Gebruikte Tesla Model S, welke biedt de meeste waar voor z'n geld?

Zadelsnuiver

Kilometervreter
Ik flirt een beetje met het idee om een gebruikte Model S aan te schaffen, maar welke uitvoering/bouwjaar/opties zijn nu de echte musthaves en welke moet je sowieso vermijden? Sommigen hebben ook gratis opladen, is dat afhankelijk van bouwjaar of wat voor soort contract de eerste eigenaar had afgesproken? Nog andere zaken waar op te letten? Is een Tesla van 8 jaar oud gewoon echt een slecht idee ivm de garantie of kun je dat als tweede eigenaar nog afkopen of verlengen? Service contracten nog van toepassing na X-aantal jaar?

Het nieuwste spul valt sowieso buiten budget, maar hier in Finland koop je voor zo'n 40k gewoon een puik exemplaar zo lijkt het. Vandaar dat mijn interesse gewekt is.

model-s.jpg

Ben geen kenner maar zou hoe dan ook in ieder geval de eerste series overslaan en voor een zo recent mogelijke gaan.
De 2 versies die destijds bij ons bij de directie rondreden waren ronduit rampenbakken, heb echt iedere kleur Tesla Model S langs zien komen als vervangauto in die tijd, de meneer van de oprijwagen van Tesla had nog net geen sleutel van de poort zo vaak moest hij langskomen. Erg vervelend indien je nog volop garantie hebt, ronduit dramatisch als je geen garantie meer hebt. Geen idee hoe dat is bij de latere versies, dit waren er 2 uit zo goed als de allereerste serie ( S85 Signature )

BTW : Is het wellicht niet handiger om voor een Tesla hier in Nederland te kijken en die naar Finland te halen? Geen idee wat je in Finland krijgt voor die 40k maar je hebt het over 8 jaar oud ( dus 2013 ). Hier zie ik voor die 40k al meer dan genoeg opties uit 2016 of wellicht nog wel nieuwer.

Ik zou toch eerder voor een nieuwe Hyundai Ioniq 5 gaan, nog ruimer van binnen en nieuwe techniek.

Ik heb een paar jaar terug met dat idee gespeeld. Voor mijn gevoel is de S nu passé, van die prijs schrik ik enorm.

Voor 40k rij je nu ook nieuwe EVs. De oude Ioniq met 5 jaar garantie, de Kona en de eNiro met 7 jaar garantie. Nu begrijp ik wel dat een Model S verder, sneller, groter kan, maar het is een dure jongen als je gezeur krijgt. Je zit immers redelijk vast aan de Tesla garage.

En even buiten de EV bubbel. Voor €20k koop je echt hele dikke bolides van 6 jaar oud en dan heb je nog €20k om brandstof, reparaties en belastingen de komende jaren weg te tikken. Iemand die in een 5-serie of E klasse duizenden euro's opstookt zou de S nog kunnen overwegen... maar dan laat je wel vreselijk lekkere Duitse bakken staan.

Total Loss alvast bedankt voor jouw bijdrage. Ik zal wat linkjes plaatsen zodat je een idee hebt wat de opties ongeveer zijn.

Dit is de goedkoopste die ik kon vinden; 2013 85 met 218 dkm voor zo'n 34k
https://m.nettiauto.com/tesla/model-s/12127466?vifAdCount=1&vifNav=Y

2015 70D met 135 dkm voor 40k
https://m.nettiauto.com/tesla/model-s/11870573?vifAdCount=15&vifNav=Y

En voor zo'n 45k heb je een 2017 60 met 78 dkm
https://m.nettiauto.com/tesla/model-s/12113693?vifAdCount=7&vifNav=Y

Rond de 45k koop je ook al een veel nieuwere Model 3, maar ik ben nu Vooral geïnteresseerd in de S.

Qua waar voor z'n geld lijkt de 2013 85 me wel een goede deal, ook gewoon een strak ding om te zien in die kleur maarja.. hoe ben je er zeker van dat het geen minkukel is?

