geweest en géén één garage weet wat het is.
Wat is er nu allemaal al vervangen/gebeurt:
- Thermostaat is er uit gehaald om weerstand te verminderen.
- Temperatuursensor is vervangen
- Waterpomp is vervangen
- Nieuwe distributieriem
- Tussen de condensor en radiator is het schoongemaakt.
- Motor olie is vervangen
- Koppakking is uitgesloten
Verleden van de auto:
Altijd in onderhoud geweest, bij 210000 km op 5 dec 2015 is de distributieriem geknapt daarna is de auto weggesleept en in de handel terecht gekomen daar hebben ze alleen een distributieriem erop gezet. In februari hebben wij zelf de auto gekocht. Natuurlijk wisten we de geschiedenis niet.
Het betreft een PEUGEOT 307 met kenteken 31-NT-BG
Mijn theorie:
Omdat de sensor achter in de motor zit waar de aandrijving van de automatische versnellingsbak zit kan het volgens mijn theorie zijn dat de automatische versnellingsbak te warm word en deze warmte afgeeft aan de achterkant van de motor, daar waar hij de voorkant wel koelt kookt de motor niet.
Kunnen jullie mij AUB helpen.!!!!!!!