Guest
Ben in het bezit van een Toyota Avensis 1.8 vtti uit 2004. Bij de 250.000 km beurt is er door de dealer een klepdeksel pakking vervangen ivm lichte olielekkage.    En nog geen 2000 km later uitgerekend op vakantie laat de auto het voor de eerste keer in zijn leven afweten. Constatering Franse garage: 1 cilinder heeft totaal geen compressie meer. Auto afgesleept naar Nederland.
2 weken later constateert garage waar deze auto in onderhoud is, dat de motor vervangen moet worden vanwege afgebroken klep. Mijn vraag is heel eenvoudig: kan er een verband zijn tussen de werkzaamheden tijdens de 250.000 beurt en deze gebroken klep? De Franse garagehouder suggereerde dat kleppen normaal gesproken niet afbreken en dacht dat misschien tijdens het vervangen van de pakking 1 van de kleppen per ongeluk een tik heeft gekregen.
Nog wat info: motorolie peil was prima, motor was niet oververhit, en ook niet bijzonder zwaar belast toen hij er mee stopte.
Kan iemand hier iets zinvols over zeggen?
2 weken later constateert garage waar deze auto in onderhoud is, dat de motor vervangen moet worden vanwege afgebroken klep. Mijn vraag is heel eenvoudig: kan er een verband zijn tussen de werkzaamheden tijdens de 250.000 beurt en deze gebroken klep? De Franse garagehouder suggereerde dat kleppen normaal gesproken niet afbreken en dacht dat misschien tijdens het vervangen van de pakking 1 van de kleppen per ongeluk een tik heeft gekregen.
Nog wat info: motorolie peil was prima, motor was niet oververhit, en ook niet bijzonder zwaar belast toen hij er mee stopte.
Kan iemand hier iets zinvols over zeggen?