• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Ford Focus 1.6 2005 stoel vervangen door een andere stoel

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een Ford Focus 1.6 uit 2005, het betreft een volledig leren uitvoering. Ik ben zeer tevreden met de auto maar niet met de stoel. De stoel is vrij hard en ik zou graag de stoel willen vervangen door een zachtere variant, bijvoorbeeld een stoel va een Peugeot 307.

Maar kan dit wel? Zijn de stoelen universeel, ik weet dat de hoogte kan verschillen maar zijn de geleiders hetzelfde?

Hoor graag jullie reactie.

Bij voorbaat dank!

Ieder merk gebruikt eigen stoelen met geleiders dus die zijn zo goed als zeker niet hetzelfde. Daarnaast zit je met aansluitingen van de zij-airbag en gordelverklikker (en -spanner?). Alhoewel de gordelsluiting wellicht over te zetten is.

En dit was ik nog vergeten te typen: wat je wel zou kunnen doen is kijken voor een stoel op maat. Er zijn genoeg bedrijven die iets passends kunnen leveren. Maar dat is een stuk duurder dan een 307 stoel van de sloop.

En een stoel bezit tegenwoordig ook veel actieve veiligheid in geval van een botsing die op de auto is afgemeten. Ik zou het niet doen. Of het mogelijk is? Alles kan. Maar het zal niet makkelijk zijn.

Klassiekerrijder zei:
Ga eens praten met een goede autobekleder, die kan je vast helpen (of vertellen waarom het niet kan).

idd. een bekleder is niet zo'n gek idee, ook niet zo heel duur, als de originele bekleding nog goed is.
Kunnen vaak een stoel geheel naar je wensen maken.

Bedankt allemaal.
Ik zal eens contact opnemen met een autobekleder, goede tip!
Een stoel op maat zou eventueel ook een optie kunnen zijn, al zullen de kosten hiervan denk ik inderdaad flink hoger zijn.

Nogmaals dank!

Terug
Bovenaan