Heeft iemand ervaring met Autodoc?

Japanese products

Net ingestapt
Onlangs onderdelen besteld bij Autodoc. Zij hebben ook een site in het Nederlands. Ziet er erg professioneel uit. Helaas is de afwikkeling van de bestelling tergend langzaam. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Ik heb er weleens wat besteld. Stond er in de webshop niet bij hoelang de levertijd is? Dat kan behoorlijk verschillen per onderdeel.

Ja, zeer goede ervaring
Zeer scherpe prijs en nog extra korting via de app en op tijd geleverd.

Ik heb er meer dan zat besteld. Het is een goed opgebouwde website en ze hebben eigenlijk alles als je maar zelf een beetje kennis hebt van je onderdeel.

Over het algemeen zijn er voor losse delen vaak iets betere webshops te vinden, maar over het algemeen is Autodoc wel fijn.

Bestel alleen niks op expres, verwacht niet dat het er de volgende dag al ligt en als je haast hebt loop dan gewoon naar de dichtsbijzijnde automaterialenzaak in je woonplaats.
Een Brezan, Keulen, Heuts, etc.

Snel zijn ze niet. Maar ach voor die prijs....

Ik vind autodoc RUK..

meerdere keren wat besteld, maanden!! later kwam het eindelijk binnen

Winparts.nl en mijnautoonderdelen.nl zijn veel sneller en hebben ook zeer schappelijke prijzen

Ik heb er weleens banden goedkoper kunnen bestellen, voor de auto van mijn pa: zelf heb ik er ook ruitenwissers, interieurfilters etc besteld. Voordeel dat ik destijds had, was dat mijn vriend vrouw nog in Duitsland woonde en het dus daar kon laten bezorgen.

Met verzending naar Nederland, is het al een stuk minder interessant. Maar het is echt geen slechte auto-onderdelen winkel hoor, al hebben ze tig verschillende namen waar ze onder opereren....

Ik bestel er een paar duizend euro per jaar voor dingen die geen haast hebben.

motointegrator.de of qp24.de als je haast hebt

Al enkele keren onderdelen besteld. zeer tevreden over en zeer scherpe prijzen.
Verzenden duurt wel iets langer, maar volgens mij komt het meeste uit/via duitsland en duurt het daarom wat langer.

Ik heb er één keer iets besteld, een kachelweerstand. Kreeg inderdaad een kachelweerstand binnen maar wel voor een totaal andere auto... Ik kon het terugsturen als ik zelf de verzendkosten naar het buitenland zou dragen, die bijna net zo hoog waren als de prijs van het onderdeel.

Dat doen we dus niet nog een keer.

Autodoc heeft inderdaad sterk wisselende levertijden.
Over het algemeen heel goedkoop maar soms ook niet; bij bougies en radiateurs bijvoorbeeld.
Je moet inderdaad zelf zeker weten dat je het juiste onderdeel bestelt want van de zoekhulp op de site is niet accuraat en terugsturen van verkeerd bestelde producten moet op eigen kosten.
Wel heeft de site een chatfunctie, waarbij de medewerker het gevraagde onderdeel op chassisnummer kan matchen; dat werkt heel goed; bij twijfel zeker doen.

Onlangs onderdelen besteld bij Autodoc. Zij hebben ook een site in het Nederlands. Ziet er erg professioneel uit. Helaas is de afwikkeling van de bestelling tergend langzaam. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Levertijden zijn erg lang, ze doen voorkomen dat het allemaal snel gaat. Er staat nu op de app. Verzonden (opgehaald door transporteur.) Maar DPD geeft aan alleen aangemeld en nog niet ontvangen, nu al 2 dagen!! Als je snel wil hier niks bestellen. Heb liever dat ze gewoon eerlijk aangeven dat het minimaal 5 dagen duurt. Contact opnemen is ook een soort ontmoedigingsbeleid, alleen chat, maar met antwoorden waar de frustratie alleen nog maar van toeneemt. Ik ga er in ieder geval niks meer bestellen.

Heb er vorig jaar remblokken en recent bougies besteld en een multiriem. Zeer scherpe prijzen en een paar dagen levertijd. Ik ben erg tevreden!

