Gezocht sportieve wagen

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een 2de handse sportieve wagen.
Momenteel bezit ik sinds 13maanden een BMW 5serie F11 525d xdrive. De wagen kan mij niet bekoren, te veel luxe en weinig sensatie. Ook lees ik veel problemen die ik in de toekomst wil vermijden. (Ketting, luchtbalgen, egr, electronica,...)

Mijn historiek:

- Honda Civic EK 1.4 (eerste auto)
- Honda Integra Type R (8jaar eigenaar geweest)
- 3x Renault megane 1.5dci ( bedrijfswagen 80.000km/jaar)
- BMW 5 serie touring 525D xdrive ( steeds in mijn bezit)

De Integra is tot nu toe mijn beste aanwinst geweest. Snel, sportief en héél weinig kosten.

Ik zoek een wagen die:

- meer dan 200pk heeft
- trekhaak is een groot pluspunt
- betrouwbaar
- een “headturner”

Benieuwd naar jullie opties.

Wat is het budget? Moet het weer een diesel zijn? Hoeveel moet je er mee trekken en hoeveel ruimte heb je nodig? Is er nog een maximaal bouwjaar?

Zomaar een suggestie:

2017 Alfa Romeo Giulia 2.2 240 PK SUPER automaat 18'' velgen navigatie
€ 34.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1415271718

$_85.JPG

2015 Jaguar XF 3.0D S PREMIUM LUXURY LEER | DAK | CAMERA | XENON
€ 24.845,00
https://link.marktplaats.nl/m1410409548

$_85.JPG

Een Integra type-R is qua sensatie inderdaad lastig te overtreffen. Ik denk dat je niet om een hot-hatch heen kan dan. Hoeveel ruimte heb je nodig en wat is het budget?

Een trekhaak kan vaak nog wel achteraf gemonteerd worden.

Een Subaru brz of zijn tweeling broer Toyota gt86. Achterwiel aandrijving en een 2 liter atmosferische blok.

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123551615/Android?s=35-35-16-16-1-6

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123005883/Android?s=6-6-1-1-1-2

Ik zou gaan voor deze 440i Gran Coupe (y)

https://www.bergwerffbmw.nl/voorraad-bmw/10157137-bmw-4-serie-gran-coup%C3%A9-440i-high-executive-m-sport/

Budget +/- 20.000 - 25.000, auto’s ik België zijn wel een stuk goedkoper.

De Bmw’s zullen opnieuw het “sportief karakter” missen.

Wat moet ik meestal meesleuren, een racefiets of twee.

Een hothatch zou ik zeker zien zitten.

Skoda vrs
Bmw 135i
Civic Type R
,.. of misschien andere auto’s die ik iver het hoofd zie.

Insignia OPC

Eventueel ook als stationwagen te krijgen.
Weet alleen niet of dit voor jou niet te groot en zwaar is en daardoor ook niet meer aan de sportief eis voldoet. Wel praktisch, zeker als station ( is ook veel meer aanbod in ).

M135i: https://www.hofmeisterautomotive.nl/occasion/bmw-m135i-2/

Renault Megane RS (Trophy), Alfa Giulietta 1.7 TBI Quadrifoglio, Chevrolet Camaro.

Weer een lekker geloofwaardig topic, je koopt een 525D rijd er 13 maanden in en gaat dan klagen dat het te luxe is en te weinig sensatie bied en vergelijkt hem met een Integra. Dit had je kunnen merken tijden een proefrit en de overige dingen had je je van te voren al over in kunnen lezen. Daarbij wat verwacht je voor een sensatie van een 2.0 4 cilinder diesel. Had dan een 530/535D gekocht.

Epica zei:
Weer een lekker geloofwaardig topic, je koopt een 525D rijd er 13 maanden in en gaat dan klagen dat het te luxe is en te weinig sensatie bied en vergelijkt hem met een Integra. Dit had je kunnen merken tijden een proefrit en de overige dingen had je je van te voren al over in kunnen lezen. Daarbij wat verwacht je voor een sensatie van een 2.0 4 cilinder diesel. Had dan een 530/535D gekocht.

Weer een typisch forum antwoord :eek:)

Het klopt de 525D was een miskoop, we hadden beter een 3liter gekocht zeker voor het gewicht. Initieel was ik opzoek naar een 3touring, de F11 stond bij mijn dealer, volledig M uitgevoerd en kon het aanbod niet laten liggen. Tijdens het testrijden voldeed de wagen prima, maar na x-aantal weken is de wagen saai geworden.

Ik heb de Integra nooit vergeleken met mijn BMW, totaal verschillende wagens.

Dit terzijde.

Alfa: Heb ik schrik voor betrouwbaarheid, misschien is dit ondertussen sterk verbeterd.
Renault Megane RS: Heb er ook al aan gedacht, interieur blijft wel hetzelfde dan mijn drie voorgaande Megan's :p
Jaguar: Weer ietsje te veel luxe
Mazda 3 MPS: Altijd leuke wagens gevonden! Misschien een iets te arrogante look, net als de nieuwe generatie Type R's
Focus RS: Zou ik eens moeten testrijden
STI: Altijd fan geweest, wel minder van hun nieuwe look.
OPC: Zal moeilijk te vinden zijn, net als een Volvo Polestar.

Lionel 9409120 zei:
Epica zei:

Weer een typisch forum antwoord :eek:)

Het klopt de 525D was een miskoop, we hadden beter een 3liter gekocht zeker voor het gewicht. Initieel was ik opzoek naar een 3touring, de F11 stond bij mijn dealer, volledig M uitgevoerd en kon het aanbod niet laten liggen. Tijdens het testrijden voldeed de wagen prima, maar na x-aantal weken is de wagen saai geworden.