Volt zei:
Ik zou toch eerder voor een nieuwe Hyundai Ioniq 5 gaan, nog ruimer van binnen en nieuwe techniek.

Ioniq 5 begint hier vanaf 50k, en wachttijden schijnen vreselijk lang te zijn. Wel absoluut een gave auto (y)

V0RQ zei:
Ik heb een paar jaar terug met dat idee gespeeld. Voor mijn gevoel is de S nu passé, van die prijs schrik ik enorm.

Voor 40k rij je nu ook nieuwe EVs. De oude Ioniq met 5 jaar garantie, de Kona en de eNiro met 7 jaar garantie. Nu begrijp ik wel dat een Model S verder, sneller, groter kan, maar het is een dure jongen als je gezeur krijgt. Je zit immers redelijk vast aan de Tesla garage.

En even buiten de EV bubbel. Voor €20k koop je echt hele dikke bolides van 6 jaar oud en dan heb je nog €20k om brandstof, reparaties en belastingen de komende jaren weg te tikken. Iemand die in een 5-serie of E klasse duizenden euro's opstookt zou de S nog kunnen overwegen... maar dan laat je wel vreselijk lekkere Duitse bakken staan.

Afgezien van de Ioniq 5 en diverse Teslas is er op het moment geen enkele nieuwe EV die me echt aanspreekt, of voelt as een upgrade tov mijn huidige 530i.
Ik steek nu ook duizenden euro's aan onderhoud én brandstof in mijn BMW, in juli ook weer 1000 Euro af mogen tikken om een geboenk in de ophanging te verhelpen. Maar ik kan thuis laden, en op 500 meter van mijn huis zelfs 4 gratis laadpunten waar nooit iemand gebruik van maakt.

Prima dat je de S wilt hebben, vind je de 3 te klein? Als je voor de S kiest zou ik voor de gefacelifte gaan, maar die is misschien boven budget. Heb even gekeken wat er in Finland te koop staat, vond ze toch wel aan de prijs, maar dat is subjectief natuurlijk.

Ha Speedtouch, dank voor je bericht.
Auto's zijn hier over het algemeen een pak duurder, of hebben meer kilometers gereden voor het zelfde geld. Je zou kunnen importeren maar dat is weer zo'n gedoe, vooral nu met de Covid situatie in volle gang. Het is wel aantrekkelijk om een ex-BTW auto te importeren want volgens mij vervalt de BTW dan gewoon, maar dat zou ik even moeten uitzoeken. De linkjes van Total Loss zijn wel heel handig, dit geeft goed vergelijkingsmateriaal dus @TL hartelijk dank hiervoor!

Een model 3 is toch een slag kleiner hè, vind hem ook minder mooi dan de S maar misschien moet ik me daar nog eens verdiepen. Ik heb natuurlijk 3 opgroeiende kinderen dus die moeten wel fatsoenlijk op de achterbank passen de komende jaren.

Het budget staat overigens niet vast, ik ben me gewoon aan het oriënteren op wat de beste koop is. Of dat nu een oude Model S van 30k is of een bijna nieuwe M3 van 50k, dat probeer ik nu op een rijtje te krijgen.

Het gratis superchargen is natuurlijk wel een voordeel op de oudere Tesla's, maar dan moet je wel een supercharger in de omgeving hebben en ik vraag me af wat de invloed is van veel superchargen op de batterij.

Zadelsnuiver zei:
Het is wel aantrekkelijk om een ex-BTW auto te importeren want volgens mij vervalt de BTW dan gewoon, maar dat zou ik even moeten uitzoeken.
Btw 'vervalt' niet maar is mogelijk zakelijk te verrekenen. Bpm kan gedeeltelijk vervallen bij export, maar dat is op een elektrische auto niet van toepassing.

