ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: 1e Swiftdate.

Welkom in de Suzuki club. Hier nog een Swift eigenaar. Daarnaast hebben we ook nog een Splash.

Mijn Swift is de nieuwste 2024 model, het model dat carkiller niet mooi vindt. Ook de nieuwste rijdt lekker. Heb al een tankje leeggereden met een gemiddeld verbruik van 1 op 24,3. Wel bijna allemaal lange ritten moet ik er bij zeggen. Maar ik heb nog geen tankbeurt gehad die slechter was dan 1 op 20.
 
Welkom in de Suzuki club. Hier nog een Swift eigenaar. Daarnaast hebben we ook nog een Splash.

Mijn Swift is de nieuwste 2024 model, het model dat carkiller niet mooi vindt. Ook de nieuwste rijdt lekker. Heb al een tankje leeggereden met een gemiddeld verbruik van 1 op 24,3. Wel bijna allemaal lange ritten moet ik er bij zeggen. Maar ik heb nog geen tankbeurt gehad die slechter was dan 1 op 20.
Hij went best wel hoor, dat model.
 
Die van mij had wel wat kinderziektes, 2 keer een de koppelingscilinder vervangen wegens gekraak van de koppeling bij warme motor. Is nu opgelost. Nu nog een hardnekkige kraak in de linker deurkaart en we zijn klaar.
 
Gefeliciteerd met de nieuwe auto al snap ik deze move totaal niet. Wil besparen op autokosten en als oplossing koop je een nieuwere duurdere auto? :ROFLMAO:
 
Gefeliciteerd met de nieuwe auto al snap ik deze move totaal niet. Wil besparen op autokosten en als oplossing koop je een nieuwere duurdere auto? :ROFLMAO:
Qua verbruik is de Swift wel een stuk zuiniger, maar verder is het natuurlijk een weinig rationele actie. Maar: het zou kunnen dat ik tzt de Ampera-e weg doe, dan houden we alleen de Swift als deze goed bevalt.
 
Ik ben ook benieuwd naar de foto's en welke kleur de Swift heeft.

De Modelnaam Swift doet me denken aan de merknaam van caravans Swift.
 
Zo. Vanmiddag was het zover! Op de terugweg naar huis hebben we de Swift in ontvangst mogen nemen. Goh, wat is dat een luxe in vergelijking met de Twingo! Denk alleen maar aan zaken als ACC, keep your lane systeem, automatische noodstop, stoelverwarming, spiegelverwarming... etc etc! Bijna net zo luxe als mijn Ampera-e!.

Meteen heb ik wat plaatjes geschoten. Hij staat uitstekend in zijn lak, maar ik wil hem binnenkort toch eens wat beter reinigen en in de wax zetten. Je kunt duidelijk zien dat hij in de grote stad (Rotterdam) heeft rondgereden.

Het leuke is: één vorige eigenaar, onderhoud compleet bekend.

IMG-4525.jpg

IMG-4526.jpg

IMG-4527.jpg

IMG-4511.jpg

IMG-4512.jpg

IMG-4513.jpg

IMG-4514.jpg

IMG-4521.jpg

IMG-4522.jpg

IMG-4523.jpg

IMG-4524.jpg
 
Zo. Vanmiddag was het zover! Op de terugweg naar huis hebben we de Swift in ontvangst mogen nemen. Goh, wat is dat een luxe in vergelijking met de Twingo! Denk alleen maar aan zaken als ACC, keep your lane systeem, automatische noodstop, stoelverwarming, spiegelverwarming... etc etc! Bijna net zo luxe als mijn Ampera-e!.

Meteen heb ik wat plaatjes geschoten. Hij staat uitstekend in zijn lak, maar ik wil hem binnenkort toch eens wat beter reinigen en in de wax zetten. Je kunt duidelijk zien dat hij in de grote stad (Rotterdam) heeft rondgereden.

Het leuke is: één vorige eigenaar, onderhoud compleet bekend.

IMG-4525.jpg

IMG-4526.jpg

IMG-4527.jpg

IMG-4511.jpg

IMG-4512.jpg

IMG-4513.jpg

IMG-4514.jpg

IMG-4521.jpg

IMG-4522.jpg

IMG-4523.jpg

IMG-4524.jpg
Wat ziet ze er keurig uit. Hèèl véél plezier en gezonde kilometers met de Swift
 
Gefeliciteerd met de Swift. Veel herkenbaar ook vanuit het nieuwere model. Dat is eigenlijk een re-skin. De klokkenwinkel van jou generatie (en die van Carkiller) heeft in mijn ogen wat Alfa achtigs. Geen verkeerde inspiratiebron lijkt me.

Veel fijne en zuinige kilometers toegewenst. Ben benieuwd naar je verbruikscijfers. En dan het vergelijk tussen een mooier lopende viercilinder ten opzichte van de driecilinder die Suzuki nu in de Swift plaatst.
 
Mooi ding hoor. Ik denk dat de glans inderdaad nog mooier wordt na een goede klei en poetsbeurt, maar hij is zo ook al fraai om te zien. Heel veel plezier en veilige kilometers! :)
 
Lijkt me een fijne auto, leuk kleurtje. Veel plezier ermee - en veilige kilometers naar mooie herinneringen!
 
Nou, de 1e 1000 kilometer is met de Swift gereden. Hoofdzakelijk door mijn vriendin, maar gisteren heb ik er ook een wat langer stuk in gereden.
Wat valt me op: goede stoelen met voldoende steun, zuinig (4,1 l/100 km over de 1000 km), ACC is super, en verder een wendbare en lichte auto.
Nadelen: veel afrolgeluid van de banden (er zit Bridgestone Ecopia op, mogelijk een harde compound?) en het koppelingspedaal is wat moeilijk te doseren. Ofwel, ik heb hem al een paar keer laten afslaan xD.
 
4,1 liter op 100 km is erg netjes. Is dat met een rustige rijstijl en lange ritten? Gemiddeld over alle tankbeurten zit ik nu op 4,6 liter op 100 km. Rij dan wel vlot met in acht neming van de snelheidsbeperkingen. De 3 cilinder van mij is gecombineerd met de CVT. De Mazda 2 uit 2015 die ik hiervoor had zat op ongeveer 5,5 liter op 100 kilometer. De Soes is mijn zuinigste auto ooit.

Goed om te horen dat de Swift bevalt, had niet anders verwacht. Voor jou zijn de stoelen belangrijk weet ik. Mooi dat ze bevallen, zijn ook behoorlijk goed instelbaar.

Nogmaals fijne kilometers toegewenst.
 
4,1 liter op 100 km is erg netjes. Is dat met een rustige rijstijl en lange ritten? Gemiddeld over alle tankbeurten zit ik nu op 4,6 liter op 100 km.

Nogmaals fijne kilometers toegewenst.

We vinden het inderdaad een sport 'zuinig' te rijden; dus gebruik maken van de schakelmomenten van de schakelindicator, gebruik maken van limiter en ACC etc.

Het is wel een groot verschil met de Twingo, die uiteindelijk op 5,4l/100 km uitkwam. (oke, over 20.000 km)
 
Mooi zuinig! Verbaasde mij recent wel dat bij een bandentest tussen de "beste" en "slechtste" band bij een EV er 70 km verschil (!) in range zat. Dat is nogal wat. Dus noteer alvast welke banden nu op de Soes liggen.
 
Terug
Bovenaan