Levertijden zijn erg lang, ze doen voorkomen dat het allemaal snel gaat. Er staat nu op de app. Verzonden (opgehaald door transporteur.) Maar DPD geeft aan alleen aangemeld en nog niet ontvangen, nu al 2 dagen!! Als je snel wil hier niks bestellen. Heb liever dat ze gewoon eerlijk aangeven dat het minimaal 5 dagen duurt. Contact opnemen is ook een soort ontmoedigingsbeleid, alleen chat, maar met antwoorden waar de frustratie alleen nog maar van toeneemt. Ik ga er in ieder geval niks meer bestellen.
welkom op het forum :)
De frustratie was dusdanig dat een drie jaar oud topic omhoog kan?

Ik ben overigens wel benieuwd of de ervaringen tegenwoordig beter zijn. Eerst kon je de site niet bezoeken omdat ie je steeds naar de app dwong. Dat lijkt nu beter te gaan en de site gaat er steeds wat professioneler uit zien. Ik zou overwegen er onderdelen te bestellen. Ben wel benieuwd of de ervaringen nu, drie jaar later, anders zijn.

Autodoc is een Duits bedrijf. Er vallen nog meer bedrijven onder hetzelfde concern en je kunt er van uit gaan dat het bij al die partijen gemiddeld een week duurt voor je je materialen hebt.
Dat weet je van te voren. (op de contactpagina staat duidelijk een duits adres vermeld)

Voorheen loonde die langere wachttijd nog wel eens omdat de prijzen stukken lager waren dan bij nederlandse webshops, inmiddels zijn nederlandse shops goedkoper geworden en autodoc en consorten juist duurder.

Enige reden om autodoc te gebruiken is omdat het elders niet te krijgen is of het prijsverschil te groot van een duur onderdeel. Autodoc heeft meestal ook (veel) goedkopere opties. Maar voor het merk-spul zijn de prijsverschillen niet meer zo groot.

Extreem slecht bedrijf! NOOIT AANKOPEN DOEN! HIER! STATIEGELD DELEN WORDEN OOK NIET TERUG BETAALD! ik heb injectoren voor mijn Toyota HiAce besteld; zijn geleverd maar 2e hands, (stonden witte stippen op van een sloperij) en eentje lekte bij montage, alles weer open laten halen; kosten op autodoc verhaald maar de geven niet thuis; ben al maanden aan het mailen met ze en ze sturen steeds dezelfde mail terug, dat ze nog 'gegevens' missen. OOK MIJN OUDE OPGESTUURDE INJECTOREN BETALEN ZE NIET UIT! (STATIEGELD). Echt schandalig bedrijf. NOOIT MEER HIER AANKOPEN DOEN!!!

Helaas kwam het bestelde onderdeel niet overeen met het plaatje: misleidend vind ik. Daardoor past het niet, terwijl bij bestellen ingegeven autokenteken aangaf dat het artikel wèl passend zou zijn. Ze verschuilen zich achter de voorwaarden (plaatje mag je niet van uitgaan) en zou daarom zelf moeten opdraaien voor retourzending naar Duistland. Kosten retourzending waren hoger dan artikelprijs.
Ik zou daarom winparts aanbevelen, zij geven pas garantie op het onderdeel en eventueel gratis retour.

Extreem slecht bedrijf! NOOIT AANKOPEN DOEN! HIER! STATIEGELD DELEN WORDEN OOK NIET TERUG BETAALD! ik heb injectoren voor mijn Toyota HiAce besteld; zijn geleverd maar 2e hands, (stonden witte stippen op van een sloperij) en eentje lekte bij montage, alles weer open laten halen; kosten op autodoc verhaald maar de geven niet thuis; ben al maanden aan het mailen met ze en ze sturen steeds dezelfde mail terug, dat ze nog 'gegevens' missen. OOK MIJN OUDE OPGESTUURDE INJECTOREN BETALEN ZE NIET UIT! (STATIEGELD). Echt schandalig bedrijf. NOOIT MEER HIER AANKOPEN DOEN!!!
Laten halen? Breng je naar de friettent ook je eigen kroket mee?

Naja het is een keuze he....Autodoc haalt onderdelen overal vandaan om de prijs zo laag mogelijk te houden. Dat betekent ook dat een deel uit het Oostblok, Italië of waar dan ook vandaan komt. Immers is autodoc niet Nederlands maar een Europese leverancier.

Feitelijk betaal je echt een schijntje voor verzenden. Afhankelijk van de order praten we over een flink aantal kilos en die komen netjes op de stoep geleverd gratis.
Autodoc is goedkoper dan Winparts. Kwaliteit is goed. Klantenservice heb ik nog geen problemen mee gehad. Tegelijkertijd als er een klant hier is dan gaat onderdelen bestellen via mij en via de automaterialen zaak. Want dan is tijd geld.

Terug
Bovenaan