Gezinsauto gezocht

Anne 1118315

Net ingestapt
*gezinsauto gezocht*

Ik zoek een gezinsauto voor lange afstanden. Ik ga meestal mijn mijn gezin met de auto naar Spanje. Wij hebben een hele lange familie, mijn zoon is 13 jaar en al 1.86. 2 dochters van 16 zijn 1.80. Dus wij hebben graag een auto dat vanbinnen wat groter is. Het liefst een auto met 7 plekken.

Kenmerken:
Benzine
Prijs mag van 5k tot 9k
Geen automaat
Geen import
Motor van 1.8
Kilometer stand onder 200.000
Jaartal boven 2007

Als je heel veel ruimte en comfort wil hebben kijk dan naar een Renault Grand Espace van na de facelift in 2006, of een Ford Galaxy.

Als die te groot zijn zou ik kijken naar een Renault Grand Scenic of Mitsubishi Grandis.

Die hebben allemaal geen motor van 1.8. Een VW Sharan of Seat Alhambra kunnen dan wel. Die laatste past natuurlijk helemaal mooi in het plaatje (y)

Skoda Octavia of Superb. Peugeot 5008.

De 1.8 eis moet je laten vallen, veel is overgegaan op sterkere 1.0-1.6 motoren met turbo.

Als Spanje enkele keren per jaar is: lekker vliegen en daar huren. Dochters van 16 jaar klinkt ook alsof ze alleen kunnen vliegen zodat je in Spanje je eigen auto weer hebt, áls ze volgend jaar nog meewillen.

Die 1.8 motorkeus zou ik zeker laten vallen, de motorinhoud zegt in de praktijk weinig over het koppel, vermogen, zuinigheid, en duurzaamheid.
Ik zou gewoon kijken of de motor goed bekend staat wat betreft betrouwbaarheid en duurzaamheid, en plezierig is om te rijden.

Ik heb vooral gekeken of een auto voldoet aan de andere eisen.

De 1.8 TSI van VW is een afraden. De motor is zeer berucht om het olieverbruik, omdat VW te korte olieschraapveren heeft gebruikt. Vooral de bouwjaren 2008 tm 2012 zijn erg slecht. In de loop van 2016 lijkt het er op dat de problemen zijn opgelost.

ak2 zei:
Als je heel veel ruimte en comfort wil hebben kijk dan naar een Renault Grand Espace van na de facelift in 2006, of een Ford Galaxy.

Als die te groot zijn zou ik kijken naar een Renault Grand Scenic of Mitsubishi Grandis.

Zowel een Grandis als een Espace gehad. Groot nadeel van de Espace is dat je al heel snel met je knieën in je nek zit. De afstand van de zitting tot de vloer is beroerd laag. Bij een Grandis wil je niet achterin zitten, als je langer bent dan 1.70m. Een Grandis heeft in de 7-persoons uitvoering een 2+1 opstelling op de middelste zitrij. Dat zit voor lange afstanden ook niet heel lekker voor degene die in het midden zit. Espace is achterin ook niet veel beter wegens de aflopende daklijn.

Ik denk dat je met een Scenic (moderner) wel eens beter af kunt zijn op de tweede rij.

En een busje.
Ik zou in jouw geval een stoere bus nemen.
Bv een transporter van vw, luxe comfort stoelen en een heerlijke diesel dr in.
Dan rij je heerlijk naar Spanje

Stif zei:
En een busje.
Ik zou in jouw geval een stoere bus nemen.
Bv een transporter van vw, luxe comfort stoelen en een heerlijke diesel dr in.
Dan rij je heerlijk naar Spanje

Kun je beter voor een camper gaan ivm kwartaal tarief. Maar ja dan komt het budget om de hoek kijken

Wellicht is een ludo-space model wat. Vaak veel ruimte, ook op de achterbank en in de kofferbak.

Bijvoorbeeld Renault Kangoo. Maar je kunt ook denken aan Citroen Berlingo, Peugeot Partner, enz.

Renault Kangoo

renault-kangoo-family-dealer-ondehouden-navi-cruise-c-climate-c-distrubutieriem-vervangen.jpg

renault-kangoo-family-dealer-ondehouden-navi-cruise-c-climate-c-distrubutieriem-vervangen.jpg

Terug
Bovenaan