heeeelp misfire op cil 2 van alles vervangen ten einde raad

guus 8728326

Net ingestapt
hallo even voorstelen ben guus en ik heb een probleem met mijn golf 1.4 uit 2007 ineens begon de auto van de een op de andere dag op drie cilinders te lopen laten uitlezen ,gaf aan op cilinder 2 werkte niet mee . eerst maar eens nieuwe bougies nieuwe bobine ok niet. dan naar vw garage voor diagnose cilinder druk gemeten in orde advies injector vervangen en zou het probleem opgelost zijn . heb meteen ok alle injectors laten testen en volgens monteur was er een kapot . nieuwe injector ingebouwd . maar probleem is nog erger geworden auto loopt loopt slecht bij stationaire toerental loop hij even goed en begint na half minuut te stotteren ok als ik gas geeft pakt hij wel op maar blijft stotter en houd in ben ten einde raad wie heeft dat ok al eens gehad . diagnose heb ik bij vw gedaan maar een injector vervangen was 900 euro dus heb ik dit door een monteur in de avond uren laten doen . by de wy monteur zij dat hij injectoren had laten testen en dat er een kapot was degene die bij uitlezen cilinder 2 ok werd aangeven . iemand die mij een de o[plosing aandraagt ik wel belonen gr guus

Is de bedrading ook gecontroleerd op beschadigingen? Misschien heb je een marter op bezoek gehad die ergens wat doorgeknaagd heeft?

Voor je alles gaat vervangen is het ook handig eerst te controleren of dit ook nodig is.
Je kan controleren of de bougies een goede vonk geven.
De injectoren kun je ook zelf controleren, dit laten ze regelmatig zien bij Wheeler Dealers.

Leest alsof de juiste conclusie is gedaan namelijk defecte injector op cilinder 2.

Bij vervangen lijkr iets verkeerd te zijn gegaan. Zou hem toch eerst opnieuw uit laten lezen.

MX6 zei:
Voor je alles gaat vervangen is het ook handig eerst te controleren of dit ook nodig is.
De injectoren kun je ook zelf controleren, dit laten ze regelmatig zien bij Wheeler Dealers.

Dat zeg je nu wel, bougies zijn zelf makkelijk te cotroleren. dat kon nog wel eens vies tegenvallen.
Ik heb zelf al een aantal keer gehad, dat een bougie met testen, buiten het blok het prima deed, maar gemonteerd niet meer.

marcel21674 zei:
MX6 zei:

Dat zeg je nu wel, bougies zijn zelf makkelijk te cotroleren. dat kon nog wel eens vies tegenvallen.
Ik heb zelf al een aantal keer gehad, dat een bougie met testen, buiten het blok het prima deed, maar gemonteerd niet meer.

En hoe is dat op logische wijze te verklaren dan?

De vonk zal altijd de weg van de minste weerstand zoeken. Als de druk in de cilinder toeneemt en de vonkspanning hoger wordt kan een barstje in de isolator voldoende zijn om via dat barstje te ontsnappen... Komt niet vaak voor, heb het wel eens gezien.

Pietzoveel zei:
De vonk zal altijd de weg van de minste weerstand zoeken. Als de druk in de cilinder toeneemt en de vonkspanning hoger wordt kan een barstje in de isolator voldoende zijn om via dat barstje te ontsnappen... Komt niet vaak voor, heb het wel eens gezien.
Ik heb het zelf meegemaakt. Bij normaal rijden geen problemen maar zodra er vermogen gevraagd werd en de turbo druk ging leveren sloeg de bobine door en ging de motor overslaan en inhouden omdat de bobine door sloeg. In mijn geval was het een massa probleem bij de bobine, dat bleek een bekend probleem te zijn bij mijn auto, een Volvo 480.

Wat ik niet begrijp dat monteur zegt dat hij de injectors heeft laten testen en dat de injector twee stuk was .dan zou je zegen kat in het bakje. Maar auto loopt nu nog slechter slaat zelfs af

Niet ergens een vacuumlekje na de de- en montage? Stekker niet goed aangesloten? Kabelbreuk in een stekker? Check ook even of de distributieketting niet een tandje versprongen is...

Piet Distributie dat zou je toch heel anders lopen af vergis ik me de monteur wil nu kleppen schoonmaken maar heeft dat zin .want als ik gas geef pakt hij wel op maar begint inthouden bij cruise snelheid. en stoplicht even paar slagen dan weer op drie cil gr guus

Dat op drie cilinders lopen kan ook een bewuste actie van de elektronica zijn. Op het moment dat gedetecteerd wordt dat een cilinder niet goed mee doe, schakelt de elektronica de injector en ontsteking van die cilinder uit om verdere schade te voorkomen. Het niet vonken en/of injecteren kan dus ook het gevolg zijn van wat anders wat mis gaat in die cilinder, bijvoorbeeld te weinig lucht door vervuiling.

Terug
Bovenaan