Groene aanslag dak verwijderen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik kan veel info vinden over het reinigen van een cabriodak, maar niet over het reinigen van een hard dak van een auto.

Ik heb een Opel Vivaro bus van een jaar oud. Deze heb ik helaas al een tijdje niet door de wasstraat gehaald. Tot mijn schrik zag ik nu dat het dak vol zit met groene aanslag. Vooral twee goten aan de zijkant zijn helemaal groen. (ik zie normaal gesproken het dak niet dus was mij nooit eerder opgevallen.)

De wasstraat heeft het zeker verminderd, maar niet geheel verwijderd. Heeft iemand een oplossing voor het schoonmaken hiervan?

Erg bedankt!

Insprayen met schoonmaakazijn. Daarna door de wasstraat en dan eventueel als bescherming in de was zetten.
Ik woon in een (bosrijk) buitengebied en had een witte Combo buiten staan. DIe heb ik zo weer van helemaal groen naar helemaal wit gekregen!

Viv av zei:
Insprayen met schoonmaakazijn. Daarna door de wasstraat en dan eventueel als bescherming in de was zetten.
Ik woon in een (bosrijk) buitengebied en had een witte Combo buiten staan. DIe heb ik zo weer van helemaal groen naar helemaal wit gekregen!

Dat is geen slecht idee. Zuur tast niet het lak aan?

Ik zou een fles dasty halen bij de Wibra, dak inspuiten en gelijk opnieuw door de wasstraat. Top spul!

Met de bekende commandant cleaner 4 zou je een heel eind moeten komen. Kost dan wel een beetje handenarbeid.

HaGe    Almere heeft de oplossing in huis.

Deze producten worden ook bij het Kruidvat en de Blokker verkocht.

FF inweken in een sopje, goeie geschikte borstel, en schrobben maar.

Er is speciale vrachtwagenreiniger voor, maar warm water met sopje en inweken werkt ook en gewoon ff aanpakken.

Excellentie zei:
Met de bekende commandant cleaner 4 zou je een heel eind moeten komen. Kost dan wel een beetje handenarbeid.

Voor gewoon poetswerk moet je echt geen commandant gaan gebruiken. Als je te lang op dezelfde plek boent ga je zo door de lak heen met dat spul.
Tis polijstmiddel, geen poetsmiddel ;)

Als je na een dag regen even met de spons er langs gaat dan veeg je het er zo af, die algenprut moet gewoon een dagje goed weken.
Na het schoonmaken nog even de moeite nemen om goed in de was zetten, dan ben je voorlopig ook wel van het poetsen af.

Even nat maken, daarna even insprayen met een 1:10 APC (All Purpose Cleaner, bv PoorBoys) oplossing. even met een el cheapo verfkwast in borstelen en dan veeg je het er zo af.

Mocht je toevallig in de buurt van Heerenveen wonen mag je wel even een keer langs komen, dan halen we het even weg.

Ik zou de tips met bleek, azijn, dasty en commandant niet aanraden, te agressief. Gewoon voorweken (in de regen).

Terug
Bovenaan