Genesis GV70

MCDubbellU

Net ingestapt
2022-genesis-gv70.jpg


xhxymi6bxlia.jpg


2022-genesis-gv70.jpg


706yt60bjcyx.jpg


2022-genesis-gv70.jpg


741yynmbaoa5.jpg


4uxyzqnbv1s6.jpg


b4qysxxb44i0.jpg


2022-genesis-gv70.jpg


jrkya3cbomaa.jpg


2022-genesis-gv70.jpg


zflygtrbql3d.jpg


2022-genesis-gv70.jpg


57uy8t5bgctw.jpg


4ysywyqbq0it.jpg
 
De ontwerper is blijkbaar fan van de Porsche 928. Al met al niet verkeerd om te zien!
 
Ik vind het mooi om te zien hoe Hyundai werkelijk alles uit de kast trekt bij het ontwerpen van de Genesis-modellen. Bij Lexus is het tegengestelde aan de hand, met bijvoorbeeld die opgewarmde, 'nieuwe' IS. Door de C-stijl heeft de GV70 een heel eigen gezicht en het geheel oogt smaakvol, luxueus en verfijnd. Het interieur vind ik erg fraai, zowel qua vormgeving als qua kleurstelling en met het materiaalgebruik zal het ook vast wel goed zitten.
 
Veruit de mooiste in zijn klasse. Daarnaast is dat interieur ook super! Beetje Mazda3-achtig maar dan nog fraaier
 
Erg fraai ontwerp! Prachtig interieur ook. Alleen jammer van die aflopende lijn over de zijkant, die past er niet helemaal bij. De GV80 heeft dat ook maar daar is het erger omdat er een hangende kont door ontstaat. En dat doet de auto geen goed. Gelukkig heeft deze dat niet.
De uitlaten van de Sport zijn wel erg groot. Weinig subtiel en dat past niet bij het ontwerp.

Ik denk dat Genesis met deze auto een behoorlijke kans van slagen heeft in Europa.
 
Een soort spirituele opvolger van de eerste Infiniti FX, ook ongeveer die verhoudingen en geslaagde vormgeving
 
Wat ogen die vijfspaakvelgen vol putjes toch afschuwelijk :cry:
Verder een fraaie verschijning.
Moest net als MCW spontaan denken aan de Infiniti FX.
 
2022-genesis-gv70.jpg


2022-genesis-gv70.jpg


2022-genesis-gv70.jpg


2022-genesis-gv70-in-studio.jpg


2022-genesis-gv70-in-studio.jpg


2022-genesis-gv70-in-studio.jpg


Genesis heeft een hagelnieuwe SUV op het podium getild. Het luxemerk van Hyundai belicht alle details van de GV70, een splinternieuwe concurrent van auto's als de BMW X3 en Mercedes-Benz GLC.

Eind oktober gaf Genesis al de eerste foto's vrij van de GV70. De GV70 is de tweede SUV van het merk, een auto die het in tegenstelling tot grote broer GV80 niet op moet nemen tegen auto's als de BMW X5 en Mercedes-Benz GLE. Nee, met de GV70 richt Genesis zijn pijlen op diens kleinere zustermodellen, respectievelijk de X3 en GLC, en op SUV's als de Lexus NX en Lincoln Corsair. Ditmaal geeft Genesis meer dan slechts een stel afbeeldingen van de GV70 vrij.

Zo is nu ook bekend welke machines de GV70 gaan aandrijven. De instapmotor is een 2,5-liter viercilinder benzinemotor, een turboblok dat 304 pk en 422 Nm over de wielen verdeeld. Dat kunnen zowel alleen de achterwielen als alle vier de wielen zijn. Een stap boven de 2.5T staat de 3.5T, een 3,5-liter grote zescilinder die 380 pk en 540 Nm opwekt. Deze altijd vierwielaangedreven versie helpt de GV70 in 5,1 seconden aan een snelheid van 100 km/h. Dieselen kan ook en wel met een 210 pk en 441 Nm sterke 2.2 viercilinder. Net als de 2.5T is ook deze motorversie met zowel vier- als achterwielaandrijving te krijgen. Elke motorvariant valt te combineren met een Sport Package dat niet alleen een reeks zwarte details, maar ook een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel, speciale wielen, sportiever ogend bumperwerk en andere uitlaatpijpen naar de GV70 brengt.

Wat actieve en passieve veiligheidssystemen betreft, zit het in de GV70 wel snor. Genesis stelt een uitgebreid pakket systemen beschikbaar waaronder Forward Collision Avoidance, actieve dodehoekdetectie, adaptieve cruise control dat samenwerkt met onder meer het navigatiesysteem en Highway Driving Assist II waarmee je semi-autonoom over de snelweg kunt. Rear Cross Traffic Alert komt daar nog eens bij, hetzelfde geldt voor Parking Collision-Avoidance Assist.

Waarom de GV70 interessant is voor Europa? De SUV waarvan de letters 'GV' in de modelnaam staan voor Genesis Versatile, komt namelijk mogelijk ook naar ons deel van de wereld! Genesis maakt zich op voor een Europese marktintroductie. Met name de G70, een sedan waar ook een shooting brake van komt, is voor de Europese markt interessant. Die tegenspeler van auto's als de BMW 3-serie en Mercedes-Benz C-klasse kan het hier niet alleen rondboksen. Een SUV van middelgroot formaat past daar zeker goed bij. De G80en G90, respectievelijk concurrenten van auto's als de 5- en 7-serie, zullen hier een kleinere rol van betekenis hebben. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/genesis-onthult-x3-concurrent-gv70/
 