Dakloos zei:
Het gratis superchargen is natuurlijk wel een voordeel op de oudere Tesla's, maar dan moet je wel een supercharger in de omgeving hebben en ik vraag me af wat de invloed is van veel superchargen op de batterij.

Zadelsnuiver zei:
Het is wel aantrekkelijk om een ex-BTW auto te importeren want volgens mij vervalt de BTW dan gewoon, maar dat zou ik even moeten uitzoeken.
Btw 'vervalt' niet maar is mogelijk zakelijk te verrekenen. Bpm kan gedeeltelijk vervallen bij export, maar dat is op een elektrische auto niet van toepassing.

Gratis Superchargen is voor mij persoonlijk inderdaad niet erg relevant, ik zou niet eens weten waar ik een Supercharger zou kunnen vinden in de buurt. Het lijkt me echter wel handig op vakanties, wanneer het weer kan ga ik toch zo'n twee keer per jaar met de auto terug naar Nederland. Daarnaast denk ik dat het ook wel een invloed heeft op de restwaarde van de auto wanneer het weer tijd is om 'm te verkopen cq in te ruilen.

Dat van de BTW wist ik niet, ik dacht altijd dat verkopers graag ex-BTW auto's op de export zetten omdat de BTW dan niet betaald hoeft te worden.

Je weet dat het een Amerikaans product is?
Weet dan ook dat in Amerika het gewoon een wegwerpartikel is, wat er op neer komt dat bij bijvoorbeeld software problemen (zoals slecht rijden) de importeur je naar dat land verwijst en de service daar helemaal niks voorstelt omdat ze zo'n auto daar gewoon op de sloop zetten.

Er gaan dus nog heeeel veel mensen die een 2e hands Tesla kopen van een koude kermis thuiskomen.

We kunnen nog lang genoeg ‘genieten’ van EV’s. Om daar nu al zo’n fijne BMW voor op te offeren….

Janneman zei:
Weet dan ook dat in Amerika het gewoon een wegwerpartikel is, wat er op neer komt dat bij bijvoorbeeld software problemen (zoals slecht rijden) de importeur je naar dat land verwijst en de service daar helemaal niks voorstelt omdat ze zo'n auto daar gewoon op de sloop zetten.

Er gaan dus nog heeeel veel mensen die een 2e hands Tesla kopen van een koude kermis thuiskomen.

Ik vind dit toch wel een heftige stelling.. Ik weet dat Amerikanen heel anders met hun auto's omgaan dan wij, maar dat een Tesla omwille van een software probleem op de sloop wordt gezet kan ik me echt niet voorstellen. Heb je wellicht wat concrete voorbeelden waarbij een eigenaar met zulk soort problemen simpelweg werd afgewimpeld door de importeur of fabrikant? Zijn daar topics over op andere fora bijvoorbeeld?

Kristian zei:
We kunnen nog lang genoeg ‘genieten’ van EV’s. Om daar nu al zo’n fijne BMW voor op te offeren….

Hoi Kristian,

Er is nog niets besloten natuurlijk, en eigenlijk ben ik gewoon nog heel tevreden met de BMW. Nu na (heel) veel onkosten aan de ophanging rijdt 'ie eindelijk weer helemaal super en dan vind ik het ook weer zonde om 'm weg te doen.

Maar toch, het idee trekt me wel. Een stuk nieuwer en moderner, meer vermogen, leuke gadgets (mijn E60 heeft bijvoorbeeld niet eens een AUX of laat staan bluetooth), lage belasting, (hopelijk) lagere onkosten en gewoon nooit meer hoeven tanken zijn wel dingen die alles bij elkaar wel een goede business case maken voor een Tesla. Misschien ook een hele domme reden maar mijn kinderen zijn helemaal idolaat van het merk en vinden het maar stom dat papa nog in zo'n oude benzineslurpende BMW rijdt, zeker omdat moeders al in een Prius rijdt natuurlijk.

