Grote gezinsauto voor prive en werk.

A

Anoniem

Guest
Wij zijn opzoek naar een jongere gezinsauto voor ons gezinnetje. Ons gezin bestaat uit 4 kinderen waarvan 9 jaar de oudste is. Op dit moment hebben we een Mitsubishi Grandis uit 2006. We kijken nu naar een jongere auto omdat ik deze “nieuwe” auto ook voor mijn werk wil gebruiken. Ik ben ondernemer (ZZP) en wil de auto op de zaak zetten.

We willen graag voor en Renault Espace uit 2016 gaan. Het maakt mij niet uit of het een diesel of benzine wordt. Volgens mij berekening op basis van 35000km per jaar en 5 jaar is een benzine goedkoper (een verschil van 700 euro per jaar)

Ik heb uiteraard naar de Espace V gegoogled en op diverse fora en andere websites gelezen over de betrouwbaarheid van de auto. Helaas lees ik te diverse verhalen, die tegenstrijdig zijn. Bij de ene is het een maandagochtendproduct en bij de andere een super auto.
Tot nu toe weet ik dat de eerste productie Espace V auto’s niet goed waren. Veel kinderziektes en andere motorische mankementen. Het gaat hier om de productie van mid/eind 2015. Betere productie was dan vanaf 2016. Die zijn betrouwbaarder, wat ik gelezen heb.

Het is mij alleen niet duidelijk welke motor betrouwbaarder is. Is de diesel of benzine? Ik heb in het verleden 3 Megane gereden, allemaal diesels (14% wagen destijds, de DCi 110). Nooit problemen gehad. Ik ging daarom ook eigenlijk vanuit dat bij de Espace dat niet meer voorkwam. Renault heeft zich in de laatste jaren (10 jaar) behoorlijk verbeterd.

Wat mis ik nu? Is het een ‘gok’ met deze auto of is de diesel in de Espace de betrouwbaarste?

Ik heb vanmiddag proefgereden in deze auto. Reed super. Geen rare geluiden, alleen dat de bestuurdersstoel wat kraakte bij drempels. Renault Espace Dci uit 2016