Fotowedstrijd 53: Juni 2021; de auto en profil part deux (II) - 929V6 heeft gewonnen!

Zadelsnuiver

Kilometervreter

bnnr.png

[size=large]Welkom bij Fotowedstrijd #53: De auto en profil part deux (II)[/size]

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup-Truck-Profile-View-2.jpg

Betekenis en profil: Wikipedia

Er zijn natuurlijk miljoenen manieren om een auto op de gevoelige plaat vast te leggen, mijn absolute favoriet blijft toch en profil oftewel de zijkant cq het silhouet van de auto.
Enerzijds is het een zeer laagdrempelige manier van fotograferen; je kunt letterlijk nu de deur uitlopen en de eerste de beste vrijstaande auto vastleggen maar tegelijkertijd kun je het zo moeilijk maken als je maar wilt.​

[size=small]Spelen met licht om het silhouet extra aan te zetten:[/size]
20200628-235732.jpg

[size=small]Een strakke achtergrond kan de foto naar een heel ander plan tillen:[/size]
992-porsche-911-side.jpg

[size=small]Panning behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden:[/size]
mazda6-GT-profile.jpg

Kortom, voor ieder wat wils! Ik hoop dan ook op veel mooie inzendingen deze maand :)

Belangrijk
Qua niveau wil ik graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's gewoon uit je telefoon. Kortom: heb je een foto gemaakt die je leuk vindt en twijfel je of ‘ie wel goed genoeg is? Gewoon meedoen!​

Regels
Maximale breedte: 1024 pixels
• 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
• De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is (tussen dinsdag 1 juni 2021 en zondag 27 juni 20:00 uur) én gemaakt zijn door de inzender.
• Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
• De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.
• De foto moet een link met auto’s hebben.

revolt-gee-Zzr-AXy-MQ-unsplash-edited-blog-1024x683.jpg

Voorgaande wedstrijden:
1. Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix
2. Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko
3. April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno
4. Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr
5. Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.
6. Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
7. Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk
8. September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver
9. Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter
10. November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer
11. December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa
12. Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco
13. Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh
14. Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk
15. April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh
16. Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter
17. Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh
18. Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
19. Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
20. September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
21. Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk
22. November 2018: 'In het bos!' - Winnaar: adinsx
23. December 2018: 'Oog voor techniek' - Winnaar: Gewoon Dirk
24. Januari 2019: 'Een schone lei' - Winnaar: Elco
25. Februari 2019: 'Kort door de bocht' - Winnaar: Gewoon Dirk
26. Maart 2019: ‘De eerste rit' – winnaar: afentoe
27. April 2019: 'Op zijn best' - winnaar: Engineer2
28. Mei 2019: '(On)waarschijnlijk duo' - winnaar: Irwin
29. Juni 2019: ‘Auto en stad’ - winnaar: Peter O.
30. Juli 2019 ‘Zomertijd/komkommertijd’ - winnaar: SVF
31. Augustus 2019 ‘Oud en nieuw’- winnaar: Quadrifoglio Verde
32. September 2019: ‘Weerfoto’ – winnaar: NielsdW
33. Oktober 2019: 'Auto's en woningen' - winnaar: Tydelyck
34. November 2019: 'Auto's en power' - winnaar Zadelsnuiver
35. December 2019: 'De auto indoor' - winnaar Adinsx
36. Januari 2020: ‘Zicht met licht’ – winnaar Elco
37. Februari 2020: 'De menselijke factor' - winnaar Adinsx
38. Maart 2020: 'Lente in zicht' - winnaar Escher
39. April 2020: 'Het zit 'm in de details' - winnaar Gewoon Dirk
40. Mei 2020: 'Frontaal!' - winnaar smarter
41. Juni 2020: 'De auto als figurant' - winnaar Escher
42. Juli 2020: 'That summer feeling' - winnaar Caspian
43. Augustus 2020: 'Contrast'- winnaar rzasa
44. September 2020: 'Kleur' - winnaar Gewoon Dirk
45. Oktober 2020: 'Uit de folder' - winnaar Zadelsnuiver
46. November 2020; 'Herfst' - winnaar Nemesis Inferno
47. December 2020; 'Verval' - winnaar Elco
48. Januari 2021. 'Werkpaard' - winnaars Rsaza, Zadelsnuiver en Nemesis Inferno
49. Februari 2021. ‘De appel valt wel ver van de boom’ – winnaar afentoe
50. Maart 2021. ‘Lucht’ – winnaar Elco
51. April 2021. ‘So Electric’ – Winnaar afentoe
52. Mei 2021. ‘De achterkant’ – Winnaar Zadelsnuiver

