Joshua 3249497
Net ingestapt
Beste autoweek Forum leden,
Momenteel ben ik in het bezit van een Golf IV 1.4 16v uit 2001. Onlangs heb ik al een paar keer gehad dat de auto begint te stoten/bokken tijdens het versnellen. Het is lastig uit te leggen, maar hij schokt vooruit, en dan ineens lijkt het vermogen weg te vallen, en zie je de toerenteller dalen. Meestal gebeurt dit wanneer ik meer dan 2200 toeren maak. Zodra ik gewoon opschakelen onder de 2200 toeren gebeurt er niks. Maargoed, dit is natuurlijk niet goed voor je blok om zo laag door te schakelen.
Op het moment dat ik de auto ondanks het schokken toch door trek zodat ik de volgende versnelling in kan, voel je de auto meer schokken en begint het ESP lampje te branden op het dashboard. Vanochtend dit fenomeen ook gehad. Na de auto aan de kant te hebben gezet, en de motor een aantal minuten (+/- 5) af heb laten staan, was het lampje bij opnieuw starten weg, en had ik ook van het schokken geen last meer.
Hij is destijds toen die dit deed al een keer uitgelezen bij een BOVAG garage, en hier zijn geen bijzondere foutcodes uitgekomen. Nu hoop ik dat hier misschien iemand is die ervaring heeft met dit probleem.
Mijn gevoel zegt 3 dingen:
* Problemen met de lambdasonde sensor
* Problemen met roetfilter (zit deze niet alleen in dieselmotoren?)
* Of een probleem met het inlaatspruitstuk.
Ik had al gekeken naar zo'n flesje injector reiniger (paarse fles met groene dop). Zou het een idee zijn deze aan de brandstoftank toe te voegen, of zal dit zinloos zijn?
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties!
Momenteel ben ik in het bezit van een Golf IV 1.4 16v uit 2001. Onlangs heb ik al een paar keer gehad dat de auto begint te stoten/bokken tijdens het versnellen. Het is lastig uit te leggen, maar hij schokt vooruit, en dan ineens lijkt het vermogen weg te vallen, en zie je de toerenteller dalen. Meestal gebeurt dit wanneer ik meer dan 2200 toeren maak. Zodra ik gewoon opschakelen onder de 2200 toeren gebeurt er niks. Maargoed, dit is natuurlijk niet goed voor je blok om zo laag door te schakelen.
Op het moment dat ik de auto ondanks het schokken toch door trek zodat ik de volgende versnelling in kan, voel je de auto meer schokken en begint het ESP lampje te branden op het dashboard. Vanochtend dit fenomeen ook gehad. Na de auto aan de kant te hebben gezet, en de motor een aantal minuten (+/- 5) af heb laten staan, was het lampje bij opnieuw starten weg, en had ik ook van het schokken geen last meer.
Hij is destijds toen die dit deed al een keer uitgelezen bij een BOVAG garage, en hier zijn geen bijzondere foutcodes uitgekomen. Nu hoop ik dat hier misschien iemand is die ervaring heeft met dit probleem.
Mijn gevoel zegt 3 dingen:
* Problemen met de lambdasonde sensor
* Problemen met roetfilter (zit deze niet alleen in dieselmotoren?)
* Of een probleem met het inlaatspruitstuk.
Ik had al gekeken naar zo'n flesje injector reiniger (paarse fles met groene dop). Zou het een idee zijn deze aan de brandstoftank toe te voegen, of zal dit zinloos zijn?
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties!