ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift, maar dan korter…

Ow, apart zeg. Van voor naar achterwielaandrijving. ;)

Nou, er is ook van alles te vinden (meningen) over deze generatie Twingo. Ik blijf het een leuk model vinden, wel in een goede samenstelling natuurlijk. Veel plezier ermee op vakantie dadelijk.

Opvallende wending inderdaad, en dat deze Twingo alweer zo lang meedraait had ik ook niet helemaal scherp. Voor dagelijks gebruik lijkt het me fijner dan de Astra, al was het maar omdat hij alle moderne veiligheidssystemen aan boord heeft. En net eentje te veel. De zijwindassistent hadden ze best achterwege mogen laten, de eerste keren dat hij ingrijpt schrik je je helemaal wild. Ben benieuwd naar de uitvoering en de foto's!

Ow, apart zeg. Van voor naar achterwielaandrijving. ;)

Nou, er is ook van alles te vinden (meningen) over deze generatie Twingo. Ik blijf het een leuk model vinden, wel in een goede samenstelling natuurlijk. Veel plezier ermee op vakantie dadelijk.
De ANWB was zeer te spreken als het gaat om de occasiontest, dus qua betrouwbaarheid zit het wel goed naar het schijnt.

En daar is hij dan! De Twingo!

Het is een 1.0 sce collection (dus de ongeblazen versie). Hij is wel veel rapper dan de Panda Twinair 65 (ook non-turbo)

Gefeliciteerd en veel plezier ermee gewenst. Ik moet wel zeggen dat dit model heel goed een kleurtje kan hebben. :)
f41618109ed07473442cead8594f57f0356c1edd.jpeg

Veel plezier ermee! Hij is idd wel wat grijs, en juist het beetje kleur op het front, de kentekenplaathouder, zou ik veranderen :D
Dit wordt dus geen karretje mee op vakantie zie ik al.

Veel plezier ermee! Hij is idd wel wat grijs, en juist het beetje kleur op het front, de kentekenplaathouder, zou ik veranderen :D
Dit wordt dus geen karretje mee op vakantie zie ik al.
Die kentekenplaathouder is een grapje van mezelf. Er zat een kapotte op en deze had ik nog liggen, maar er zat een dealernaam op. Omdat ik toevallig nog een rode spuitbus over had heb ik hem maar rood gespoten. Lekker gek ;)

En inderdaad geen karretje mee. Dat wordt de auto zelf volladen dus…

Die kentekenplaathouder is een grapje van mezelf. Er zat een kapotte op en deze had ik nog liggen, maar er zat een dealernaam op. Omdat ik toevallig nog een rode spuitbus over had heb ik hem maar rood gespoten. Lekker gek ;)

En inderdaad geen karretje mee. Dat wordt de auto zelf volladen dus…
Ik vind die kentekenplaathouder een leuke touch! Zou het nog wel paar maandjes zo laten als ik jou was ;-)

Maar: veel veilige en prettige km's gewenst!

Kleine Twingo update: morgen APK, en ik heb ook nog iets besteld uit de onderdelencatalogus en daarnaast komt er nóg iets voor de Twingo aan dat typisch Frans is :cool:

Leuk modelletje. Het erin rijden vond ik nogal wennen. Ik vond het juist goed dat er stabiliteitscontrole op zit, zonder best een link autotje. Veel plezier ermee.

Leuk modelletje. Het erin rijden vond ik nogal wennen. Ik vond het juist goed dat er stabiliteitscontrole op zit, zonder best een link autotje. Veel plezier ermee.
Het is een fel ding en ik heb eerlijkheidshalve niets gemerkt van iets als een stabiliteitssysteem. Zit dat er standaard op?

Kun je die nog krijgen? Ik zie wel-eens auto's met gele lichten rijden (ook nieuwere). Leuke touch in ieder geval. Veel plezier met de auto en veel veilige kilometers naar mooie bestemmingen!
in de Franse-auto-clan zijn ze te vinden, maar wel schaars. Je hebt ze ook met een geel kapje, maar daarvan weet ik niet zeker of ze door het gat in de koplamp passen. Ik heb iig nu 2600k lampen gevonden. Die zijn tenminste écht geel, en niet goudkleurig, zoals de 3500k lampen van o.a. Osram en Philips.

Voor die paart tientjes en de ervaringen van o.a. wat medeforemers..... Maar gewoon H4 geel ook overal te krijgen.

H4 geel is inderdaad eenvoudig aan te komen. In allerlei vormen. Het leukste is nog wel dat je ook als de lampen uit staan je het goed kan zien want het geel wordt ook zichtbaar in de reflector.

Leuk zo'n Twingo! Onze buren hebben er eentje en de buurman heeft een vlotte rijstijl. Wel eens meegereden en het is echt een leuk ding die daar goed mee om kan gaan. Zoals elke auto met motor achter of midden inderdaad wat zijwindgevoelig (windvlagen vooral) en ik heb van de buren gehoord dat het soms even wennen is. Dat systeem voorkomt dat de auto heel erg opschuift maar geeft wel een apart gevoel. Maar zolang het niet stormachtig is is het niet echt te merken.
De buren hebben overigens ook een Twingo van het model er net voor en die gebruiken ze echt alleen nog maar voor lange stukken. De achterwielaangedreven versie is de fijnste in steden en binnendoor.

Twingo 2 was veel volwassener dan Twingo 3. Maar ik ben pas fan geworden van de Twingo 3 toen de EV kwam.

