Gepiep

Honda75

Wegverkenner
Beste leden,

Misschien dat jullie een idee hebben waar het vandaan komt....

Tijdens het rijden hoorde ik plots gepiep in de bocht rechtsom. Voornamelijk in de vrij scherpe bochten.
Later was het gepiep juist vooral in de flauwe bochten te horen. (en minder in de scherpe bochten)
Ik kan in de auto niet goed lokaliseren van welke richting het geluid vandaan komt. (vriendin zegt rechtsvoor / ik linksachter)

Hoop dat jullie een idee hebben wat dit gepiep kan zijn.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken / het advies!

9200000010827131.jpg

Bij mijn toenmalige Civic was het een plaatje op de remblokken wat tegen de schijf aankwam. Teken dat de blokken op waren.

Vorige week nog door de keuring, dus de blokken zullen niet op zijn.

Maar kan nog steeds de remmen zijn natuurlijk....daar maar eens naar kijken of er wat aanloopt.

Vanavond had ik een stukje gereden met de auto (20 km) en vreemd genoeg geen ene piep meer gehoord(?)

Bij de APK wordt alleen maar gekeken naar remverschil, lekkages in remslangen, corrosie op de leidingen, e.d. Verder niet naar de toestand of dikte van de blokken of schijven. De APK is een MINIMALE veiligheidseis waaraan een auto moet voldoen, de remschijven en -blokken zijn een onderhoudskwestie.

Vanaf de computer is het onmogelijk te bepalen waarvandaan "een geluid" komt, laat staan wat de oorzaak ervan is... Oftewel: wacht totdat deze piep zich weer voordoet en ga er dan mee naar een garage. Met een proefrit en een blik onder de auto is het in de meeste gevallen wel te lokaliseren en kunnen ze je meteen vertellen wat de reparatie kost. Succes!

Is het gepiep weg na het intrappen van je rem.., zo ja remklauwen lopen aan, voel dan eens aan je velgen na een flinke rit.., zijn de velgen heet, lopen je remmen aan

kan ook je v-snaar zijn, die moet dan wat worden bijgespannen.., erger is als je spanrollen van je distributie beginnen te gieren, kan op slijtage duiden..

Wanneer is je distributie voor het laatst vervangen??

Succes

Koppelbaas zei:
Is het gepiep weg na het intrappen van je rem.., zo ja remklauwen lopen aan, voel dan eens aan je velgen na een flinke rit.., zijn de velgen heet, lopen je remmen aan

Zou ik niet doen: voelen aan je hete remmen = blaren op je vingers (is ook mijn eigen domme ervaring :cry::)o_Oo_O )

FW Ta-183 Huckebein I zei:
Koppelbaas zei:

Zou ik niet doen: voelen aan je hete remmen = blaren op je vingers (is ook mijn eigen domme ervaring :cry::)o_Oo_O )

Daarom zei hij ook 'voel dan eens aan je velgen':p

Terug
Bovenaan