Golf 6 tsi caxa na revisie motor draait start niet.

A

Anoniem

Guest
Beste leden,

Ik heb een golf 6 uit 2012 1.4 tsi 122pk met 180.000 Op de teller. Auto liep stationair heel goed alleen, langzaam optrekken tot 80km ging goed maar bij extra gas geven begon die onregelmatig te lopen.

Bij deze motoren kan de uitlaat traject verstopt raken en omdat deze stationair goed liep gingen we eerst hier naar kijken. Uitlaat los en met een camera naar binnen. Helemaal verstopt. De reden hiervoor kan zijn dat men is blijven rijden met een lekke intercooler omdat ze reden niet konden vinden en steeds bijvullen. Heb de intercooler vervangen en alle delen schoongemaakt. Volgende stap was dan om inlaat schoon te krijgen. Een wallnutblasting specialist erbij gehaald. Inlaat schoongemaakt en ook de injectoren zijn aan een apparaat gehangen op werking getest, schoongemaakt nieuwe ringen...perfect. Nadat de boel weer schoon was werd er een vloeistof gespoten vanuit de inlaat en vanaf de bovenkant zagen we dat bij een cilinder vloeistof binnen kwam. Kromme klep. Kop los gehaald, gereviseerd erop gezet, gelijk nieuwe ketting, spanners en alles wat erbij hoort gemonteerd. Alles volgens boekje met speciaal gereedschap. Auto wilt niet starten. Compressie gemeten alle cilinders boven 10, bougies vonken, brandstof is er (benzine super 98) tijd aantal keren gecontroleerd door 1ste cilinder op hoogste en nokkenas vast te zetten. Nog steeds goed dus ketting is ook niet versprongen (nieuw ook). Verder zitten er ook nieuwe bobines in. Uitlezen geeft geen meldingen. Kabels, massa gecheckt alles klopt maar starten gaat niet meer. Dan denk ik aan nokkenas en krukassensoren maar als ik de auto probeer te starten zie ik de toerenteller wel bewegen. Auto staat nu aan de lader ook ga ik met de tweede sleutel proberen. Ik zou als er zijn wat tips kunnen gebruiken. Bedoeling is om een goed degelijke auto van te maken dus inruilen en andere ermee zadelen gaat bij mij niet in.

Bedankt.

Kleine aanpassing.
Terence
Autoweek moderator
 
Ersen Arslan zei:
... boegies vonken, brandstof is er (benzine super 98) tijd aantal keren gecontroleerd door 1ste cilinder op hoogste en nokkenas vast te zetten....

Heb je wel de juiste hoogste zuigerstand gebruikt?... een bougievonkje op het bdp tussen de uitlaatslag en inlaatslag doet namelijk niets, in dat geval heb je de distributie 180 graden verkeerd staan.
 
Goede tip, de juiste hoogste zuigerstand. Volgorde arbeidsslag. Ik snap hem wel. Ik laat je weten. Bedankt
 
Bougieskabels op de juiste manier terug gestoken, zodat de volgorde van ontsteken nog klopt?
 
Terug
Bovenaan