Golf V waarvan de DSG versnellingsbak stuk is

Guest
Beste leden,

Mijn DSG versnellingsbak is stuk waardoor de Golf waardeloos is geworden. De goedkoopste gevonden reparatie is 3000 euro. Wie weet of deze versnellingsbak zelf gemaakt kan worden? Volgens de specialisten is de mechatronica stuk + de bak = 2x 1500,- (n).

Zie auto : Golf met kapote bak
 
Beste haar,

Bedankt voor de reactie,

Ik ben bij de DSG-doktor geweest, 3500 euro :-(

De auto is nog helemaal prima alleen kan er niet meer mee rijden door de versnellingsbak.

Overigens is de DSG-techniek een echte ramp, alle auto's met een DSG-bak hebben problemen (vooral de 7-traps bakken) zoals die van mij.
 
Dat is wel een heeeeel anonieme GTI op de foto in de link :p

In je link zeg je dat de dealer het voor 4.000 kan doen en dat je zelf een specialist hebt gevonden welke het voor 3.000 kan doen. Afgezien van de prijs zou ik het door een GOEDE specialist met ervaring laten doen, is namelijk ook geen standaard klusje voor de gemiddelde VW monteur natuurlijk.

Ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar ik zou er niet snel aan beginnen. Geeft veel frustratie, een hoop werk en kost ook genoeg.

Volgens mij zit er weinig anders op dan even slikken en het laten repareren door een specialist. In de verkoopadvertentie zetten dat er een nieuwe bak onder zit. Bij de juiste advertentie kan dit misschien wel een meerwaarde zijn, zeker als het door een bekende specialist is gedaan. Ik vrees wel dat je die kosten er bij verkoop sowieso niet uit gaat krijgen.
 
Ik zou 'm dan eerder naar het buitenland verkopen, wellicht willen ze er daar nog iets mee? Bij zo'n witte basic V haal je die €3500 er niet snel meer uit.
 
Deze zin in de advertentie begrijp ik niet (maar ik ben dan ook niet technisch of zo):
quote
Ik begrijp dat ook alleen de mechatronica vervangen kan worden maar de dealer wil dit niet doen vanwege de garantie.
unquote

Heb je nog garantie op de auto dan en hoe lang heb je de auto?
 
Ja, zo verkopen is ook een optie, met veel verlies.

De dealers en andere specialsite geven overigens maar drie maanden garantie op de reparatie. Na veel zoeken weet ik inmiddels dat de DSG-bakken van deze periode een echt probleem zijn. Ik lees verhalen van mensen die binnen 50.000 kilometer als problemen hebben met de bak. Mijn angst is dat ik na een dure reparatie weer (snel) problemen krijg.
 
De mechatronica is de elektronica die meet wat de versnellingsbak moet doen qua schakelen. Doordat de bak draait komen er volgens de specialisten ijzervijltjes vrij die de mechatronica stuk maken. De dealer wil dus de bak vervangen maar volgens andere kan de bak ook gespoeld worden waardoor het probleem verholpen moet zijn. De dealer wil niet spoelen maar alleen alles vervangen.
 
10-GPK-6 is opgegeven als geexporteerd in maart 2015. Leg eens uit?
 
Tja gewoon laten maken, je zou kunnen kijken wat je zelf kan doen zoals uitbouwen, inbouwen en dan laatste    stappen laten controleren of iets dergelijks. Misschien eens polsen bij een monteursopleiding of doe-het-zelfgarage.

Wat geeft de handel/inkoop er zo voor?
 
Volkswagen(groep) is een rampenbedrijf tegenwoordig:
1. DSG bakken
2. Tsi motoren (distributiekettingen, olieverbruik)
3. Sjoemelsoftware
en in een verder verleden
4. G60 motoren
5. Audi TT (1e generatie wegliggingsprobleem met enkele dodelijke slachtoffers).

Een auto uit 2008 mag toch nog niet total loss zijn? Een beetje auto is dan op de helft van zijn levensduur.......
 
Grotendeels heb je gelijk Verlichting, alleen de G60 waar specifiek de G laders van kapot gaan zijn zo slecht nog niet bij het juiste gebruik.
Maar zuur voor de topic starter, ik zou de DSG dokter adviseren, weet je zeker dat alles weer goed is.
 
caspervanc zei:
2800i zei:
10-GPK-6 is opgegeven als geexporteerd in maart 2015. Leg eens uit?