Iedereen veel succes! Inzenden kan tot 27 Juni, 20:00, stemmen kan tot 30 juni, 20:00​

Leuke banner! Mooie upgrade voor dit leuke topic.
Ik hoop deze maand een fijne invulkling te kunnen geven aan het thema.

Geldt dat ook voor trucage? Want ik heb wel een ideetje (hoop er tijd en gelegenheid voor te vinden) maar daar zijn meerdere shots voor nodig.

P.s. prima banner hoor!

929V6 zei:

Geldt dat ook voor trucage? Want ik heb wel een ideetje (hoop er tijd en gelegenheid voor te vinden) maar daar zijn meerdere shots voor nodig.

P.s. prima banner hoor!

Trucage is volgens mij geen nabewerking en in die zin zou het niet toegestaan zijn. Maar, de wedstrijdleider beslist en daarna is het aan het volk om te stemmen. Je komt er misschien wel mee weg.

Ik denk dat we best wel wat extra creativiteit kunnen gebruiken bij deze wedstrijden :D
Zolang de basis van de inzending enigszins op een daadwerkelijke foto is gebaseerd is het sowieso altijd goed (y)

Zadelsnuiver zei:
Ik denk dat we best wel wat extra creativiteit kunnen gebruiken bij deze wedstrijden :D
Zolang de basis van de inzending enigszins op een daadwerkelijke foto is gebaseerd is het sowieso altijd goed (y)

Props voor degene die ene foto gaat natekenen in paint! (y)
Overigens kan ik me herinneren dat er wel een keer een foto is ingezonden die eigenlijk bestond uit twee samengevoegde foto's waarop een pre- en post facelift model op dezelfde locatie stond en daar is toen niemand over gestruikeld.

Inderdaad een tof thema! Hopelijk wordt dit een heel mooi rijtje. Poging 2, kwalitatief beter dan de eerste. Nu er deze week voor een van de statigere villa's in het stadscentrum een oldtimer, uitgevoerd in een hele originele kleurstelling, mooi stond te zijn liet ik me dat geen twee keer zeggen. Ooit een prachtig contrast tussen rijke elite en hippiecultuur, maar toen stonden de busjes er vast niet zo schitterend bij als dit exemplaar.

Lang en laag, precies het tegenovergestelde van Elco.
51234245210_85e614739c_b.jpg

[sub][sub](komt net niet lekker uit de verf door afstand en ietwat groothoeklens, had even niets anders bij me. Kan zijn dat ik mijn inzending nog wijzig tzt)[/sub][/sub]

Bij mij staat die x-small tekst onder de foto over elkaar op 1 regel, dus grotendeels niet te lezen. Zal een issue met de weergave zijn. Wat staat daar? :)

afentoe zei:
Bij mij staat die x-small tekst onder de foto over elkaar op 1 regel, dus grotendeels niet te lezen. Zal een issue met de weergave zijn. Wat staat daar? :)

(komt net niet lekker uit de verf door afstand en ietwat groothoeklens, had even niets anders bij me. Kan zijn dat ik mijn inzending nog wijzig tzt)

We zijn druk bezig om de achtertuin wat leuker te maken, het resultaat is veel tripjes naar de locale bouwmarkt om materialen op te halen. De dakdragers zitten al ruim een maand op de BMW en voorlopig komen ze er nog niet af vrees ik.

20210608-220736.jpg

Ook weer eens meedoen.
Met dit weer is het heerlijk om vroeg buiten te zijn.

De kwaliteit van de foto is helaas niet zo best, m'n telefoon was nog niet helemaal wakker denk ik...
e2I8XVh.jpg

Tenzij de jury van mening is dat de zelfontspanner iemand anders is dan de inzender....