Die lost eigenlijk alle problemen op.

De moeder van mijn vriendin heeft een Twingo II, en dat autootje maakt wel echt veel meer herrie op de snelweg, en hobbelt ook meer. Misschien dat de phase 2 van de Twingo 2 beter was op dat gebied.

Leuke auto! Heeft door de motor achterin een verwarmde kofferbak. Ideaal dus als je een keer van de chinees afhaalt.
Kleur had spannender gekund, maar met zelf twee grijze auto's mag ik daar helemaal niet over vallen.

Vandaag de Ampera-e naar de keuring gebracht, en, helaas, de achterremmen hebben -en dat had ik wel gezien...- roestvorming aan de binnenzijde. Ik had de hoop dat het nog zou meevallen, maar ze zitten net over de grens.
Nuja, na 200.000km... (en bij mij bijna 50.000) dan komen er maar mooi nieuwe op.

De moeder van mijn vriendin heeft een Twingo II, en dat autootje maakt wel echt veel meer herrie op de snelweg, en hobbelt ook meer. Misschien dat de phase 2 van de Twingo 2 beter was op dat gebied.
Ik had een diesel dus dat is wel valsspelen. Eigenlijk maar 1 keer een 1.2 8V gereden....toen geen snelweg gedaan.

Heeft die Twingo nu twee deuken in de bumper of lijkt dat maar zo?

Ampera: nieuwe schijven en blokken en hij kan weer ff mee. Moet ik bij de Golf ook onderhand eens doen.

Heeft die Twingo nu twee deuken in de bumper of lijkt dat maar zo?

Ampera: nieuwe schijven en blokken en hij kan weer ff mee. Moet ik bij de Golf ook onderhand eens doen.

Gelukkig geen deuken zeg o_O. Die wil ik echt voorlopig niet op een auto hebben :LOL: Het is een gekke reflectie.

En die schijven en blokken... Achja. Wel dure dingen trouwens, maar goed. Met wat mazzel gaan ze weer de nodige tijd mee!

Leuk Twingootje. Ziet er leuk uit. Die rode kentekenplaathouder staat hem goed. Veel veilige kilometers gewenst.

Vandaag iets anders gedaan. Al werken stonden er in de keuken een paar dozen met Marbella-onderdelen. Die wilde ik daar echt weg hebben, maar met een gebroken rib, daarna kinkhoest en een gekneusde andere rib ging dat niet zo snel. Gelukkig is dat nu allemaal nagenoeg over, op een enkele hoestbui na.

Vanmiddag was het ineens heel erg mooi weer, dus heb ik de operatie uitgevoerd: De Marbella had al een langere tijd last van een lage oliedruk bij een koude start, en bij warme start als de auto in de zon had gestaan. Ofwel, mijn idee was dat de oliepomp wel eens vervangen zou moeten worden. Alleen... die zit in het carter.

Nu dácht ik dat de Marbella nog het originele Seat-carter met kurkpakkingen had, maar gelukkig heb ik (ik weet het echt niet meer!) of een voorganger deze al eens vervangen voor een Panda/Cinquecento-carter met rubberen pakking.
Dat scheelde een hele hoop werk, want die kurkpakkingen gaan altijd vreselijk vastzitten aan het metaal van de motor.

Zo gezegd, zo gedaan:
Olie eruit: (oeps, dat had ook wel wat eerder gemogen o_O )
SAM-2300.jpg

mooi kijkje in het blokje, met nokken- en krukas zichtbaar:
SAM-2304.jpg

SAM-2305.jpg

oliefilter vervangen voor een kwaliteitsfiltertje:
SAM-2307.jpg

daar was het om te doen! Nieuwe oliepomp!
SAM-2308.jpg

nieuw carter met rubberen pakking erop:
SAM-2309.jpg

En klaar!

Gefeliciteerd met de Twingo! Leuke uitvoering heeft de Twingo, de rode accenten doen 't 'm wel. En het wit in het interieur geeft ook mooi contrast.

Gaat de motor van de Panda niet goed op synthetische olie, dat je mineraalolie gebruikt? Of heeft dat bij zo'n wagen bepaalde voordelen?

Gefeliciteerd met de Twingo! Leuke uitvoering heeft de Twingo, de rode accenten doen 't 'm wel. En het wit in het interieur geeft ook mooi contrast.

Gaat de motor van de Panda niet goed op synthetische olie, dat je mineraalolie gebruikt? Of heeft dat bij zo'n wagen bepaalde voordelen?
Ik heb eigenlijk altijd minerale olie gebruikt in m’n oudere auto’s. Ik meen ook dat het beter is om het niet door elkaar te gebruiken.

Hij loopt er wel heel goed op.

De Twingo had matjes die niet lekker pasten. Via marktplaats een mooie pasvorm set gescoord! De oude kan ik mooi in de Dyane leggen, aangezien de bodem daarvan toch vlak is.

Er komen ook nog oem-spatlappen aan voor de achterzijde, omdat mij opviel dat er wel heel veel vuil op de achterklep terecht komt bij modderige natte wegen. Daarvoor moeten alleen de wielen eraf, dus dat komt dit weekend wel als het droog is…

Dat oogt keurig zo! Zat er een universele mattenset in?

(Wat een leuke sfeerimpressie trouwens, kamperen met een Renault 5!)

Terug
Bovenaan