Gezinsauto max €2500,-

Geen idee of Den Haag te ver is om deze (zowel letterlijk als figuurlijk) zeker niet grijze Jazz 1.4 eens van dichtbij te gaan bekijken: https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1-4-i-32398714/details.html

honda-jazz-1-4-i.jpg

Helaas zonder trekhaak... da's dan wel weer een garantie dat er geen (te) zware aanhangers/caravans meegesleurd zijn.
a057.gif

Te ver, te duur en geen trekhaak. Dat laatste heb ik ze wel van kunnen overtuigen dat dat geen must is, trekhaak zit ronder voor €150,- dus een Jazz zonder trekhaak mag dan maximaal €2350,- kosten. Maar ik denk dat deze Jazz, hoe leuk hij ook is, het niet gaat worden.

Ik zou in dit geval toch in de Franse hoek kijken en mij zeker niet beperken tot een stukje Brabant. Een goed onderhouden Mégane sedan wat? Of een late Xsara. Even opletten op roest alhoewel dat ook redelijk te herstellen is op de dorpels. Niet mooi, wel effectief. Mégane break van de eerste generatie. Ik zou de MPV links laten liggen en met dat geld zit je qua Japans ook aan de onderkant van de markt. Slijtagedelen kunnen bij een jap ook fors uitpakken.

Gewoon Dirk zei:
Die lijkt wel wat netter dan de oranje 2 bij Van Der Ven. Ik ga hem sowieso pitchen bij ze, eens zien wat de reactie is.

Deze ziet er inderdaad netjes uit. Deze Mazda 2 is eigenlijk gewoon een Ford Fusion en werd bij Ford in Spanje gemaakt, het zijn technische goede auto's maar zijn wel roest gevoelig. Controleer dus goed de onderzijde en de dorpels.

Het is een interessante zoektocht, gezien de lage prijsklasse zou ik geen merken uitsluiten. In deze prijsklasse kun je vaak goed slagen bij minder gewilde modellen.

ak2 zei:
Gewoon Dirk zei:
Die lijkt wel wat netter dan de oranje 2 bij Van Der Ven. Ik ga hem sowieso pitchen bij ze, eens zien wat de reactie is.

Deze ziet er inderdaad netjes uit. Deze Mazda 2 is eigenlijk gewoon een Ford Fusion en werd bij Ford in Spanje gemaakt, het zijn technische goede auto's maar zijn wel roest gevoelig. Controleer dus goed de onderzijde en de dorpels.

En dan met name de kitrand aan de binnenkant onder aan de portieren, daar hebben alle Fords en dus ook Mazda's van die generatie last van. De mijne had het ook maar buiten dat was 'ie roestvrij op een klein plekje op het achterscherm na. Mijn indruk is dat ze minder hard roesten dan een 3 of een 6 uit die tijd. Die blauwe bekleding is erg fraai en had die van mij ook. Dat mis ik wel een beetje in mijn huidige auto, die is wat dat betreft wat saai en donker van binnen.

SVF zei:
ak2 zei:
Gewoon Dirk zei:

En dan met name de kitrand aan de binnenkant onder aan de portieren, daar hebben alle Fords en dus ook Mazda's van die generatie last van. De mijne had het ook maar buiten dat was 'ie roestvrij op een klein plekje op het achterscherm na. Mijn indruk is dat ze minder hard roesten dan een 3 of een 6 uit die tijd. Die blauwe bekleding is erg fraai en had die van mij ook. Dat mis ik wel een beetje in mijn huidige auto, die is wat dat betreft wat saai en donker van binnen.

Wordt het dan toch een colt, die hebben bij mij weten geen last van roest. Staan wel een paar in Branbant

5 deurs colt 1.3-1.5

ak2 zei:
Het is een interessante zoektocht, gezien de lage prijsklasse zou ik geen merken uitsluiten. In deze prijsklasse kun je vaak goed slagen bij minder gewilde modellen.

Ik hou van dit soort zoektochten, shoppen in de "barrelklasse" is altijd interessant. Maar inderdaad, heel kieskeurig kan je dan beter niet zijn en dat lijkt nu net het probleem te zijn bij mijn vrienden. o_O

Momenteel kan ik even iets minder begeleiden bij de zoektocht, zodra ze weer iets gaan bezichtigen zal ik hier de boel wel updaten.

Inmiddels is er een auto aangeschaft. Het is een Jazz uit 2004 met +/- 120K op de teller geworden. Hij is heel lichtgroen van kleur en kan vast nog jaren mee.

a040.gif
Gewoon Dirk zei:
Inmiddels is er een auto aangeschaft. Het is een Jazz uit 2004 met +/- 120K op de teller geworden. Hij is heel lichtgroen van kleur en kan vast nog jaren mee.

Terug
Bovenaan