Maar het moge duidelijk zijn dat dit niet over één nacht ijs gaat gebeuren, ik had wel op wat meer ervaringen en adviezen gehoopt in dit topic; positief én negatief. Ik ga me nog wat verder inlezen denk ik voordat ik een beslissing ga maken, tenzij er hier nog wat waardevolle bijdragen komen binnendruppelen (y)

Zadelsnuiver zei:
(..)

Dat van de BTW wist ik niet, ik dacht altijd dat verkopers graag ex-BTW auto's op de export zetten omdat de BTW dan niet betaald hoeft te worden.

Bij onderling zakelijke verkopen wel, van zakelijk naar particulier ligt dat anders. Het kan wel interessant zijn indien Finland een lager BTW percentage kent, dan zou de auto hier in NL op 0 % BTW uitgevoerd kunnen worden.

Zie ook het topic van die kerel die vanuit Zwitserland een aankoop deed en eerst in DLD registreerde ipv NL om 2 % BTW te omzeilen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Qua Tesla ervaringen zou ik inderdaad eens op de merkspecifieke flora kijken.

Ik heb een tijd terug een keer kort in een 1e generatie Tesla S, zo'n ex- Schiphol taxi exemplaar (als je 'horror' verhalen over de Tesla service -en dan vooral de X- wilt horen moet je daar je licht eens opsteken;) ) gezeten. Qua interieur oogde dat wel vermoeid.. stoel stond nog in standje 'fors postuur' maar om dat goed te zetten had ik een instelling op dat scherm nodig, herinner ik mij.
Verder, maar da's wel een bekend issue, was het al eerst 'op hoop van zegen dat de auto ontgrendelt'. (sleutel herkent).

Mijn advies: uitleggen aan je kinderen hoe subliem een goed onderhouden BMW 5 serie rijdt. :p

Voor een goede business case kun je beter nog even doorrijden in je BMW en voor een veel betaalbaardere EV gaan. De Tesla Model S stamt uit de tijd dat accucellen nog een stuk duurder waren, vandaar mijn voorstel voor een moderne elektrische auto, zoals de Ioniq 5, die functioneel niet of nauwelijks onderdoet voor een S maar een veel lagere nieuwprijs heeft. Volgend jaar komt ook de Toyota bZ4X op de markt, ik verwacht dat je daar probleemloos meer dan tien jaar in kunt rijden met veel lagere maandlasten dan in een Model S op flinke leeftijd.

Mustang E. DIe heeft qua specs veel gelijkenis met Model S en is vee beter in elkaar gezet dan die Model S. Model S heeft slechte stoelen, slecht in elkaar gezette carroserie, zou er nooit aan beginnen.

Durashift zei:
Bij onderling zakelijke verkopen wel, van zakelijk naar particulier ligt dat anders. Het kan wel interessant zijn indien Finland een lager BTW percentage kent, dan zou de auto hier in NL op 0 % BTW uitgevoerd kunnen worden.

Zie ook het topic van die kerel die vanuit Zwitserland een aankoop deed en eerst in DLD registreerde ipv NL om 2 % BTW te omzeilen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Qua Tesla ervaringen zou ik inderdaad eens op de merkspecifieke flora kijken.

Ik heb een tijd terug een keer kort in een 1e generatie Tesla S, zo'n ex- Schiphol taxi exemplaar (als je 'horror' verhalen over de Tesla service -en dan vooral de X- wilt horen moet je daar je licht eens opsteken;) ) gezeten. Qua interieur oogde dat wel vermoeid.. stoel stond nog in standje 'fors postuur' maar om dat goed te zetten had ik een instelling op dat scherm nodig, herinner ik mij.
Verder, maar da's wel een bekend issue, was het al eerst 'op hoop van zegen dat de auto ontgrendelt'. (sleutel herkent).

Mijn advies: uitleggen aan je kinderen hoe subliem een goed onderhouden BMW 5 serie rijdt. :p

Ha Durashift, ook jij bedankt voor jouw bijdrage natuurlijk. Dat BTW verhaal brengt dus niet het voordeel dat ik dacht, geeft verder ook niet want ik was sowieso niet echt van plan om in te voeren maar goed om te weten (y)

Die Schiphol taxi's ben ik mee bekend ja :D nu denk ik wel dat die auto's compleet uitgeleefd worden maar aan de andere kant; een Mercedes taxi is na X-aantal jaar gewoon nog niet versleten dus dat geeft wel aan dat de kwaliteit bij Tesla (toen) in elk geval ondermaats was. Hoe meer ik er over na begin te denken hoe minder enthousiast ik er over ben merk ik.

De BMW rijdt inderdaad subliem, ik zal het ze nog een keer proberen uit te leggen ;)

Volt zei:
Voor een goede business case kun je beter nog even doorrijden in je BMW en voor een veel betaalbaardere EV gaan. De Tesla Model S stamt uit de tijd dat accucellen nog een stuk duurder waren, vandaar mijn voorstel voor een moderne elektrische auto, zoals de Ioniq 5, die functioneel niet of nauwelijks onderdoet voor een S maar een veel lagere nieuwprijs heeft. Volgend jaar komt ook de Toyota bZ4X op de markt, ik verwacht dat je daar probleemloos meer dan tien jaar in kunt rijden met veel lagere maandlasten dan in een Model S op flinke leeftijd.

Even doorrijden is natuurlijk altijd een optie! De Toyota vind ik gewoonweg niet mooi, maar ik weet even niet meer of de plaatjes die ik er van gezien heb echt officieel waren of meer interpretaties/photoshop. Wachttijd voor een Ioniq 5 is hier ongeveer een jaar, maar wellicht de moeite om te wachten tot medio 2022 op een jong gebruikte?

Mdros zei:
Mustang E. DIe heeft qua specs veel gelijkenis met Model S en is vee beter in elkaar gezet dan die Model S. Model S heeft slechte stoelen, slecht in elkaar gezette carroserie, zou er nooit aan beginnen.

Voor de Mach-E beetje zelfde als wat ik schreef over de Ioniq 5, alhoewel er wel al een paar nieuwe online te koop staan. Zou dus liever even wachten op een jong gebruikte, maar als de prijzen gelijk zijn heb ik liever tzt de Ioniq 5. Maar bedankt voor het meedenken (y)

Overigens als ik nog in Nederland zou wonen zou ik écht even bij deze unit gaan kijken:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fisker/m1732662790-fisker-karma-2-0-ecosport-408-pk-leer-navi-1e-eigenaar.html?previousPage=lr

Zadelsnuiver zei:
Overigens als ik nog in Nederland zou wonen zou ik écht even bij deze unit gaan kijken:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fisker/m1732662790-fisker-karma-2-0-ecosport-408-pk-leer-navi-1e-eigenaar.html?previousPage=lr
Heb je de MRB gezien? €450 per kwartaal :T

Ik sta wel te kijken van die prijzen. Een normale bak van dat bedrag zou een ton zijn afgeschreven na 9 jaar deze ging van 114k naar 36k.

Zadelsnuiver zei:

Dat wordt nog leuk met 3 kids op de achterbank dan :p

V0RQ zei:

Ik sta wel te kijken van die prijzen. Een normale bak van dat bedrag zou een ton zijn afgeschreven na 9 jaar deze ging van 114k naar 36k.

MRB is vrij pittig ja, had ik niet gedacht! En afschrijving, tsja ik denk niet dat de Fisker nog veel meer gaat dalen in waarde, zijn toch vrij unieke auto's.