Configurator is online: https://www.genesis.com/us/en/build-your-genesis-select.html?sz=GV70&yr=2022&pwt=35tawd&pkg=35tawdsportprestige&ext=barossaburgundymatte

dDqlVOP.jpg


pP0NwIV.jpg


bMEDhmJ.jpg


b1jgQ3u.jpg
 
De elektrische GV70 Electrified neemt het op tegen de Mercedes-Benz EQC, BMW iX3 en Audi Q4 e-tron (Sportback):

De vierwielaangedreven Electrified GV70 heeft twee elk 218 pk en 350 Nm sterke elektromotoren die goed zijn voor een systeemvermogen van 490 pk en 700 Nm. Daarmee schiet de SUV in 4,5 seconden naar de 100 km/h. De elektrische actieradius bedraagt tussen de 400 en 500 kilometer. Goed nieuws: net de dedicated EV's van Kia en Hyundai kan de Genesis Electrified GV60 tot 350 kW laden! Ook heeft de elektrische GV70 net als de EV6 en Ioniq 5 een V2L-systeem waarmee elektrische apparaten en zelfs auto's kunnen worden opgeladen.

5tiyko8bpr4i_800.jpg


a18ykvqb0npk_800.jpg


5qdyt50bbgmi_800.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/genesis-onthult-nieuwe-elektrische-suv/

Op Auto Guangzhou:

20211119183004424418354270544.jpg-908x681.jpg


20211119183004296598401735958.jpg-908x681.jpg


20211119183004687309304936975.jpg-908x681.jpg


20211119183004968953228225603.jpg-908x681.jpg


Bron: https://info.xcar.com.cn/202111/news_2063258_1.html

Ik neem aan dat Genesis wel naar Nederland komt, maar met slechts elektrische of plug-in hybridemodellen. Dus dat zijn momenteel de G80 EV, GV60 en GV70 EV.
 
2022-genesis-gv70-vs-2022-lexus-nx350-f-sport.jpg


2022-genesis-gv70-vs-2022-lexus-nx350-f-sport.jpg


2022-genesis-gv70-vs-2022-lexus-nx350-f-sport.jpg


2022-genesis-gv70-vs-2022-lexus-nx350-f-sport.jpg


2022-genesis-gv70-vs-2022-lexus-nx350-f-sport.jpg


The Genesis doesn’t stop trying to win folks over with its attractive exterior styling, backing up those positive first impressions with a serene cabin, smooth freeway ride, nippy handling, and excellent value for the money. Like that first GV80 and every Genesis that’s followed, the 2022 GV70 is a class-leading entry in a very competitive segment. Lexus may have done it first in 1990, but there’s a new upstart in the luxury world.

Alle foto's en hele vergelijkingstest: https://www.motor1.com/reviews/561835/genesis-gv70-lexus-nx-comparison/
 
Het Australische CarExpert heeft met de Electrified GV70 gereden.

2023-Genesis-Electrified-GV70-Prototype-2.jpg


2023-Genesis-Electrified-GV70-Prototype-1.jpg


Our drive of the Genesis Electrified GV70 was only brief, but revealed some pretty positive early indications. If Genesis gets the pre-production gremlins sorted, this will be a fun SUV to drive.

One of the things I find most appealing about it is that it looks and feels exactly like the combustion-powered GV70. There are no compromises on the luxury feel you get from the petrol-powered GV70.

When the Tesla Model Y finally lands in Australia, the circa $115,000 price point will likely get you a faster version of the Model Y with more range, but ultimately the Genesis feels significantly more upmarket.

While you will compromise on straight-line performance and range compared to the Tesla, that bridge is gapped with one of the nicest SUV interiors on the market.

Rij-impressie: https://www.carexpert.com.au/car-reviews/2023-genesis-electrified-gv70-review-first-drive

Ben benieuwd wanneer Genesis naar Nederland komt.
 
In de Autoweek die nu in de winkel ligt hebben ze er mee gereden misschien staat daar meer in.
Wel benieuwd hoeveel vermogen hij heeft. Artikel zegt 490pk, maar hij heeft 2 motoren met een vermogen van 218pk.
 
Op 4 oktober is de eerste nieuwe Genesis GV70 in Nederland geregistreerd, een Electrified met een catalogusprijs van € 69.580 (kenteken X-797-BD). Zou Genesis eindelijk zijn opwachting maken in Nederland? Nu de ene na de andere Chinese autofabrikant elektrische auto's op de Nederlandse markt uitbrengt, zou Genesis/Hyundai niet te lang moeten wachten.
 
Laatst bewerkt:
Haha, goede timing van dat artikel dan. :) Misschien leest Jan mee. Tja, Hyundai/Genesis kan het wel rustig aan willen doen, maar ondertussen gaan de ontwikkelingen hard en riskeert Genesis dat zijn elektrische modellen technisch verouderd of in geen enkel opzicht onderscheidend zijn op het moment van lanceren. Dat zou ook zonde zijn.
 
GV70 Electrified facelift:

2025-genesis-gv70-electrified-4.jpg


2025-genesis-gv70-electrified-5.jpg


There has been one major change made under the skin of the Electrified GV70, with its 77.4kWh lithium-ion battery upgraded to a larger 84kWh unit.

A similar change was recently made to the Hyundai Ioniq 5 and Kia EV6, which in the case of the former increased its driving range by approximately 10 per cent.

Though Genesis is yet to release a driving range figure for the updated Electrified GV70, a 10 per cent increase to its existing 454km claim would mean the facelifted model could go almost 500km on a single charge.

While it now benefits from a larger battery, there’s no change to its dual-motor drivetrain, which continues to produce 360kW of power and 700Nm of torque in Boost Mode (only in a 10-second burst), while it normally develops 320kW and 605Nm.

As the Electrified GV70 continues to be based on an 800-volt platform, it’ll retain its 350kW fast-charging capability.

 
Terug
Bovenaan