GAC Trumpchi GS8 (CN)

Rutger DC

Asfaltkampioen
De Chinese autofabrikant GAC werkt aan de tweede generatie Trumpchi GS8, de grootste SUV van het merk. Optisch is er duidelijk sprake van evolutie: de hoekige vormen zijn nog eens extra benadrukt. De aandrijflijn is interessant: een 2.0 hybride benzinemotor. GAC heeft de eigen, derde generatie 2.0 Turbo Miller cycle-benzinemotor (140 kW/190 pk) gekoppeld aan Toyota's THS (Toyota Hybrid System).

This third-generation Miller cycle engine independently developed by GAC Group is code-named 4B20J2.

This engine uses GAC GCCS fuel efficiency control technology, Miller cycle, 350Bar high-pressure direct injection system, dual-channel supercharger, electronically controlled exhaust valve, intake and exhaust central VVT, water-cooled intercooling, low-pressure EGR, variable engine Advanced technologies such as oil pumps and balance shafts have a maximum thermal efficiency of 40.23%. These are the current mainstream and leading technologies.

De acceleratie van 0-100 km/h moet in 6.9 seconden kunnen verlopen, wat natuurlijk erg snel is voor een dergelijke grote SUV met conventionele hybride-aandrijflijn. Het gemiddeld verbruik moet 5.5 l/100 km volgens NEDC bedragen.

70b868ef-f6e4-4861-b635-4293193b3c45_630_w1.jpg


172e97e1-92dc-445c-bdd3-ed3527ab9834_630_w1.jpg


09528e4b-06d3-44af-9794-0a958f50f579_630_w1.jpg


5c11afca-75c2-418d-8568-b7017fdca747_630_w1.jpg


3a99231c-8933-47d8-8128-b3678317a633_630_w1.jpg


a5018761-0a31-436b-b24f-5d9d040e9c93_630_w1.jpg


Bronnen: https://news.yiche.com/xinchexiaoxi/20210511/1214546538.html & https://news.yiche.com/qichejishu/20210511/1414546603.html

Huidig model:

201911081919_7286999_11.JPG


201911081909_7286989_11.JPG


201911081950_7287030_11.jpg
 
Terug
Bovenaan