Geen sensor in spruitstuk

Vino

Net ingestapt
Ik ben in het bezit van een Citroën Saxo 1.6 vts 8v uit 99. Volgens mij zit er een ander spruitstuk op dan standaard maar de sensor is wel afgedicht. Is niet enige goede reden voor? Heb geen kat, enkel een middendemper
4ptq2g.jpg

Alvast bedankt!

Kan zijn dat het sluitstuk op meerdere onderblokken past, waarvan sommige uitvoeringen wel en sommige geen sensor gebruiken. Als de auto verder goed rijdt en door de gas-test komt zou ik me er geen zorgen om maken.

Een auto uit 1999 heeft zeker wel een katalysator.
Anders zou die nooit door de apk komen.
Dat is namelijk verplicht voor dat bouwjaar.
En de motor haalt zonder kat de emissie waarden niet. (alleen Honda lukt dat)

Dat gat is voor een (extra) lambda sensor.

pakkingharry zei:
Een auto uit 1999 heeft zeker wel een katalysator.
Anders zou die nooit door de apk komen.
Dat is namelijk verplicht voor dat bouwjaar.
En de motor haalt zonder kat de emissie waarden niet. (alleen Honda lukt dat)

Dat gat is voor een (extra) lambda sensor.

Ik ken meerdere Mazda's die ook met een open katalysator door de APK komen.
Dus dat alleen Honda's dat lukt is onzin

Ik heb een Daihatsu in bezit gehad die met open kat door de test kwam:)
En ken meerdere Fords die het ook lukt

Weet niet zeker of er een kat onderzit of niet. Wel weet ik dat er of een middendemper zit of een kat. Heb ze niet beiden.

Hier zou wel een lambdasensor aanwezig moeten zijn. Ook onder de auto gekeken of die niet een stukje verderop zit? zo'n pijp kan op 2 plekken een lambdamoer hebben.

Zo te zien is het een aftermarket spaghetti spruitstuk.

Pobresh zei:
Hier zou wel een lambdasensor aanwezig moeten zijn. Ook onder de auto gekeken of die niet een stukje verderop zit? zo'n pijp kan op 2 plekken een lambdamoer hebben.

Zo te zien is het een aftermarket spaghetti spruitstuk.
Dacht ook al dat het aftermarket was. ziet er niet standaard uit en het is een 4-2-1 spruitstuk. heb ook een supersprint eind demper

Terug
Bovenaan