Goed merk immitatie katalysator

Hawkeye81

Startmotor
Beste autoweeklezers,

Ik heb een vraag over het volgende:

Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een Subaru Forester SG.
Bij de aanschaf is mij netjes verteld dat de katalysator aan vervanging toe is.

Dus nu mijn vraag: Wat is een goed (immitatie) merk katalysator?

Een orgineel is mij toch echt te prijzig (1350 euro) dus ik ga toch voor immitatie.

Er zijn veel aternatieven online te vinden maar wat is nu slecht spul en wat is redelijk tot goed materiaal?

Alvast mijn dank.

Is tweedehands geen optie voor je? Dan heb je vaak een originele en voor een goeie prijs. Een immitatie katalysator heeft als risico dat je problemen krijgt met je lambdasondes. Als de werking wat minder is, meet de lambdasonde na de kat dit en kan je motorstoringslampje gaan branden....

Bij mijn eigen auto (seat ibiza 2004) heb ik hetzelfde probleem (defecte kat) gehad en voor +-130 euro een tweedehands katalysator gekocht, probleem is nu opgelost.

Zucht...

Heb je meer informatie over de auto? Motor, bouwjaar? Ik vind een 2.0 lopende van 06/02 - 05/08. Die heeft de Bosalkat 090-640 als het tenminste een Euro3 motor is. € 358,16 kassaprijs, maar ze staan bij Bosal in bestelling. Levertijd -> onbekend. Als je bij de dealer een prijsopgave hebt gekregen, heb je dan ook het originele nummer?

€1350,- lijkt mij ook wat overdreven. De 1e treffer: https://www.auto-onderdelen24.nl/search?keyword=katalysator&maker_id=107&model_id=4953&car_id=19156&kbaStr[0]=    €383,38 en er zijn ongetwijfeld nog wel goedkopere te vinden. Duitsland wil nog wel eens interessant zijn om te shoppen bijv.

Geen idee of het wat is maar iig goedkoop: https://katalysator.nl/index.php?dispatch=tca_search.manage&make=Subaru&model=Forester&litr=2000&fuel=tca_fuel_07&year=2005&engine=EJ20&body=body&search_d=yes    €166,30

1350 kan redelijk zijn als je een 4.2v8 hebt. die heeft 2 katalysatoren. en erbij komen is moeilijk. maar een nissan mirca heeft er 1 en die kost all-in 458euro.

snelle willy zei:
1350 kan redelijk zijn als je een 4.2v8 hebt. die heeft 2 katalysatoren. en erbij komen is moeilijk. maar een nissan mirca heeft er 1 en die kost all-in 458euro.

Een Subaru zou er ook wel eens twee kunnen hebben i.v.m. de boxerconfiguratie van de motor.

Die van mij heeft er in ieder geval 2.

Gebruik er na tuning nog maar eentje, degene die in het uitlaatspruitstuk zit.
De kat die in de uitlaat zelf zit ligt in de schuur.

Geen idee of hij op een Forester past, maar in principe heb ik hem dus over...

Terug
Bovenaan