Ford ka 1.5 blaast warme lucht

Jonathan 4436931

Net ingestapt
Hoi nieuw hier op het forum.

Vandaag heb ik een nieuwe auto gekocht, een Ford ka 1.5 uit 2000.
Ik had al geen hoge verwachtingen voor de auto, maar op de terug weg naar huis werd het wel erg warm van binnen. Drukte de airco knop in, maar niks gebeurde, deed de ventilator uit, maar nog steeds blaasde de auto warme lucht naar binnen.

Ik heb helemaal geen verstand van auto's, maar is dit een makkelijk probleem om op te lossen, of heb ik een miskoop gedaan en moet ik er mee leven?

een ka 1.5 lijkt mij ook sterk, alle KAs die leverbaar waren in die periode hadden standaard een 1.3 Valencia/Endura-E motor.
Ik zou eens bij je garage langs gaan om te laten meten of je misschien een lek hebt in het koelmiddel gedeelte van de Airco. anders mogelijk iets mis met de compressor zelf.

Lynxified zei:
een ka 1.5 lijkt mij ook sterk, alle KAs die leverbaar waren in die periode hadden standaard een 1.3 Valencia/Endura-E motor.
Ik zou eens bij je garage langs gaan om te laten meten of je misschien een lek hebt in het koelmiddel gedeelte van de Airco. anders mogelijk iets mis met de compressor zelf.

De SportKa is met 1.6 geleverd. :)

Mechanix zei:
Lynxified zei:

De SportKa is met 1.6 geleverd. :)

de streetka ook, maar die waren beide pas vanaf 2003 leverbaar

De airco is toch wel het eerste wat je test tijden een proefrit?

Soms met bijvullen (75 euro ongeveer) ben je klaar. Maar mijn gevoel zegt dat hier wel meer aan de hand is. dat kan flink in de papieren lopen en de dagwaarde van de Ka overstijgen.

Is het een miskoop? Dat ligt er aan wat je betaald hebt. Maar wel zonde als je had verwacht dat er airco op zat en nu niet werkt. Omdat je zegt zelf weinig verstand te hebben van de auto; heb je de auto wel gecontroleerd op roest achterschermen / tankdop ? Dat is echt een zwak punt van die dingen

Terug
Bovenaan