Gezinsauto - max €7000 / station - MPV

CsRa

Net ingestapt
Beste auto kenners/liefhebbers

Na z’n 65,000KM te hebben gereden met onze huidige auto, een SEAT Toledo 1.6 Reference (2005)
Zijn wij opzoek naar onze betrouwbare, degelijk en (misschien?) sportieve upgrade. We willen namelijk een stationwagon of MPV die ons weer meerdere jaren vooruit kan brengen.

De huidige auto hebben wij nu z’n 5 jaar en willen deze graag vervangen. Momenteel zit er geen trekhaak aan en dit missen wij voor de vakanties naar het buitenland met een vouwwagen. Nu kunnen wij er natuurlijk één onder laten zetten, en misschien nog 2 jaar doorrijden. Alleen zie ik die investering liever naar een andere auto gaan. We hoeven niet binnen aanzienlijke tijd een andere auto, alleen ben ik mij al wel aan het oriënteren wat voor andere auto ik in de gaten moet houden mocht er een leuke voorbijkomen binnen de komende maanden.

Wij; 2 volwassenen, 2 kinderen (5 & 7) en onze hond moeten hier ruim in passen, vandaar ook weer een MPV of stationwagon. Met trekhaak (of deze bij aankoop laten monteren) en het liefst een klein beetje meer power dan onze huidige auto (102PK), want wie wil nu niet graag z’n rechtervoet gebruiken en het idee krijgen dat je daadwerkelijk harder gaat rijden.

Eisen:
Budget: €7000 (eventueel €8000) inclusief inruil (hoe kan ik een idee krijgen wat mijn auto nog opleverd?).
Benzine (rijden 12k gemiddeld p/j).
Station/MPV.
< 140.000KM (die gemakkelijk 200.000km kan rijden).
2008/2009 en jonger.
Meer dan 102PK.
Trekhaak (of bij aankoop laten monteren).
Sportief (mits budget/merk het toelaat).
Airco/Climate/Cruise Control. Daarnaast zijn extra opties altijd welkom.

Mijn shortlist:
Ford Mondeo/Focus – Voorkeur gaat meer naar Mondeo. Ruimtelijk en ziet er sportiever uit
Hyundai i30CW – Degelijk en deels sportief.
Renault Scenic 3 – Na onderzoek moet deze phase stukken beter zijn dan de voorganger, veel elektronische snufjes. De 1.4TCE moet wonderen verrichten?
Opel Zafira – De gezinsauto van Nederland? Voelt betrouwbaar en oogt mooi.

Daarnaast heb ik deels een afkeur naar Franse auto's, mede omdat de auto's tussen 2000/2010 nu niet echt bepaald betrouwbaar waren. Dit zijn natuurlijk voor de hand liggende opties, en ben wel zeer benieuwd naar jullie input en ervaringen om zo mijn shortlist kleiner te maken tussen één a twee modellen.

CsRa zei:
Beste auto kenners/liefhebbers

Eisen:
Budget: €7000 (eventueel €8000) inclusief inruil (hoe kan ik een idee krijgen wat mijn auto nog opleverd?).
Benzine (rijden 12k gemiddeld p/j).
Station/MPV.
< 140.000KM (die gemakkelijk 200.000km kan rijden).
2008/2009 en jonger.
Meer dan 102PK.
Trekhaak (of bij aankoop laten monteren).
Sportief (mits budget/merk het toelaat).
Airco/Climate/Cruise Control. Daarnaast zijn extra opties altijd welkom.

Mijn shortlist:
Ford Mondeo/Focus – Voorkeur gaat meer naar Mondeo. Ruimtelijk en ziet er sportiever uit
Hyundai i30CW – Degelijk en deels sportief.
Renault Scenic 3 – Na onderzoek moet deze phase stukken beter zijn dan de voorganger, veel elektronische snufjes. De 1.4TCE moet wonderen verrichten?
Opel Zafira – De gezinsauto van Nederland? Voelt betrouwbaar en oogt mooi.

Daarnaast heb ik deels een afkeur naar Franse auto's, mede omdat de auto's tussen 2000/2010 nu niet echt bepaald betrouwbaar waren. Dit zijn natuurlijk voor de hand liggende opties, en ben wel zeer benieuwd naar jullie input en ervaringen om zo mijn shortlist kleiner te maken tussen één a twee modellen.

Eigenlijk is de shortlist prima, de Opel Zafira lijkt mij van het lijstje het minst betrouwbaar. Als je naar de Scenic 3 kijkt kijk dan gelijk ook naar de Laguna 3, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een erg fijne en hele betrouwbare auto is.

Succes met de proefritten.

Ipv van Mondeo/Focus kan je ook nog naar de C of S max kijken, al zal je dan waarschijnlijk wel een beetje moeten spelen met je eisen en wensen vanwege je budget.

Terug
Bovenaan