Goodyear Eagle F1 banden

Paulus0013

Net ingestapt
Iemand hier ervaring met deze banden?
Op mijn Delta was ik tevreden met de Goodyear EAGLE F1 GS-D3 XL 86W GO215/40W16EF1G3, echter deze heeft een opvolger gekregen.
De opvolger heeft een totaal ander profiel.
Wellicht zijn er hier mensen die de overstap al hebben gemaakt?
Nu heb ik met wat moeite nog een set van het oude model kunnen kopen, ik verwacht dat dit straks niet nog eens gaat lukken.
Hoe dan ook moet ik dan overstappen op iets anders. Is de opvolger een aanrader, of moet ik wellicht een volledig andere band overwegen?

Het voordeel van deze band vond ik zelf is dat ie redelijk hard is en zowel bij nat als droog goede grip heeft. Als ik het vergelijk met de Toyo Proxes die ik er nu op heb liggen, dan is die duidelijk zachter en heeft minder grip op nat wegdek.

Ik heb de Eagle F1 asymmetric onder de cabrio liggen in 225/45-17 en tja, het is een band. Ben er niet uitgesproken enthousiast over, dingen krijgen stavlakjes en dat is iedere keer opnieuw irritant. Daarbij zijn ze achter binnen ong 25kkm versleten, wel voldoende grip maar ik zou ze eerder als zacht omschrijven. Zou deze niet opnieuw kopen voor onder deze auto. Toyo Proxes zijn idd ook zachte banden. Inlezen op fora van krachtige fwd's welke banden goed bevallen en waarom dan en dat matchen met wat jij zoekt in een band.

De asymmetric is de nieuwe variant als ik het goed heb. Zonder het V-profiel. Ik heb nu 2 nieuwe voorbanden nog met het V-profiel.

Achter op mijn auto zitten nog steeds de banden vanaf aankoop in 2011. Ik kan daar dus zowel met grip als levensduur niet bepaald negatief over zijn.
Ik heb ook hetzelfde als jij. Als de auto enige tijd stilstaat merk je dat de banden plat worden. Dat is een eigenschap van deze band als ik de reviews en mijn eigen ervaring mag geloven. Kennelijk dus van het oude type, maar ook weer bij het nieuwe.
De Toyo Proxes is wat mij betreft hoe dan ook een no go voor de toekomst.
Dus wellicht moet ik het na deze set gaan zoeken in de richting van de Nero Zero's?

Michelin cup sport is helemaal een zachte band en ik ben geen Michelinfan, Pirelli moet je liggen en ook de Zero Nero is een UHP exemplaar. Mijn voorbanden onder de cabrio kunnen qua profiel ook nog wel even mee maar worden nu door de langdurige schorsing gesloopt. Denk dat ik er komend jaar Hankook Evo2 S1 onder ga leggen. Is ook een zachte band maar slijtage is voor deze auto minder belangrijk, aangezien er gemiddeld <2kkmpj mee gereden wordt. Ik hoor ook goede verhalen over Vredestein, de Satin als het wat comfortabeler mag zijn, Vorti voor de amateurcoureur.

Terug
Bovenaan