Golf 4 ratel/brom abs pomp

Guest
Goedemorgen

Afgelopen donderdag mijn auto opgehaald van de garage. Ik had enkele weken een brandend ABS lampje. Na het uitlezen bleek de sensor linksvoor defect. Deze heb ik vervangen echter bleef het lampje branden. Toen hoorde ik ook een ratel/brom vlak voordat het lampje ging branden. Uiteindelijk heb ik de auto toch maar naar de garage gebracht. Tijdens het uitlezen bleken er een heleboel foutcodes in te staan van het ABS systeem. Deze zijn gewist maar ook weer terug gekomen. Na een uitgebreid onderzoek bleek het de ABS pomp. De garage heeft de pomp opgestuurd voor revisie.

De pomp is terug geplaatst. Daarnaast heb ik de auto meteen APK klaar laten maken. De achter rem is geheel vernieuwd klauwen/blokken en schijven. Het remsysteem is daarna uiteraard geheel ontlucht.

Nu zit ik met het volgende probleem. Elke keer als ik optrek uit stilstand hoor ik nog steeds het bekende brom/ratel geluid. Echter nu blijft het ABS lampje uit. Bij het starten van de auto gaat het lampje aan en ook weer uit. Hiermee is dus niets aan de hand.

Tijdens de brom heb ik ook het idee dat de motor een klein beetje inhoud en voel ik een lichte trilling in het stuur. Daarnaast valt mij op dat ik het rempedaal ook best ver kan intrappen vergeleken met voorheen.

Ik heb een Golf 4 V5 2,3L bj1998

Wat kan er nu nog mis zijn ?
 
Gezien het feit dat dit door de garage is aangepakt, zou ik dat ook meteen daar terugleggen. Je kunt veel van speculeren wat het zou kunnen zijn, maar duidelijk is dat er iets nog niet goed zit.
 
En ik zou als eerste vragen of ze de abs pomp ook ontlucht hebben. Als je remvloeistof vervangt moet de abs pomp met vagcom eerst in servicestand gezet worden. Met alleen een vloeistof wissel gaat dat ook zonder, maar als de pomp er uit is geweest zal dat noodzakelijk zijn.
 
s velthuis zei:
En ik zou als eerste vragen of ze de abs pomp ook ontlucht hebben. Als je remvloeistof vervangt moet de abs pomp met vagcom eerst in servicestand gezet worden. Met alleen een vloeistof wissel gaat dat ook zonder, maar als de pomp er uit is geweest zal dat noodzakelijk zijn.

Gezien het feit dat de garage op vw gespecialiseerd is mag ik toch hopen dat ze dit gedaan hebben. Ik zit zelf ook aan lucht te denken ook omdat ik het rempedaal ook best ver kan doortrappen. Ik zal hem morgen eens bellen bedankt voor de tip.
 
DeagleOnly zei:
s velthuis zei:
En ik zou als eerste vragen of ze de abs pomp ook ontlucht hebben. Als je remvloeistof vervangt moet de abs pomp met vagcom eerst in servicestand gezet worden. Met alleen een vloeistof wissel gaat dat ook zonder, maar als de pomp er uit is geweest zal dat noodzakelijk zijn.

Gezien het feit dat de garage op vw gespecialiseerd is mag ik toch hopen dat ze dit gedaan hebben. Ik zit zelf ook aan lucht te denken ook omdat ik het rempedaal ook best ver kan doortrappen. Ik zal hem morgen eens bellen bedankt voor de tip.

En, weet je al iets meer?
 
s velthuis zei:
DeagleOnly zei:
s velthuis zei:
En ik zou als eerste vragen of ze de abs pomp ook ontlucht hebben. Als je remvloeistof vervangt moet de abs pomp met vagcom eerst in servicestand gezet worden. Met alleen een vloeistof wissel gaat dat ook zonder, maar als de pomp er uit is geweest zal dat noodzakelijk zijn.

Gezien het feit dat de garage op vw gespecialiseerd is mag ik toch hopen dat ze dit gedaan hebben. Ik zit zelf ook aan lucht te denken ook omdat ik het rempedaal ook best ver kan doortrappen. Ik zal hem morgen eens bellen bedankt voor de tip.

En, weet je al iets meer?

Contact gehad met de garage. Hun hadden hem 3x ontlucht ook via vagcom. Hij moet over plus min 1,5 week apk hebben en dan gaan ze hem wederom ontluchten. Zij sluiten ook niet uit dat er een luchtbel in zit.
 
Korte update

Auto is weer terug geweest voor de keuring.

Hij is wederom ontlucht maar de brom de blijft. Elke keer bij het optrekken uit stilstand bij 10km per uur komt de brom terug.

De garage gaf aan dat er geen fouten meer in het abs systeem staan en dat het waarschijnlijk een check is die het abs systeem doet.

Nu wil ik een gok wagen. Voordat het allemaal begon heb ik een hele goedkope abs sensor geplaatst linksvoor. Deze heb ik uit duitsland en koste nog geen 3 euro. Wellicht dat het probleem daar vandaan komt ? Wat zijn jullie ervaringen met hele goedkope abs sensoren ? Wellicht dat de abs computer denkt dat het wiel niet goed draait en daarom elke keer ingrijpt.
 
Terug
Bovenaan