Golf 4 1.6 16v motor valt uit

Guest
Hallo allemaal,

Ik rij een VW Golf 4 1.6 16v en heb sinds een tijd last van het uitvallen van de motor. De eerste keer was zo'n half jaar geleden. Echter komt dit steeds vaker voor..

Het uitvallen gebeurt meestal op hogere snelheden (100+). De motor valt dan uit en het olielampje gaat branden. Als ik de motor vervolgens opnieuw start, zijn alle lampjes weg en kan ik gewoon verder rijden. Nu ben ik al bij verschijdene garages geweest en heb al een hoop reparaties gehad (krukassensor, gaskleppenhuis reinigen, nieuwe bougies, andere olie etc..) De foutcode is namelijk niet te vinden (ook niet op een vagcom) maar het probleem zich nog steeds voor.

Kunnen jullie mij helpen?

Bij uitvallen op hogere snelheid zonder foutcode zou ik als eerste gaan zoeken bij het brandstofsysteem. Fouten in de ontsteking leveren wel foutcodes op, fouten in de lambdasensor meestal ook, fouten in de luctmassameting niet, maar die laatste twee leiden doorgaans niet tot in één keer uitvallen. Is het benzine of LPG?

Benzine. Het is een 1.6 16v met motorcode AZD. kan het toevallig niet in de relais zitten? Heb veel gelezen over nummer 30 en 409, maar dan zou het niet alleen bij hogere snelheid moeten gebeuren toch?

Jordy_Jay zei:
Benzine. Het is een 1.6 16v met motorcode AZD. kan het toevallig niet in de relais zitten? Heb veel gelezen over nummer 30 en 409, maar dan zou het niet alleen bij hogere snelheid moeten gebeuren toch?

Zou heel goed kunnen. 409 is het brandstofpomprelais. Zoals gezegd zou ik bij zo plotseling afslaan verwachten dat er iets niet goed gaat in de brandstoftoevoer, dus zeker niet uitgesloten. Als het een LPG'er was, had je in elk geval kunnen proberen of hij met beide brandstoffen hetzelfde probleem had.

Kan ik dit zelf controleren? Heb gisteren de kappen aan de linkerkant bij het zekeringskastje er al af gehaald, maar kon geen relais vinden..

Terug
Bovenaan