garantie nissan

gast 2539991

Net ingestapt
hoi heb roest aan de dorpel vd onze auto nissan qasqai uit 2017 wij hebben 12 jaar op de carosserie
ben vanaf januari bezig met de klantenservice uit eindelijk gaan hun het niet reparenen omdat de auto
niet in onderhoud was bij de nissan maar een gewone garage.
mijn vraag is komen ze hiermee weg .margret vd sande

LAKGARANTIE3
Ongelimiteerd
GARANTIE DOORROESTEN VAN BINNENUIT ⁵12
Ongelimiteerd

⁵ Jaarlijkse carrosserie-inspectie bij de dealer vereist. Je hebt je dus niet aan hun voorwaarden gehouden.

Dat de auto niet dealer onderhouden is heeft tegenwoordig eigenlijk nooit meer invloed op fabrieksgarantie, zolang de wagen maar volgens schema zijn onderhoud krijgt én dit gedocumenteerd is.
Echter, als één van de garantievoorwaarden wat betreft de roestgarantie een jaarlijkse inspectie bij de dealer is, moet u zich daar wel aan houden.
Overigens geldt die garantie op roesten van binnenuit. Ik vraag me af of daar in dit geval wel sprake van is. Wij als autoschadebedrijf zien nooit Qashqais van die leeftijd met roestschade van binnenuit.
Ik vermoed dan ook, zeker gezien het een dorpel betreft, dat de roestschade het gevolg is van een beschadiging van buitenaf. En dat valt er dan weer niet onder.

^^ Ik zat ook aan jouw redenatie te denken.. maar dan zou Nissan toch ook al kunnen stellen, na beoordeling, dat de roest niet van binnenuit ontstaan is? Dan hoeft er niet eens een beroep op de garantievoorwaarden gedaan te worden.

Overigens..wat ik mij wel afvraag: wanneer je het reguliere onderhoud, volgens fabrieksschema, bij een derde partij laat uitvoeren maar dan wel jaarlijks bij het erkend Nissan servicepunt komt voor de carrosserie inspectie: dat zal wel arbeidstijd kosten, neem ik aan? Lijkt mij heel ongemakkelijk eigenlijk.. want je komt in principe bij een bedrijf waar je geen zaken mee wilt doen (anders was je daar immers ook met het onderhoud naar toe gegaan, lijkt mij).

Terug
Bovenaan