Gewicht op Duitse autopapieren

RRRR

Net ingestapt
Ik ben bezig met een auto te importeren en dat gaat vast helemaal goed komen.
Maar ik wil weten wat het leeggewicht van de auto is, middels het Zulassungsbescheinigung Teil 1.
Daar heb je een vakje waar dan het gewicht in moet staan. Er staan in dat vakje echter 2 getallen met een streepje er tussen. Op voorbeelden op internet, als er al 2 getallen staan, dan zijn die vaak hetzelfde.

Maar in mijn geval zit er wel bijna 300kg tussen. Het gaat om een 9 persoons bus met uitneembare achterbanken, misschien heeft het daar iets mee te maken? 300kg is in ieder geval behoorlijk meer dan de standaard vermeerdering van 100kg voor alle vloeistoffen om tot rijklaar te komen.

Het heeft niks met aslasten of maximaal gewicht te maken, want dat staat duidelijk in andere vakjes.

Nee die staan allebei op 3500.

Het gaat om vakje G waar op de achterkant ook staat dat dat het leeggewicht is. Alleen staan er dus 2 getallen, en met 300kg een aardig verschil, wat ik probeer te begrijpen.

Het lijkt er inderdaad op dat het dan gaat om een waarde zonder de inrichting en een waarde met de inrichting. Ik vind via Google hetzelfde bij een aanhangwagen, maar nog geen gelijk voorbeeld van een (bedrijfs)auto.

Terug
Bovenaan