51240761091_8d43575427_b.jpg

Oh die is echt heel leuk gedaan 929V6!

Onlangs was ik voor het eerst in lange tijd weer eens in de weer met de DSR. Een vriend van me verkoopt een auto van zijn zwager en had mij gevraagd om foto's te maken en de auto mooi te poetsen. Naast de serieuze advertentiefoto's zat ik ook een beetje te spelen met de camera (was toch wel weer eens leuk). Omdat hij niet 100% en profil is genomen kan ik besluiten hem later nog te vervangen voor een andere foto maar voor nu is dit mijn inzending.

Hey wat raar, ik had de inzending van Dirk helemaal gemist! Zeer fraaie plaat, inderdaad misschien niet 100% en profil maar wel mooi genoeg om mee te dingen vind ik (y)

Overigens nog zo'n 5 dagen om mee te doen, dus wellicht mogen we nog wat extra inzendingen verwachten?

Pas zag ik deze SAAB, leuk zo met het oranje erbij. Toen "we" nog niet helemaal zeker waren of het wel allemaal wat werd. Op naar zondag!

Tijd voor het rijtje, iedereen bedankt voor het meedoen en veel succes (y)

Elco

Afentoe

Nico GT-R

406c

Zadelsnuiver

Joël 1987

929V6

Gewoon Dirk

Peter O.

Stemmen kan tot woensdag 30 juni.

Oei, lastig om de nummer 1 te kiezen. Elco of 929V6. Hmmm....
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de nummer 3; Joël 1987 of Gewoon Dirk
Ik ga er nog even nadenken...

(Prima inzendingen, leuk!!)

Leuke inzendingen!!

Mijn top 3:
1. Elco:
Prachtige plaat, zou zo uit een folder kunnen komen. Heerlijke zomerse sfeer!!

2. 929V6
Buiten dat het een originele inzending is, klopt de foto ook echt wel. De achtergrond is niet rustig ofzo, maar door de goede focus op de auto kijk je precies daar waar je moet kijken.

3. 406c
Deze doet het ook goed bij mij. Wat een ontzettend gevaarte is het. Mooie contrasten in de foto, het frisse groen met het blauw tussen de wolken door.

1. Afentoe : een busje en een statig herenhuis, altijd goed
2. Zadelsnuiver : ligt er nu iets op de dakdragers of niet? Origineel gevonden!
3. Joel1987 : schitterende auto in heerlijke omgeving

Skeep zei:
Oei, lastig om de nummer 1 te kiezen. Elco of 929V6. Hmmm....
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de nummer 3; Joël 1987 of Gewoon Dirk
Ik ga er nog even nadenken...

(Prima inzendingen, leuk!!)

Na een nachtje slaap is het geworden:

1. 929V6: Originaliteit wil ik graag belonen met de eerste plaats (y)

2. Elco: Prachtige plaat, zelfs nu twijfel ik nog of ik je niet alsnog op 1 moet zetten....

3. Joël 1987: Mooie auto, mooie omgeving, mooie lichtinval - oftewel mooie foto

Lastige keuze, niveau ligt hoog.

1. 929V6
2. Elco
3. Joël1987

Afentoe: heb lang getwijfeld maar valt er net buiten, ik denk dat wanneer je iets aan nabewerking had gedaan (lelijke bord wegpoetsen) het net even beter was geweest.
GewoonDirk: Prachtige plaat maar omdat het niet echt van de zijkant is genomen niet in mijn top3

1. Zadelsnuiver - Grappig is het visuele effect dat je op het verkeerde been probeert te zetten: liggen de planken nu echt op de auto of nog steeds in de stelling? Het stuk lucht met de elektriciteitsdraden had je er best af mogen knippen, maar toch een heel leuke plaat geworden.
2. Peter O. - Leuk contrast van de feestelijke achtergrond met het zakelijke uiterlijk van de Saab. Maar ook wel weer een mooie match van de carrosseriekleur met de voordeuren. De rijrichting was misschien wel profetisch voor gang van zaken met Oranje op het EK, maar dat kon je dus nog niet weten. ;) Goed gezien en vastgelegd.
3. Elco - Een erg knap gemaakte foto die bijvoorbeeld de cover van een glossy waardig zou zijn, misschien daardoor niet helemaal mijn persoonlijke smaak maar toch zeker een plek in de top drie waard.

