Ford Fucus 2007 Diesel Start niet

davy 2231281

Net ingestapt
Hallo,
De Ford start meteen en draait dan enkele seconden.
Daarna valt de motor uit. Opnieuw starten is héél moeilijk. Soms doet het het gewoon niet meer.
Het lijkt alsof de motor geen Diesel krijgt.
Hij slaat niet aan.

Als de motor één keer gedraaid heeft start het voor de rest van de dag zonder problemen.
De volgende dag opnieuw dezelfde problemen.
Wat kan dit zijn?

Momenteel staat hij in panne en zou ik hem terug in de gang moeten kunnen krijgen om naar de garage te rijden.
Ik kan ook niet manueel wat diesel oppomen ofzo...
 
Het klinkt als of er lucht in het systeem zit. Ik adviseer om eens het brandstofsysteem grondig te ontluchten. En een nieuw diesel filter plaatsten, dat je eerst vol schenkt met diesel, alvorens het te plaatsen.
 
Enig idee hoe ik hem kan starten om hem daar weg te krijgen en naar de garage te rijden? Ik zie geen mogelijkheid om munueel te ontluchten...
 
Wij zijn met deze klachten gestrand, een C Max diesel van 2011. Dieselspecialist kon niks vinden, pomp was net vervangen. De Ford service dealer (Stoof) kreeg m weer aan de gang. Was iets simpels, wat slangetjes ofzo.
 
van de onvolprezen wegenwacht:
Bij deze Mondeo-generatie komt het voor dat de motor niet wil aanslaan, omdat het startrelais kapot is.
Het komt ook voor dat de startmotor niet werkt, in combinatie met een melding van het motormanagement op het dashboard. Dan is een ander relais de boosdoener. Dat ondervangt de wegenwacht met een noodoplossing, ook dan is definitieve reparatie in de garage nodig.
Een losse massakabel tussen motor en carrosserie zorgt ervoor dat de motor niet start en op het dashboard brandt het acculampje. Dat is ter plekke te verhelpen.
De stekker op de koelfan kan verbranden, waardoor die fan niet meer aanslaat. Hierdoor kan de motor te heet lopen, met alle gevolgen van dien, dus let op de temperatuurmeter. Mondeo’s met ‘Keyless Go’ kennen een extra hoofdstuk elektronische problemen. Wanneer zo’n Mondeo niet start en het systeem doet vreemd, dan kan dit komen door vocht in het regelapparaat onder de linkerkoplamp.
Een diesel die helemaal leeg is gereden wil meestal niet meer starten door lucht in het systeem. Dat wordt opgelost met een extra pompje. Overigens komt het voor dat de tank leeg is, terwijl de boordcomputer aangeeft dat er nog tientallen kilometers kunnen worden gereden.
 
Terug
Bovenaan