En dat het een station is :)

Dat komt vaker voor bij Golf data.
Iets met type inschrijving,,

Tja, oorzaak en gevolg klinkt mijn niet onbekend. Spoelen komt voor, zou een optie kunnen zijn om auto rijdend te hebben en er wat kilometers mee te maken.

Uit het verleden heb ik goede ervaringen met onderstaand bedrijf.

https://www.ronald-morien.nl/

Die hebben vast al menig DSG bak door de handen gehad.
 
De dealers en andere specialsite geven overigens maar drie maanden garantie op de reparatie
Dat lijkt me wel erg absurd en aan de krappe kant als er nieuwe onderdelen worden gemonteerd! Op een nieuwe auto verwacht je ook dat het spul langer meegaat dan 3 maanden tenslotte. Waarom zou dat nu opeens anders moeten zijn?
Als de bak vervangen wordt mag je toch wel denken aan enkele jaren dat ie weer mee mag gaan.
 
Standaard BOVAG bepaling, Paulus.

https://www.bovag.nl/faq/?faqID=252

De garantie betreft niet alleen sec het onderdeel maar ook de montage ervan. Een nieuw onderdeel zou ook stuk kunnen gaan door verkeerde montage.
Doet dan dus niks af aan de kwaliteit of technische levensduur van het onderdeel zelf.

Wil je een langere garantieperiiode? Is vast wel bij te kopen, zo'n verzekeringsproduct.
 
@verlichting

Nog niet te spreken over:

- Koelwater en olie gebruik 1.9 en 2.0 TDI motoren
- Nokkenas problematieken V6 TDI motoren
- Kantelende zuigers bij de VR6 en V5 blokken
- Storingsproblemen bij de 1.2 en 1.4 polo blokken
- Versnellingsbak ellende met de Polo 1.2 en 1.4 motoren

Snap überhaupt niet waarom een merk als VW nog een stempel KWALITEIT heeft.
 
Ik denk niet dat de topicstarter nog wat van zich laat horen. Zullen we dit topic maar ombenoemen tot hernieuwde VAG afzeik-topic?
Want veel inhoudelijks is er niet meer gemeld sinds verlichting meende zijn sausje te moeten geven.
 
Durashift zei:
Standaard BOVAG bepaling, Paulus.

https://www.bovag.nl/faq/?faqID=252

De garantie betreft niet alleen sec het onderdeel maar ook de montage ervan. Een nieuw onderdeel zou ook stuk kunnen gaan door verkeerde montage.
Doet dan dus niks af aan de kwaliteit of technische levensduur van het onderdeel zelf.

Wil je een langere garantieperiiode? Is vast wel bij te kopen, zo'n verzekeringsproduct.
Allemaal leuk en aardig die voorwaarden, maar dat doet niets af aan de wettelijke rechten die je hebt. Helemaal van een nieuw product mag je toch wel meer verwachten dan een luizige paar maanden garantie.
Dat standaard riedeltje is absoluut niet heilig, ik vind het zelfs misleidend in deze context.
Zou een mooie boel worden als je van een nieuwe bak slechts mag verwachten dat deze het enkele maanden uithoudt. Hoe verklaar je dat dan in het licht van een nieuwe auto, waar een nieuwe bak plots wel enkele jaren garantie heeft?
Als het er op aan komt en de nieuwe bak loopt na 4 maanden opnieuw in de soep, dan kan die dealer zich er echt niet van af maken met zijn 3 maanden garantie verhaal. Waarom zou je met zulke maffe voorwaarden eigenlijk voor een geheel nieuwe bak kiezen? Op een gebruikte krijg je doorgaans ook wel dezelfde garantie.
 
Beste Golf rijder, ik heb begrepen van een garagist, dat het gemakkelijker is om de dsg-bak te vervangen voor een normale versnellingsbak.
Die schijnt relatief eenvoudig ingebouwd te kunnen worden, inklusief    koppelingspedaal en versnellingspook. Van de normale bak zijn er genoeg tweede-hands met garantie verkrijgbaar.
 
Terug
Bovenaan