Rutger DC
Asfaltkampioen
De Chinese autofabrikant GAC werkt aan de tweede generatie Trumpchi GS8, de grootste SUV van het merk. Optisch is er duidelijk sprake van evolutie: de hoekige vormen zijn nog eens extra benadrukt. De aandrijflijn is interessant: een 2.0 hybride benzinemotor. GAC heeft de eigen, derde generatie 2.0 Turbo Miller cycle-benzinemotor (140 kW/190 pk) gekoppeld aan Toyota's THS (Toyota Hybrid System).
De acceleratie van 0-100 km/h moet in 6.9 seconden kunnen verlopen, wat natuurlijk erg snel is voor een dergelijke grote SUV met conventionele hybride-aandrijflijn. Het gemiddeld verbruik moet 5.5 l/100 km volgens NEDC bedragen.
Bronnen: https://news.yiche.com/xinchexiaoxi/20210511/1214546538.html & https://news.yiche.com/qichejishu/20210511/1414546603.html
Huidig model:
This third-generation Miller cycle engine independently developed by GAC Group is code-named 4B20J2.
This engine uses GAC GCCS fuel efficiency control technology, Miller cycle, 350Bar high-pressure direct injection system, dual-channel supercharger, electronically controlled exhaust valve, intake and exhaust central VVT, water-cooled intercooling, low-pressure EGR, variable engine Advanced technologies such as oil pumps and balance shafts have a maximum thermal efficiency of 40.23%. These are the current mainstream and leading technologies.
De acceleratie van 0-100 km/h moet in 6.9 seconden kunnen verlopen, wat natuurlijk erg snel is voor een dergelijke grote SUV met conventionele hybride-aandrijflijn. Het gemiddeld verbruik moet 5.5 l/100 km volgens NEDC bedragen.






Bronnen: https://news.yiche.com/xinchexiaoxi/20210511/1214546538.html & https://news.yiche.com/qichejishu/20210511/1414546603.html
Huidig model:
