Gebruikskosten Bentley Arnage

Goedemiddag, ik overweeg om een Bentley Carnage aanschaffen. Ik lees dat de gebruik kosten en onderhoudskosten bovengemiddeld zijn. Nu weet ik natuurlijk niet van bovengemiddeld is. Ik ben gewend om een Range Rover Te rijden.

Als je zoiets moet vragen dan kan je het niet betalen. Een Bentley een nog een stuk duurder dan een Range Rover.

Hoi Epica, Bedankt voor je reactie alhoewel ik er niet veel aan heb. Maar goed. ik had hiervoor een range rover 5.0 s/c van het vorige model die toch ook 2600 kg weegt en een flinke slok lust. Daarnaast heb je niet gevraagd welke soort Bentley ik overweeg. Ik zat namelijk te denken aan een wat oudere Bentley zoals bijvoorbeeld een Arnage. Ik wil de auto gebruiken als derde auto (voor in het weekend). Wellicht is een Continental (silver spur) ook wel een optie want ik lees dat die kwalitatief beter zijn.

Welke Bentley je ook neemt, ze zijn nooit goedkoop. Niet in onderhoud/verzekering/verbruik/MRB. Maar waarom moet ik vragen welke je wilt als je in de Topictitel als Arnage zet?

Voor ons gewone stervelingen is het moeilijk in te schatten wat de gebruikskosten zijn van zo'n ding, de mensen die zoiets rijden boeit het niet of een beurt nu 800 of 8000 Euro kost, en dat is volgens mij ook een beetje die instelling die je moet hebben anders is het constant billenknijpend in de auto zitten en heb je er ook weinig plezier aan. Brandstofkosten, verzekering en belasting kun je zelf al opvragen cq uitrekenen natuurlijk (y)

Bedoel je deze?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bentley/arnage/39668927
https://www.vroom.be/nl/nieuws/extreme-gebruikskosten-bentley-continental-r-1991-2003

De benzinekosten maken niet zoveel uit, als je er weinig mee rijd.
De motorrijtuigenbelasting en verzekeringskosten zullen ook niet veel verschillen 't.o.v. een Landrover.
De kosten zitten in het onderhoud, je brengt een Bentley immers niet naar de Kwik-Fit.
Je zou wel kunnen informeren bij de dealer naar de onderhoudskosten.
Koop wel een goed onderhouden exemplaar en controleer of echt alles werkt.
Onderdelen zijn duur en de uren bij de dealer ook

Die dingen rijd je puur voor de status en de fun en de rest neem je gewoon voor lief.... als je daarbij over de kosten na moet gaan denken dan kun je er beter niet aan gaan beginnen, dan is de lol er al bij voorbaat van af.
Specifieke onderdelen van die dingen zijn gewoon verrekte duur en veelal niet via aftermarket kanalen leverbaar (maar wel een keer nodig), er gaat een behoorlijke hoeveelheid olie en onderhoud in om ze in goede conditie te houden, en lang niet elk garagebedrijf staat te trappelen om ze in onderhoud te nemen tegen afgesproken prijzen.

Een klant van mij rijdt o.a. met een Bentley Azure cabrio (bouwjaar medio eeuwwisseling): grote onderhoudsbeurt + nieuwe banden/remmen + nieuwe uitlaat kostte hem vorig jaar (naar zijn zeggen) net geen € 7500,= en dat viel hem nog mee. (dat laatste geloof ik ook best gezien de rest van z'n wagenpark:))
Status mag (lees: moet) nu eenmaal grof geld kosten, want anders is het geen status meer.;)

Als je het overweegt, lekker doen. Dan kom je er na een tijdje achter dat het onderhoud belachelijk duur is. Dan kan ik je beter een Lexus LS600 ofzoiets aanraden. Wel een mooie auto zo'n Arnage. Succes!

Hoi Jongens, bedankt voor jullie input.

Op youtube vond ik https://www.youtube.com/watch?v=JQo3SrCKFXM

Ownership Costs After 1 Year | Owning A Bentley Arnage - Episode 15.

Deze meneer doet veel zelf aan de auto en komt uiteindelijk tot de conclusie dat de kosten wel meevallen. Als je de uitzending bekijkt dan merk je dat er kennelijk ook Bentley en RR onderdelen te koop zijn op het net.

Nu nog mijn Defender verkopen en dan gaan kijken voor een Arnage. Ik twijfel tussen een model vóór en na 2004. Met mijn drukke baan lijkt het me ook wel ontspannend indien ik zelf wat klusjes kan doen.

