Ford Focus (2018)

Ford-Focus-Erlkoenig-fotoshowBig-749609bd-1135902.jpg

Ford-Focus-Erlkoenig-fotoshowBig-d28703ed-1135904.jpg

Ford-Focus-Erlkoenig-fotoshowBig-87ccabed-1135908.jpg

Ford-Focus-Erlkoenig-fotoshowBig-6c06a113-1135910.jpg

AUTO-MOTOR-UND-SPORT

Nou dat is een iets leukere Tipo geworden met Mazda3 I lijntjes/heupen op de zijkant. Wat is nou de designtaal van Ford? Ik zie hier echt niets bijzonders in (ook niet lelijk trouwens)

Echt nietszeggend en compleet uitwisselbaar met welk merk dan ook.
Ford is mij na de eerste Focus helemaal kwijt geraakt, echt een oninteressant merk geworden door die "1 auto voor heel de wereld strategie".

Ik associeer dit ook niet direct met Ford. Ziet er op deze foto niet heel nieuw uit ofzo maar dat kan aan de foto en/of kleur liggen. Benieuwd naar meer plaatjes.

Dat valt niet mee.... Een Mazda 3 ziet er veel fraaier uit terwijl dat model binnenkort alweer afgelost wordt. Oogt erg gedrongen en wat bedaard zelfs. Misschien dat de Wagon er beter uit ziet, de hatchback is een tegenvaller.

Ik dacht effe dat ik een Subaru Impreza zag en das niet alleen vanwege die blauwe kleur o_O

Ik weet het niet. De eerste Focus was de leukste. Het huidige model vind ik niets aan, alleen de wagon is de moeite waard. Dit nieuwe model moet ik eerst eens in het echt zien.....

Lijkt idd een beetje een saai model. Vooral die achterkant. Lijkt zelfde kant op te gaan als de Fiesta, dat is ook al saaie en anonieme auto geworden vanachter.

De sedan vind ik een mooi ding! Maar het wordt wel eenheidsworst: A3, 1-serie, Mazda 3; hij heeft van allemaal wat weg. Het eigen Ford design lijkt een beetje weg. Ach, de Focus 3 vond ik destijds ook tegenvallen maar rij ik nu... :D

Overigens kijk ik wel eens terug in nieuwsberichten en bij nieuwe modellen zijn de reacties altijd zeer extreem. Of het is top of het is vreselijk. Maken ze er teveel een eigen design van dan is het weer te uitgesproken of niet verkoopbaar. Oftewel, het is nooit goed.

Nou, dat oogt in ieder geval volstrekt oninteressant. Jammer maar dat viel al een beetje te verwachten na de evenzo suffig geworden Fiesta...

Barri zei:
De sedan vind ik een mooi ding! Maar het wordt wel eenheidsworst: A3, 1-serie, Mazda 3; hij heeft van allemaal wat weg. Het eigen Ford design lijkt een beetje weg. Ach, de Focus 3 vond ik destijds ook tegenvallen maar rij ik nu... :D

Overigens kijk ik wel eens terug in nieuwsberichten en bij nieuwe modellen zijn de reacties altijd zeer extreem. Of het is top of het is vreselijk. Maken ze er teveel een eigen design van dan is het weer te uitgesproken of niet verkoopbaar. Oftewel, het is nooit goed.
n

Idd, het is nooit goed. Kan er nog weinig van maken, even persfoto's afwachten. Hopelijk rijdt ook dezr focus weer als de beste. Fijne wagens.

Ik kan mij de eerste reacties ook op de huidige Focus en de V40 herinneren... er werd vol afschuw gesproken maar ondertussen zie je ze bij bosjes :)

De achterkant lijkt vanuit deze hoek zelfs op een Subaru Impreza... en das nie best.

Ik ben niet zo negatief als de meesten hier maar wellicht wordt ik verbind door de fraaie kleur. (blauw is mijn lievelingskleur) In diverse grijs tinten en met 12 inch velgen met wieldoppen zal mijn indruk vast anders zijn.

Beetje Fiat Tipo hier, beetje Mazda daar en een vleugje Seat als garnering. Goed recept. Krijg je mooie eenheidsworst van.