Bobbeltje zei:
Dat wordt nog leuk met 3 kids op de achterbank dan :p

Oh chips da's waar! Die middentunnel zit wel ontzettend in de weg natuurlijk. Moet mama maar thuis blijven vrees ik ;)

Durashift zei:

Ik heb zojuist gebeld voor die 2018 Model S die TL eerder had gelinkt, daar zeiden ze hetzelfde; voor particulier moet je gewoon die 21% nog op de vraagprijs rekenen (41k totaal) en dan gewoon invoeren naar Finland. Hier in Finland is het tarief 24% op auto's dus dan is het beter om de BTW in Nederland af te dragen.

Grappig. Speel met dezelfde gedachte. Er wordt hier overigens aangegeven dat je ook een dikke bak voor 20k kan aanschaffen en daarna nog 20k stuk kan gooien op onderhoud en brandstof. Dat is echter maar de helft van het verhaal. Die van 20k schrijf je waarschijnlijk met mijn kilometrage van 45k per jaar volledig af in een 3 tal jaar waar ik bij een Tesla met 250.000 kilometer op de teller relatief weinig afschrijf. Ik houd het draadje even in de gaten. Ow ja en lees even langs de criticasters en fanboys om. Op de een of andere manier als het over Tesla gaat dan is het of slecht of helemaal de bom. Ik laat me graag informeren door mensen die wel weten waar ze het over hebben.

Mijn overwegingen voor de Model S zijn:
Geringe afschrijving
Lage verbruikskosten
Lage onderhoudskosten
En eerlijk is eerlijk zo'n 85 performance is best leuk rijden volgens mij.

Voor 20-30k koop je zeker leuk spul, zelfs in Finland zag ik al de E350e en C350e voorbij komen, ook de 330e ruim binnen dat budget of zelfs een 530e komt dan al in zicht. Maar inderdaad, dan komt er nog afschrijving en dat kan best hard gaan vrees ik.

Ik heb ook gemerkt dat er maar weinig neutrale meningen zijn over Tesla; of je haat het merk óf je houdt er van. Helaas maakt dat het niet echt makkelijker om een inzicht te krijgen in hoe het écht is om een oudere tweedehands te bezitten.

V0RQ zei:
Zadelsnuiver zei:

(..).

Hoe kom je daarbij?

In de advertentie wordt een bedrag van € 202 - €228 per kwartaal vermeld.

Als ik de Fisker bij de belastingdienst nareken (provincie Utrecht) dan klopt dat gewoon: € 209,00

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/hulpmiddel-motorrijtuigenbelasting-berekenen

De Fisker doet 47 gram CO2/km. uitstoot, valt dus in het halftarief t.m einde 2024.

Dusss.. Zadelsnuiver.. ff voor de komende 3 jaar terug naar Nederland remigreren. :LOL: ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
michel1975 zei:
yrref zei:
20.000 tot 30.000 het is geen geld!

Dat klopt. Daarom doet het pijn als je zoiets afschrijft in 3 jaar tijd. (..)

Ik denk minder pijnlijk als je dit van te voren al weet. Dan heb je geen verwachtingen over een bepaalde waarde in de toekomst, lijkt mij.

Werner Budding heeft er twee jaar geleden een video over gemaakt. Los van de bijtelling (waar de video deels over gaat) staat er wel een strakke model S in de video, naar mijn mening.

https://www.youtube.com/watch?v=cXhhG-YDSAM

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik denk dat de klokje rond Tesla ook al wel bekend is?

https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k

Mooie filmpjes Durashift! Had ze allebei nog niet eerder gezien (y)
Eigenlijk geen schokkende dingen bij klokje rond, ik verwacht dan ook niet dat een Model S duurder zou zijn in onderhoud dan mijn huidige BMW.

