Guest
Behalve dan de veiligheid, want airbags en al die andere snufjes waren er natuurlijk niet! Maar dan kijk je voor de zoveelste keer een video van Autoweek op YouTube en dan denk je?! Potverdorrie, die bakken kosten handen vol geld en in de video's laten ze uiteraard het duurdere exemplaar zien en dat geeft een behoorlijk vertekend beeld. Want ik heb wel eens in een Hyundai i10 gereden, welke door ANWB de hemel werd in geprezen en dan denk ik: die hele auto heeft totaal geen ziel in zich en het is meer dat de auto jouw bestuurt i.p.v. hoe het eigenlijk hoort.
Gewoon hartstikke gevoelloos rijden is dat naar mijn mening en dan kan ik zo'n auto met gemak betalen, maar als ik dan de rekenmachine erbij ga pakken en uitreken dat nadat ik mijn nier verkocht heb mijn tweede nier ook nog moet verkopen voor de maandelijkse lasten?! Dan denk ik van, je kunt nog veel beter een youngtimer gaan rijden... ook als er wat achterstallig onderhoud wellicht aan vast zit. Want aan nieuwe auto's gaat juist nog meer stuk en de verleidingen in de auto zijn enorm!
Alles word via computers bedient, multimedia, navigatie etc en dat komt beslist niet de veiligheid ten goede ook! En ook niet die achteruit rij camera's en dergelijke, want dan krijg je van die situaties die ik onlangs met mijn beste vriend mee gemaakt hebt welke ik in mijn Peugeot 205 liet rijden. Die kwam erbij het fileparkeren plots achter dat er geen stuurbekrachtiging in zat en reed mij zo met de auto tegen een paal op tegen de stoep. Ik was nog blij dat het geen schade opgelevert heeft, want met al die mee gespoten bumpers zou je daar niet vrolijk van worden.
Maar als ik zelf dan in mijn Peugeot 205 rij en dan op de autosnelweg zit en weer zo'n excuus van een stadsautootje tegen kom dan denk ik: potverdorrie, mijn auto is 20 jaar oud en ik kom met gemak mee met het verkeer met die 1.4 motor in mijn auto. Zelfs met de 106 met slechts een 1.0 motortje kwam ik goed mee in het stadsverkeer, op de autosnelweg was het dan wel weer wat lastig mee komen met het verkeer. Vooral bij inhaalacties miste de 106 dat stukje extra pit... maar verder was het nooit echt een probleem. En dan ga je in de opvolger van de 205 proefrijden waar een 1.1 motor in zat en kom je er achter dat die hele auto gewoon niet vooruit te branden is.
Dus zo kwam ik uiteindelijk uit bij de 205 aangezien dat echt een lekker pittig autootje is, waar de 206 zo'n beetje de overgang is van oud naar modern en het met die toeters en bellen nog wel mee viel. Want dat is ja tegenwoordig wel anders, dan zit je gewoon in een rijdende computer en als er iets met de auto is mag je eerst de computer uitlezen. Volgens mij zitten in de laatste generatie auto's gewoon complete lcd schermen i.p.v een snelheidsmeter, als dat lcd scherm ermee besluit op te houden dan heb je wel meer problemen dan enkel een dashboard lampje vervangen.
Wat je in die moderne bak natuurlijk allemaal niet zelf kunt doen, dus naar mijn belevenis is het rijden van een youngtimer vele malen goedkoper dan zo'n modern beest. Zelfs als dat ding voor zo'n € 2000 kunt kopen, want laten wij eerlijk zijn de laatste 17 jaar zijn auto's eigelijk erg weinig veranderd en met de basis uitvoering van een 208 kom je waarschijnlijk nog slechter met het verkeer mee dan een 205 met weinig motor inhoud.
Gewoon hartstikke gevoelloos rijden is dat naar mijn mening en dan kan ik zo'n auto met gemak betalen, maar als ik dan de rekenmachine erbij ga pakken en uitreken dat nadat ik mijn nier verkocht heb mijn tweede nier ook nog moet verkopen voor de maandelijkse lasten?! Dan denk ik van, je kunt nog veel beter een youngtimer gaan rijden... ook als er wat achterstallig onderhoud wellicht aan vast zit. Want aan nieuwe auto's gaat juist nog meer stuk en de verleidingen in de auto zijn enorm!
Alles word via computers bedient, multimedia, navigatie etc en dat komt beslist niet de veiligheid ten goede ook! En ook niet die achteruit rij camera's en dergelijke, want dan krijg je van die situaties die ik onlangs met mijn beste vriend mee gemaakt hebt welke ik in mijn Peugeot 205 liet rijden. Die kwam erbij het fileparkeren plots achter dat er geen stuurbekrachtiging in zat en reed mij zo met de auto tegen een paal op tegen de stoep. Ik was nog blij dat het geen schade opgelevert heeft, want met al die mee gespoten bumpers zou je daar niet vrolijk van worden.
Maar als ik zelf dan in mijn Peugeot 205 rij en dan op de autosnelweg zit en weer zo'n excuus van een stadsautootje tegen kom dan denk ik: potverdorrie, mijn auto is 20 jaar oud en ik kom met gemak mee met het verkeer met die 1.4 motor in mijn auto. Zelfs met de 106 met slechts een 1.0 motortje kwam ik goed mee in het stadsverkeer, op de autosnelweg was het dan wel weer wat lastig mee komen met het verkeer. Vooral bij inhaalacties miste de 106 dat stukje extra pit... maar verder was het nooit echt een probleem. En dan ga je in de opvolger van de 205 proefrijden waar een 1.1 motor in zat en kom je er achter dat die hele auto gewoon niet vooruit te branden is.
Dus zo kwam ik uiteindelijk uit bij de 205 aangezien dat echt een lekker pittig autootje is, waar de 206 zo'n beetje de overgang is van oud naar modern en het met die toeters en bellen nog wel mee viel. Want dat is ja tegenwoordig wel anders, dan zit je gewoon in een rijdende computer en als er iets met de auto is mag je eerst de computer uitlezen. Volgens mij zitten in de laatste generatie auto's gewoon complete lcd schermen i.p.v een snelheidsmeter, als dat lcd scherm ermee besluit op te houden dan heb je wel meer problemen dan enkel een dashboard lampje vervangen.
Wat je in die moderne bak natuurlijk allemaal niet zelf kunt doen, dus naar mijn belevenis is het rijden van een youngtimer vele malen goedkoper dan zo'n modern beest. Zelfs als dat ding voor zo'n € 2000 kunt kopen, want laten wij eerlijk zijn de laatste 17 jaar zijn auto's eigelijk erg weinig veranderd en met de basis uitvoering van een 208 kom je waarschijnlijk nog slechter met het verkeer mee dan een 205 met weinig motor inhoud.