Garage maakt tikfout met KM stand

Toon 6020112

Startmotor
Beste mensen allemaal,

Ik heb een probleempje ik ben er achter gekomen dat de garage een verkeerde km stand heeft doorgegeven, nu hebben ze het RDW vandaag een verzoek gedaan om de teller stand te corrigeren omdat ze een menselijke tikfout hebben gemaakt, heeft iemand ook mogelijk ervaring met dit hoe snel dit verwerkt wordt vanuit de RDW?

Nu ga ik de auto volgende week inruilen, en als zij de nieuwe km stand doorgeven aan het RDW dan komt de auto op onlogisch.

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het prima opgelost worden. Tikfoutjes worden nu eenmaal gemaakt, en gelukkig bestaat er een mogelijkheid om het op te lossen. Ik snap alleen de 'hoop ellende' niet. Je ruilt de auto in, dus wat is dan nog de ellende? Ik snap dat je het netjes wil doen qua inruil, maar de schuld ligt niet bij jou.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel met niet kloppende tellerstanden, maar corrigeren daarvan (omdat de rdw er zelf mee begonnen was bij een import) is wat meer werk als het een hele reeks is die niet klopt door een 6e getal op een 5 tellerige teller...

Garages maken wel vaker typfoutjes, daarom is de mogelijkheid om het te corrigeren er ook.
Het is goed dat je hiermee alert bent geweest. Meestal wordt er geen groot probleem van gemaakt.

Als je de auto inruilt zal de tellerstand inderdaad onlogisch worden gezet als de correctie nog niet is doorgevoerd. Maar die correctie kan ook van een kilometerstand in het verleden worden gemaakt.
Dus voor jou inruil is dat niet zo van belang uiteindelijk. Geef het wel even aan bij de garage waar je de auto inruilt.
Als het dezelfde garage is, dan maakt het helemaal weinig uit, het is immers hun eigen fout.