Dat andere filmpje is ook nuttig alhoewel net íets te positief denk ik? Wel inderdaad een heel knap exemplaar, alhoewel ik die zilveren met zwart dak aan de Supercharger ook niet te versmaden vind :eek:

Screenshot-20210805-233931-Samsung-Internet.jpg

Als je voor een Model S gaat zou ik ook voor een wat recentere versie gaan bijvoorbeeld de gefacelifte in 2016 met nieuwe neus, deze heeft ook eventueel nog garantie op de accu t/m 2024. Bovendien is de Model S voortdurend verbeterd ook het accupakket.

xyzyjg0b5zzs.jpg

Zadelsnuiver zei:
Janneman zei:

Ik vind dit toch wel een heftige stelling.. Ik weet dat Amerikanen heel anders met hun auto's omgaan dan wij, maar dat een Tesla omwille van een software probleem op de sloop wordt gezet kan ik me echt niet voorstellen. Heb je wellicht wat concrete voorbeelden waarbij een eigenaar met zulk soort problemen simpelweg werd afgewimpeld door de importeur of fabrikant? Zijn daar topics over op andere fora bijvoorbeeld?

Ik ken een garagehouder die een Tesla had ingeruild, liep niet erg soepel. Contact gezocht met de importeur, doorverwezen naar Tesla en simpelweg geen actie. Als hij de 1e eigenaar was geweest wellicht wel maar voor een volgende eigenaar doen ze gewoon niks. Uiteindelijk aan een Pool verkocht met verlies.

Zadelsnuiver zei:
Mooie filmpjes Durashift! Had ze allebei nog niet eerder gezien (y) (..)

Graag gedaan. (y)

Zadelsnuiver zei:
(..)
Dat andere filmpje is ook nuttig alhoewel net íets te positief denk ik? (..)

Ja, er zit wel een commercieel belang bij, al denk ik dat het stuk over de staat van het batterijpakket inhoudelijk wel klopt.

Als je de tijd hebt: ik lees vaak de reacties onder dergelijke video's, daar zitten soms wel nuttige toevoegingen bij om een completer beeld ervan te krijgen, vind ik.

Op autoblog staat ook een goed filmpje over model S aanschaf als occasion. Voor mij is de S vandaag afgevallen als mogelijke opvolger van de V70. Vanwege te weinig hoofdruimte voor achterpassagiers. Met een lengte vanaf ca 1,85 m. is dat onvoldoende. Een vast glazen dak biedt iets meer ruimte dan een dak dat open kan. Verder wel absoluut een mooie auto.

gast 5167999 zei:
Op autoblog staat ook een goed filmpje over model S aanschaf als occasion. Voor mij is de S vandaag afgevallen als mogelijke opvolger van de V70. Vanwege te weinig hoofdruimte voor achterpassagiers. Met een lengte vanaf ca 1,85 m. is dat onvoldoende. Een vast glazen dak biedt iets meer ruimte dan een dak dat open kan. Verder wel absoluut een mooie auto.

Hoi gast 5167999, bedankt voor jouw bijdrage. Dat de S wat krap zou zijn achterin is een goede tip, nu zijn mijn kinderen (nog) lang geen 1,85 maar wel iets om rekening mee te houden natuurlijk.
Dat filmpje op Autoblog ga ik zeker nog even opzoeken (y)

Overigens wil ik binnenkort toch ook de Model 3 bekijken, in elk geval proberen of de achterbank toch niet groot genoeg is voor mijn kinderen. Gisteren letterlijk 9 keer (!) naar de Tesla dealer gebeld maar ze namen niet op terwijl ze volgens de website wel open zouden moeten zijn.

Zadelsnuiver zei:
gast 5167999 zei:

Hoi gast 5167999, bedankt voor jouw bijdrage. Dat de S wat krap zou zijn achterin is een goede tip, nu zijn mijn kinderen (nog) lang geen 1,85 maar wel iets om rekening mee te houden natuurlijk.
Dat filmpje op Autoblog ga ik zeker nog even opzoeken (y)

Overigens wil ik binnenkort toch ook de Model 3 bekijken, in elk geval proberen of de achterbank toch niet groot genoeg is voor mijn kinderen. Gisteren letterlijk 9 keer (!) naar de Tesla dealer gebeld maar ze namen niet op terwijl ze volgens de website wel open zouden moeten zijn.

