GAC Aion UT

MCW 41

Petrolhead
GAC Aion UT

GAC-AION-UT-Teaser-3-copy.webp


GAC-AION-UT-Teaser-2.webp


GAC-AION-UT-Teaser-1-copy.webp


GAC-AION-UT-Teaser-6.webp


GAC-AION-UT-Teaser-5.webp


GAC-AION-UT-Teaser-4.webp

  • GAC has revealed the new Aion UT’s exterior and interior styling ahead of its debut.
  • The electric hatchback will rival the likes of the VW ID.3, MG4, and BYD Dolphin.
  • Besides China, the GAC Aion UT will also be offered in global markets.

Leuk ding! Chinezen tonen aardig wat lef. Gewoon een frisse moderne auto om te zien zonde teveel gekke details.
 
Hij oogt ook precies alsof de drie concurrenten VW ID.3, MG4, and BYD Dolphin in een mixer zijn gestopt. :D De uitkomst ziet er niet eens zo heel verkeerd uit.
 
Een hele interessante nieuwe versie van deze auto is zojuist gelancheerd, de Aion UT Super.

Deze auto is een samenwerking tussen GAC Aion, accumaker CATL en online retailer JD.com (een soort bol.com). De auto is alleen te configureren en te koop via JD.com. Deze retailer is heel goed gebleken in het signaleren van trends in de markt en zal binnen de samenwerking zorg gaan dragen voor de data analyse van geinteresseerden. Hierdoor moet het drietal in de toekomst sneller en nauwkeurig kunnen reageren op veranderingen en trends in de markt.

De auto zelf is in de basis gewoon een GAC Aion UT, met slechts minieme optische wijzigingen. Wel is Huawei's Cloud-systeem voor auto's toegevoegd, met een AI spraakassistent en vloeiende integratie met mobiele devices van Huawei, Apple of Android.
In de basis is dit een BEV met accuwissel techniek. De accu is van CATL's nieuwe wisselsysteem met eigen stations, onder de catchy naam Choco-SEB. De accugrootte is nog niet bekend gemaakt (ik schat rond de 50 kWh), maar de range wel: 500 km, wat meer is dan de standaard GAC Aion UT modellen.

En dan nu wat de kopers moet overtuigen: de basisprijs is RMB 50.000 (€6.000) en de accuhuur kost RMB 400 (€48) per maand. Wil je de auto kopen met accu, kan dat ook. Dan betaal je minimaal RMB 90.000 (€10.800).

Aion-UT-Super-17.jpg
 
Niet onaardig maar lijkt wel erg veel op de BYD...Chinese interieurs zijn krek allemaal identiek... Ze hebben daar maar weinig fantasie
 
Terug
Bovenaan