Mooie auto die nieuwe Focus! (y)

Total Loss zei:
Ford is mij na de eerste Focus helemaal kwijt geraakt, echt een oninteressant merk geworden door die "1 auto voor heel de wereld strategie".

Daar zijn ze al sinds 2016 mee bezig om daar vanaf te stappen: https://www.autovisie.nl/nieuws/ford-past-strategie-one-world-one-ford-aan

Enzo Ferrari zei:
Mooie auto die nieuwe Focus! (y)

Total Loss zei:

Daar zijn ze al sinds 2016 mee bezig om daar vanaf te stappen: https://www.autovisie.nl/nieuws/ford-past-strategie-one-world-one-ford-aan

Wil nog niet echt lukken wel ? ;)

De nieuwe Fiesta en Focus zijn daar al voorbeelden van. De rest zijn nog allemaal opgefriste modellen van de One Ford-strategie

Nou, in die zin dat het model wereldwijd hetzelfde is. Maar onderstelafstemming en aankleding van het interieur wel per markt kan verschillen. Ga bijvoorbeeld maar eens in een oud model Fiesta zitten, en de (Zuid-Amerikaanse) vervanger daarvan de Ka+. Letterlijk en figuurlijk echt een wereld van verschil qua afwerking. Nu zijn dit natuurlijk twee verschilleende modellen, maar ik snap het concept.

Een voordeel van wereldwijd hetzelfde model leveren maakt het wel mogelijk om echt alle foutjes in het ontwerp eruit te veilen. Het dieselschandaal van VW bijvoorbeeld, zal Ford in de USA nooit treffen omdat ze al een tijd geleden met de USA regelgeving in de clinch hebben gelegen. Wat ook te denken van de Pinto problemen?

Zie: https://www.epa.gov/enforcement/ford-motor-company-clean-air-act-settlement

En profil een mooie auto en in een mooie kleur/uitvoering. Doet mij ook een beetje denken aan de 1-serie (Hofmeister-knik).
Ik heb begrepen dat de Trend en Trend Ultimate standaard worden uitgerust met halogeen verlichting en de luxere (nu ook Vignale) auto's standaard met LED. Optioneel komt er ook Dynamic LED, zoals te zien op deze blauwe ST-Line.
Achterlichten lijken inderdaad op de Fiat Tipo, welvingen aan de zijkant neigen naar Mazda-design. Stoort mij niet, sterker 'I Like it'!

Motorisch verandert er ook iets. De 1.0 EcoBoost blijft maar de 1.5 wordt compleet vernieuwd. Het wordt nu een 3-cilinder met cilinderuitschakeling, gelijk aan de nieuwe motor in de Fiesta ST (daar krijgt hij 200pk). Hopelijk zal de WLTP de verkoopprijzen niet teveel doen opdrijven, Ford heeft dan weer een prima aanbieding in het C-segment.

Enzo Ferrari zei:
Een voordeel van wereldwijd hetzelfde model leveren maakt het wel mogelijk om echt alle foutjes in het ontwerp eruit te veilen.

Ik snap niet dat fabrikanten niet nog veel verder gaan. Maak gewoon met z'n allen een en hetzelfde model. Standaardiseer gewoon alles en maak het verschil in service. Uiterlijk is het toch al allemaal hetzelfde geworden, milieu en veiligheidsregels dicteren 99% van het product, de plakplaatjes moeten het grootste onderscheid maken en die wil de consument er niet eens op hebben en onderhuids is het inmiddels ook allemaal een pot nat en uitwisselbaar. Maak er gewoon een soort silhouet voertuigen van, zoals nascars of zoals de fietsindustrie het al heel lang doet. Alles shimano op een frame met eigen plakplaatjes. Een frame dat tegenwoordig ongeacht het merk meestal uit Taiwan komt, in elk geval als het carbon is. Veel makkelijker met de onderdelenvoorziening, makkelijker voor service en onderhoud en geen concurrentie en nodeloze geldverspilling meer op een gebied waar toch niet te concurreren is. Alleen met gesjoemel kun je nog een beetje boven het maaiveld uit lijken te steken.

Ik ben er nog niet in helemaal in uit. Vooralsnog vind ik 'm te simpel geworden.

Terug
Bovenaan