Die model 3 is echt heel klein achterin, vorig jaar ook naar gekeken toen ik een nieuwe leaser kon uitzoeken.
Mijn dochter van 11 kon toen al niet lekker achterin zitten en de benen staan dan onder een rare hoek omhoog
De model S zit iets beter achterin maar vind ik zelf ook niet heel groot. (Mijn collega’s hebben er diverse)
Ben zelf 1,90 en kan echt amper achterin zitten in de S en zit ik met mijn hoofd tegen het dak o_O

Over 3,5 jaar staat voor mij de model Y op een hoog lijstje omdat die volgens de geleerde in de filmpjes wel voldoende ruimte heeft achterin alleen heb jij hier nu op dit moment erg weinig aan.

Zowel de 3 als S rijden daarin tegen echt geweldig en kan ik mij zeer goed voorstellen dat je er een wil alleen vind ik zelf de tweedehands prijzen voor de S nog wel bizar hoog

@Bobbeltje, daar wringt inderdaad net de schoen. De Model 3 is (op papier) op alle vlakken beter wanneer je kijkt naar range, prestaties en opties dan de gemiddelde Model S en dan rij je een gloednieuwe 3 VS een 5-6 jaar oude S voor het zelfde geld. Het zet die absurd hoge prijzen voor de Model S wel in perspectief, maarja de ruimte is in mijn geval wel een dingetje. Ik had op carbase de maten van de achterbank al vergeleken met de Prius en dat lijkt redelijk overeen te komen maar ik geloof je zeker dat het achterin de Model 3 krap is, zeker noodzakelijk om te testen dus (y)

Een collega van mij heeft een Model 3, maar volgens mij heeft hij geen kinderen. Als ik hem maandag zie zal ik hem vragen of ik even mag testzitten op zijn achterbank :D

Heb al diverse collega’s met een elektrische auto alleen rijd de Tesla toch wel stukken beter als de rest vind ik zelf de mustang komt redelijk in de buurt qwa rijden maar wat hebben deze echt vreselijke stoelen echt doodzonde

Succes met de zoektocht en kijk goed naar de achterbank daarom is die voor mij afgevallen de 3.

Voor de rest echt helemaal top

Zadelsnuiver zei:

Forse mannen van 1.75 passen maar zitten er niet echt lekker, kleinere kinderen misschien wel?:) https://www.youtube.com/watch?v=yuoIJ5a7rMM

Volt zei:
Hier kun je riant in zitten (liggen).

hyundai-ioniq-5-2021.jpg

Dat is zeker waar, maar helaas zit er hier in Finland een levertijd op van bijna een jaar. Geloof me als ik ergens een demo in de juiste kleur zou kunnen vinden zou de Ioniq 5 echt een kanshebber zijn.

Zadelsnuiver zei:
D Elzinga zei:
Forse mannen van 1.75 passen maar zitten er niet echt lekker, kleinere kinderen misschien wel?:) https://www.youtube.com/watch?v=yuoIJ5a7rMM

Hou op met me :)

Heerlijke video. Kan zo bij een autoblad aan de slag. Alleen lijkt het alsof hij uit een Twingo voor het eerst in een moderne auto rijdt.

Zoals ik al eerder schreef heeft mijn collega een model 3, na zijn adviezen besloten om bij Tesla een reservering te plaatsen op een Model 3. Ze hadden een mooie staan van nog geen jaar oud.

De Model S is een beest van een wagen, maar voor de prijs die je er nu nog voor betaald en de mogelijke risico's lijkt het me gewoon slimmer om voor de M3 te gaan. Wellicht toch handig om dit draadje open te houden voor anderen die wellicht geinteresseerd zijn in een gebruikte model S.

Hoe het verder gaat met de Model 3 zal ik in mijn eigen topic tzt updaten.

Iedereen bedankt voor de input!

Terug
Bovenaan