Genieten deze wedstrijd. Zoals 406c al zegt: 't niveau ligt hoog en dat maakt stemmen uitdagend. Maar...

1) 929V6. Als de concurrentie sterk is, dan moet je ze verslaan met creativiteit. Wat mij betreft gelukt.
2) Peter O. De oerdegelijke Saab afgezet tegen de frivoliteiten van de volksbuurt. De auto zal zich afvragen wat ie daar toch doet. Ik vind het een fraai beeld, mede doordat het technisch zo goed (alle lijnen zijn recht!) is uitgevoerd.
3) Joel1987. Misschien persoonlijke voorkeur, maar foto's met tegenlicht spreken mij wel aan. De compositie kon strakker, de sfeer is top.

Om de derde plek wedijverde Joel met 406c. Die foto vind ik ook erg fijn, vooral qua kleuren, maar door de lensvertekening komt de auto minder goed uit de verf.

Zoals al eerder aangehaald is het moeilijk stemmen. Veel sterke inzendingen deze maand wat mij bracht tot de volgende shortlist: Elco, Zadelsnuiver, Afentoe en 929V6. Shit, dan moet ik er toch nog eentje af laten vallen... Nogmaals in beraad met mezelf, een halve breakdown gehad. Drie flessen wijn gedronken. De volgende dag brak mijn bed uit en nog geen zekerheid. Wordt het dan toch iene miene mutte? Nee hoor, een weloverwogen keuze is dan eindelijk hier.

1 - 929V6 - creativiteit loont
2 - Zadelsnuiver - Creativiteit loont
3 - Elco - Kan zo in een glossy, perfecte foto.

Dank voor de feedback hierboven en eventuele feedback die nog volgt! Ik zal na de sluiting van de stembussen nog even inhoudelijk op 406c reageren. :)

1e plaats: Peter O. Ik hou van stedelijke foto's die sfeer uitstralen, en dit tafereel ziet er zo gezellig uit! Technisch ook dikke prima, mooi rechte lijnen, dat maakt het helemaal af.
2e plaats: 406c. Wat een prachtige kleuren! Het groen op de achtergrond, de prachtige Jaguar met de zon precies op het chroom, allemaal mooi.
3e plaats: Zadelsnuiver. BRG en 929V6 verder naar boven verwoorden mijn stem samen uitstekend.

Dit is echt ontzettend moeilijk stemmen want zoals gezegd ligt het niveau erg hoog deze maand.

1. 929V6, niet alleen ontzettend creatief en goed gevonden, maar technisch ook gewoon een goede foto.

2. Elco, erg fijne plaat met intense zomervibes, goede invulling van het thema en knappe achtergrond.

3. Afentoe, volgens mij de beste foto die ik van je gezien heb, en dat wil ik graag belonen met punten.

Pfoe lastig zeg!

Mijn top 3

1. Elco, prachtig! Chateau ehm cover-waardig!
2. 929v6, super leuke foto.... Ik wist niet dat je een tweelingbroer had!
3. Afentoe, gewoon een lekkere foto, een leuke auto naast een oud huis. Vol met kleine en leuke details.

De stemmen zijn geteld en de uitslag is bekend! Stuk voor stuk mooie inzending deze maand maar toch hebben we een overduidelijke winnaar!

Met maar liefst 19 punten gaat de winst voor de fotowedstrijd juni 2021 naar niemand minder dan:

[size=x-large]929V6![/size]

51240761091-8d43575427-b.jpg

De volledige uitslag:

929V6 - 19 punten
Elco - 14 punten
Zadelsnuiver - 8 punten
Peter O. - 7 punten
Afentoe - 5 punten
Joël 1987 - 4 punten
406c - 3 punten

Iedereen bedankt voor het meespelen, 929V6 van harte gefeliciteerd en op naar de volgende wedstrijd (y)

Terug
Bovenaan