Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou precies dat, Vooral als iets al lang een doorn in het oog is, is het fijn wanneer je dit dan ineens gefixt hebt.Ah, mooi he, die simpele dingen zijn het meest bevredigend om te doen. Kan ik ook altijd erg van genieten
Dankjewel! Ik probeer altijd wel de nodige foto's te maken alhoewel ik dat soms ook wel eens vergeet.Wat een mooi fotoverslag wederom!
Klopt, maar dat is al een paar maanden zo. Ook dat is een gevalletje je ziet het pas zodra je er op let. We zijn er nog altijd niet over uit wat we hier mee willen. De motor om de spiegel in te klappen is bij de nieuwe een stuk sneller dus wellicht dat we de andere spiegel ook vervangen zodat deze ook sneller inklapt. Dan zijn beide matzwart en dan houden we dat misschien wel zo.En 1 spiegel is niet in kleur, zie ik. Nou ja, prima voor nu.
Moderator
Salzburg.Wie kan er aan de hand van deze foto raden in welke Oostenrijkse stad we zaten?
Een nieuwe poging want het antwoord is foutSalzburg.
Wat heb ik gewonnen?![]()
Ja dat denk ik ook wel. Het is alleen denk ik wel te veel hooi op mijn vork om zelf te doen, misschien toch eens rondvragen wat het professioneel zou moeten kosten.Mooi verslag! De BMW is nog zo mooi dat het denk ik wel loont om het lakwerk te laten herstellen.
Oh dat is wel heel erg zonde, vanuit Kazanlik zat je echt dicht in de buurt. Had je een huurauto in Bulgarije? Plovdiv is gaaf hè? Zouden we nog eens gaan dan blijven we daar zeker wat langer.Ik ga het vanavond nog even goed lezen, maar wow wat een reis!! Wij waren in juni in Nessebar en zijn ook in Plovdiv geweest, dus ik herken wel wat plaatjes. Maar wij gingen met het vliegtuig. Zo'n reis met de auto is heel gaaf!
Dat gave monument hebben we gemist, terwijl we wel in Kazanlik zijn geweest op de terugweg vanuit Plovdiv naar Nessebar.
Dankjewel! Ja, zowel landschap als steden waren echt de moeite waard.Mooi fotoverslag van je vakantie zeg! En ook een hele actieve vakantie, heel gaaf. Prachtige landschappen en uitzichten, wat is de natuur toch mooi hè. En die oude steden vol rijke geschiedenis laat zien dat mensen er ook wel wat van kunnen.
Jammer wel van de blanke lakproblemen op de BMW. Tuurlijk, het is puur esthetisch en hij rijdt 'ie er niet minder door (objectief gezien dan), maar ik kan me voorstellen dat je zo'n mooie auto ook graag mooi wil houden.
Moderator
Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen, Wij hebben echt het idee dat we nog maar het topje van Bulgarije hebben gezien. Steden zoals Boergas, nationale parken in de bergen en het Rila klooster bijvoorbeeld schijnen ook fantastisch te zijn.Bulgarije hoef ik verder niet meer heen, want heel boeiend is het niet. Ik denk dat ik, naast dat monument, de hoogtepunten wel gezien heb.
We hadden een vrij nieuwe Fabia MPI als huurauto. Ben wel blij dat ik er niet met m'n eigen auto reedDe kleinere wegen zijn nogal slecht en ze kunnen echt niet rijden daar.
Ook vrij weinig Nederlands gekentekende auto's gezien daar. Max een stuk of tien. Wel veel Engelsen.
Blanke lak: ja, die moet echt laten herstellen!
Hè sjit. Nouja, Salzburg heeft (ook) van die rotspuisten midden in de stad, dat levert vergelijkbare kiekjes op.Een nieuwe poging want het antwoord is fout![]()
Moderator
Dat laatste kan goed. Zo zie je ook veel auto's met Amerikaans kenteken in Montenegro. Veelal mensen die daar ook een thuis hebben.Grappig hoe ervaringen kunnen verschillen, Wij hebben echt het idee dat we nog maar het topje van Bulgarije hebben gezien. Steden zoals Boergas, nationale parken in de bergen en het Rila klooster bijvoorbeeld schijnen ook fantastisch te zijn.
Qua wegen is het mij nog meegevallen. Ik denk dat ongeveer 80% zeer goed was en 20% slecht tot dramatisch. Die vele Britten viel mij ook al op. Al zijn dit vaak geen echte Britten maar auto's gekocht in GB en vervolgens nooit officieel ingevoerd in Bulgarije. Gaat goed totdat je gesnapt wordt.
Helemaal mee eens.Als je de BMW nog een tijd wilt houden, "moet" je de bumper gewoon laten spuiten, want anders blijf je je eraan ergeren. Ga er niet zelf mee klooien, een auto spuiten is vakwerk. Wil je hem weg doen binnenkort, dan gewoon zo laten.