Ik heb de Integra nooit vergeleken met mijn BMW, totaal verschillende wagens.

Dit terzijde.

Alfa: Heb ik schrik voor betrouwbaarheid, misschien is dit ondertussen sterk verbeterd.
Renault Megane RS: Heb er ook al aan gedacht, interieur blijft wel hetzelfde dan mijn drie voorgaande Megan's :p
Jaguar: Weer ietsje te veel luxe
Mazda 3 MPS: Altijd leuke wagens gevonden! Misschien een iets te arrogante look, net als de nieuwe generatie Type R's
Focus RS: Zou ik eens moeten testrijden
STI: Altijd fan geweest, wel minder van hun nieuwe look.
OPC: Zal moeilijk te vinden zijn, net als een Volvo Polestar.
Geen typisch forum antwoord, dit is gewoon typisch zo'n topic waar iemand wat vraagt een paar keer antwoord en dan nooit meer wat van zich laat horen

Wat vind je van een V40 T5?
Iconische 5 cylinder, 245 pk, nette stoelen, Ford Focus onderstel en langzaam verdwijnen alle D2 leasebakkies naar 't buitenland.

https://www.autowereld.nl/volvo/v40/2-5-t5-r-design-geartronic-255pk-full-options-als-nieuw-30557538/details.html

Epica zei:

Mee eens idd. Zeker van iemand die ooit 8 jaar een Integra R reed, kun je toch wat meer eigen input en ervaring van verwachten.

caspervanc zei:
Iconische 5 cylinder, 245 pk, nette stoelen, Ford Focus onderstel en langzaam verdwijnen alle D2 leasebakkies naar 't buitenland.

https://www.autowereld.nl/volvo/v40/2-5-t5-r-design-geartronic-255pk-full-options-als-nieuw-30557538/details.html

Ford focus RS onderstel?
Geen enkele te koop in België, zelfde motor als de huidige xc40 T5? Niets met PSA te maken?

Lionel 9409120 zei:
caspervanc zei:

Ford focus RS onderstel?
Geen enkele te koop in België, zelfde motor als de huidige xc40 T5? Niets met PSA te maken?

Nee geen RS onderstel, aangepast onderstel van de 3e gen Focus. Ook niet dezelfde motor als in de XC40 T5, dat is een 2.0 4 cyl. Degene die ik link is de 2.5 5cyl. De voorganger ervan en qua geluid en beleving top. Alleen misschien net als in je BMW: misschien is alles jou te stil / luxe / modern. Waarom ga je niet op zoek naar een pareltje uit de jaren 90 / begin 00 en reserveer je gewoon een bak geld om t rijdende te houden. Denk dat je daarvan blijer wordt als zo je reacties lees

E39 M5?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/m5/42989871

Probleem in België is de LEZ (lage emisie zone).
In meerdere grote steden mag ik al niet meer met de wagen doorrijden. Binnenkort zouden steden en gemeentes zelf mogen kiezen of ze een emisie zone invoeren.

Anders had hier al lang een 90’ - 00’ wagen gestaan. Evo 9 of STI hawkeye had ik nog graag gehad, maar zijn blijkbaar ook nog grote olie slurpers.

Wij wonen in de rand van Brussel en moeten binnenkort de LEZ doorrijden om de snelweg op te kunnen :/.

hooivork 31 zei:
Van mij hoef jij je niet te verdedigen hoor , maar mijn inbreng is niks voor je?

Ik vrees dat de GT/BRZ zich niet meer kan meten t.o.v. de huidige Turbo generaties.
Schijnen wel heel leuke en tail happy auto's te zijn.

Ik verschoot wel van de prijzen, zijn heel aantrekkelijk geprijsd dat wel !

Lionel 9409120 zei:
hooivork 31 zei:
Van mij hoef jij je niet te verdedigen hoor , maar mijn inbreng is niks voor je?

Ik vrees dat de GT/BRZ zich niet meer kan meten t.o.v. de huidige Turbo generaties.
Schijnen wel heel leuke en tail happy auto's te zijn.

Ik verschoot wel van de prijzen, zijn heel aantrekkelijk geprijsd dat wel !

Ligt eraan wat je 'meten' noemt. Een turbo of compressor erop laten monteren kost je de kop niet.

Sportief hoeft toch niet te betekenen dat je 400nm koppel hebt bij 2000 rpm? Sportief is in mijn ogen een auto die makkelijk en vooral LEUK de bocht omgaat. Je hebt nu juist een auto met veel koppel (OK ook veel gewicht) en je vindt het saai. Denk dat je van bijvoorbeeld een 230 pk Golf GTI ook niet echt blij wordt want je zegt zelf dat je sensatie mist.

Wil je een head turner, Clio III RS in Jaune Sirius

$_85.JPG

GT86/BRZ zit wel wat werk aan, wil je echt sportief rijden zal je de standaard banden willen vervangen voor iets als een Michelin PS4 De 2012-2013 bouwjaren hebben defecte klepveer en roestende raamlijsten, ik zou minimaal voor een 2014 gaan. Verder heeft het blok een beruchte 'torque dip' die de sensatie niet ten goede komt waardoor je eigenlijk al verplicht bent een UEL spruitstuk met tune te installeren. En anders een Cosworth Supercharger :D

Cosworth_gt86_08.jpg

7783999 zei:
Ligt eraan wat je 'meten' noemt. Een turbo of compressor erop laten monteren kost je de kop niet.

Graag, heel graag zelfs! Maar we zitten in ons belgenlandje wat vast met de keuring.

Met mijn Integra durfde ze al moeilijk doen over de originele recaro stoelen en sportstoer, was volgens hun niet OEM.

Die Clio is wel vet, en valt goed mee om in te schrijven !

Terug
Bovenaan