Ford focus katalysator

Martin 8230270

Net ingestapt
Hoi,

Ik heb sinds ZEER kort een ford focus wagon uit 2012 ecoboost 125 pk.
Nu branden het motormanagement lampje. Meteen naar de ford dealer gegaan om uit te lezen.
Nu blijkt er een storing in de katalysator te zitten. De monteur melde erbij dat hij dit kon verwijderen, dus misschien is het niet een hardnekkig probleem.
Maar ik ga uit van het ergste. Nu was de persoon die een prijsindicatie kon geven niet aanwezig. Maar vraag mij dus af als dit toch terug komt wat mij dit bij een (niet ford) garage kan gaan kosten om het zaakje te laten vervangen?

Grt,

Martin

Imitatie katalysator zal rond de 200-250 euro zijn

Voor de zekerheid ook de lambdasondes vervangen, waarschijnlijk 1 voor en 1 na de kat. Kosten van Bosch waarschijnlijk elk 100-150euro.

Vervangen is 1 a 2 uur werk.

Totaal ongeveer 600 euro.

Bij de dealer minstens het dubbele

Witje87 zei:
Imitatie katalysator zal rond de 200-250 euro zijn

Voor de zekerheid ook de lambdasondes vervangen, waarschijnlijk 1 voor en 1 na de kat. Kosten van Bosch waarschijnlijk elk 100-150euro.

Vervangen is 1 a 2 uur werk.

Totaal ongeveer 600 euro.

Bij de dealer minstens het dubbele

En krijgen wij ook nog sneeuw dit jaar?

Bedankt voor de info.
Ik heb pas 17 feb. een afspraak voor een beurt, en dan gaat hij er ook naar kijken.
Gister sprong helaas het motormanagement lampje weer aan, maar die laat ik nu aan.
Nu wachten tot mijn tank leeg is (euro95) en dan begin ik met 98 te tanken. Ook zal ik een flesje forte fual cleaner kopen. Misschien kunnen die 2 dingen helpen.
De auto heb ik net een paar dagen, is z'n import auto uit Duitsland. Misschien dat hij altijd 98 heeft getankt en nu bij 95 de auto zeer gevoelig is en daardoor moeilijk doet?
Des al niet te min kan 98 tanken en een flesje forte volgens mij geen kwaad.

Martin 8230270 zei:
Bedankt voor de info.
Ik heb pas 17 feb. een afspraak voor een beurt, en dan gaat hij er ook naar kijken.
Gister sprong helaas het motormanagement lampje weer aan, maar die laat ik nu aan.
Nu wachten tot mijn tank leeg is (euro95) en dan begin ik met 98 te tanken. Ook zal ik een flesje forte fual cleaner kopen. Misschien kunnen die 2 dingen helpen.
De auto heb ik net een paar dagen, is z'n import auto uit Duitsland. Misschien dat hij altijd 98 heeft getankt en nu bij 95 de auto zeer gevoelig is en daardoor moeilijk doet?
Des al niet te min kan 98 tanken en een flesje forte volgens mij geen kwaad.

Zonde van het geld, gaat niks helpen en ik denk dat je dat stiekum zelf ook wel weet.

Terug
Bovenaan