Dankjewel!Mooi verslag en schitterende foto's! Wel jammer van de lak op je bumper, hopelijk kun je dat vlot en goed laten verhelpen.
Reverse image search werkt altijd wel goed ja. En het is zeker een leuke stad, komen we vast nog wel eens.Hè sjit. Nouja, Salzburg heeft (ook) van die rotspuisten midden in de stad, dat levert vergelijkbare kiekjes op.
Ik heb je foto gegooglepictured dus ik ben af. Maar, mooie stad!
En sowieso, wat een fantastische roadtrip en foto's!![]()
Dan denk ik dat we best geluk hebben gehad. Binnendoor hebben we soms echt wel slechte wegen gehad maar over het algemeen is het me alles meegevvallen, ook ver weg in kleine afgelegen boerendorpjes.Dat laatste kan goed. Zo zie je ook veel auto's met Amerikaans kenteken in Montenegro. Veelal mensen die daar ook een thuis hebben.
Boergas is niet interessant, de bergen kunnen wel mooi zijn en het Rila klooster zie je op alle foto's staan inderdaad.
De doorgaande wegen zijn best goed, maar als je iets meer binnendoor rijdt dan zitten er echt matige stukken tussen.
Die stad in Oostenrijk: ik dacht ook aan Salzburg, maar herken het niet. Maar daar heb je ook zo'n voetgangerstunnel door de berg, naar de parkeergarage![]()
Thanks!Mooi verslag, Dirk! Leuk om te lezen!
Ha ja, die A-H. Ik vond het wel leuk om zo een iets fraaiere on-the-road foto te delen.Mooi verslag Dirk! Leuke Austin Healey ook even voor de bergen
Ik weet al welke stad het in Oostenrijk is dus zal het niet zeggen.
De stukken Kroatische snelweg die ik heb gereden vond ik eigenlijk prima. Dat was met gehuurde B-segmenters dus ook weer geen limo's. Wel andere stukken dan jullie hebben gereden, misschien had ik geluk.
Thanks, ja het open dak was bij tijd wen wijle echt een fijne toevoeging. Montenegro (en de rest van de nu nog niet bezochte Balkan landen) staat bij ons ook nog op de verlanglijst.Mooi verslag, lijkt me mooi om dit met een cabrio te doen. Oost europa vind ik altijd erg leuk, zou ook graag eens naar Romenie willen rijden. Vele plekken zijn heel mooi, maar niet toeristisch en met veel karakter. Montenegro is tot op heden het verste waar we in Oost europa geweest zijn. Heb je alle hotels voortijd geregeld, of onderweg op internet geboekt?
Als je de BMW nog een tijd wilt houden, "moet" je de bumper gewoon laten spuiten, want anders blijf je je eraan ergeren. Ga er niet zelf mee klooien, een auto spuiten is vakwerk. Wil je hem weg doen binnenkort, dan gewoon zo laten.
Thanks! Ik heb het met plezier geschreven.Mooi verslag! Ik heb het met plezier gelezen.
Helemaal mee eens.
Ik zag mijn kans schoon, zo'n foto in het hol van de leeuw (of is het dan in de ster van de leeuw) moest natuurlijk gemaakt worden.Mooie reis, verslag en foto's chapeau!!
En dan je BMW 'pontificaal' geparkeerd voor het museum van Misériedes, schitterend gewoon![]()
Goh, wonen in Hongarije, dat moet ook niet verkeerd zijn.Mooie roadtrip. Wij wonen nu bijna een jaar in Hongarije maar zijn vooral aan het klussenWe zijn van plan om met onze motorfietsen in september een rondje ‘nieuw’ thuisland te gaan maken.
Maar echt een mooie reis die jullie gemaakt hebben![]()
Het is ons ook zeker goed bevallen om die hoek van het continent aan te doen met de auto. En voor ons werkte het prima om alles op voorhand te regelen, het kan juist ook een goede stok achter de deur zijn om te zorgen dat je bijtijds weer door gaat en niet eindeloos lang blijft hangen bij dat ene leuke kerkje, dorpje, natuurpark noem maar op.Zo, dat is een mooie tocht! Lijkt me een prachtige hoek van Europa om in rond te rijden. Ik snap dat het al geboekt hebben van de accomodaties een stuk ontspanning brengt tijdens de reis. Want niet geboekt betekent zoeken, hopen en niet weten hoe het kwalitatief is waar je terecht komt. Maar tegelijk ben je met die reserveringen ook weer aan een schema gebonden die je eenmaal onderweg misschien minder past, omdat je ergens langer over doet of langer zou willen blijven. Gelukkig heb ik een totale hekel aan plannen, dus zal ik dat probleem vast niet krijgen. Het uitzoekwerk om dit dag voor dag te regelen, brrr.![]()