Als je reclame wilt maken, neem dan even contact op met AutoWeek.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Gewoon doen, veel onderdelen kun je tegenwoordig via ebay redelijk betaalbaar kopen. En er zijn veel clubs die onderdelen zelf maken of reviseren.
En als het je derde auto is, maakt het ook niet uit als die eens een maand uit roulatie is tijdens het wachten op onderdelen.
Persoonlijk zou ik voor een coupe of cabrio gaan :)

Superchargedfivepointo zei:

Deze meneer doet veel zelf aan de auto en komt uiteindelijk tot de conclusie dat de kosten wel meevallen. Als je de uitzending bekijkt dan merk je dat er kennelijk ook Bentley en RR onderdelen te koop zijn op het net.

Nu nog mijn Defender verkopen en dan gaan kijken voor een Arnage. Ik twijfel tussen een model vóór en na 2004. Met mijn drukke baan hier stond reclame lijkt het me ook wel ontspannend indien ik zelf wat klusjes kan doen.

Ooh, je kwam ook nog even reclame maken en soort van 'tof' doen, of ben je een ontevreden klant? Want positieve reclame maak je hier niet mee lijkt me. Gezien beide gevallen, en ik vrees haast dat je daadwerkelijk met die tent te maken hebt, weet ik nu al dat ik er niks te maken mee wil hebben. En anders moet die tent maar aangifte tegen je doen, omdat je ze belachelijk maakt.

Aansprakelijkheidsrecht. Wel handig om daar iets van te weten als je de aanschaf van zo’n wagen overweegt...

Wel een originele keuze, veel plezier met zoeken!

Nu nog mijn Defender verkopen en dan gaan kijken voor een Arnage. Ik twijfel tussen een model vóór en na 2004. Met mijn drukke baan als advocaat-eigenaar van ...l lijkt het me ook wel ontspannend indien ik zelf wat klusjes kan doen.
Gerapporteerd als spam.

Als ik een advocaat zo iets zie doen kan ik ze ook echt niet meer serieus nemen. Wat een rare actie.

Nissan GTR R34 zei:

Nu nog mijn Defender verkopen en dan gaan kijken voor een Arnage. Ik twijfel tussen een model vóór en na 2004. Met mijn drukke baan als advocaat-eigenaar van ...l lijkt het me ook wel ontspannend indien ik zelf wat klusjes kan doen.
Gerapporteerd als spam.

Als ik een advocaat zo iets zie doen kan ik ze ook echt niet meer serieus nemen. Wat een rare actie.

De reclame is weg.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Zadelsnuiver zei:
Voor ons gewone stervelingen is het moeilijk in te schatten wat de gebruikskosten zijn van zo'n ding, de mensen die zoiets rijden boeit het niet of een beurt nu 800 of 8000 Euro kost, en dat is volgens mij ook een beetje die instelling die je moet hebben anders is het constant billenknijpend in de auto zitten en heb je er ook weinig plezier aan. Brandstofkosten, verzekering en belasting kun je zelf al opvragen cq uitrekenen natuurlijk (y)

€8524,56 per jaar kost de mijne.

Boppie zei:
Zadelsnuiver zei:

Fijn om te horen dat die van jullie ook zo lekker spaarzaam is.(y)

D Elzinga zei:
Boppie zei:
Zadelsnuiver zei:

Fijn om te horen dat die van jullie ook zo lekker spaarzaam is.(y)

Ik vind het best, de pauper least hiervoor een witte i10 met 450cc brommermotor over 32 maanden. Paupers. Bah. Klinkt als pampers.

Toch wel een klap geld, zeker als je bedenkt dat dat netto geld is. Mobiliteit is duur.

Beste Allen,

Hebben jullie gekeken naar dat youtube kanaal? Leuke info over kosten van een Arnage.

Iets anders; hebben jullie ook moeite met inloggen op autoweek? steeds geeft de app aan dat inloggen niet lukt.

Andere vraag; ik heb nu bij mijn profiel een review ingevuld over mijn huidige auto, een jaguar XJ 3.0 tdv6 portfolio, maar ik zie deze niet terug in de (algemene) gebruikersreviews van autoweek bij de jaguar XJ. Weet iemand hoe ik een gebruikersreview kan maken?

Ik zie het staan, 'niet goedgekeurd bericht'. Ik weet alleen niet wat het is want we krijgen geen meldingen dat wij berichten moeten keuren. Ik zal een melding naar de technische mensen doen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan