Ford Fiesta 1999 5 weken stil

Delasoif

Net ingestapt
Beste lezers,

Momenteel ben ik in Italie samen met mijn Ford Fiesta uit 1999. Ik ga in december tijdelijk naar huis tot begin januari. In de tussentijd zal mijn Fiesta in Italie blijven staan.

Hebben jullie tips om dit zo goed mogelijk te laten verlopen? Mbt accu, banden etc.

Alvast bedankt!!

Nico GTR zei:
:rolleyes: 5 weken kan die toch makkelijk hebben.....is die accu zo slecht?

Ik heb nooit problemen gehad met mijn accu, dus daar ga ik niet vanuit.
Ik verwacht ook geen vorst hier in de winter, maar ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen.

5 weken is geen enkel probleem, bij 5 maanden zou je je daar wel druk om kunnen maken.

Mijn auto's stonden met enige regelmaat 8 weken stil en als ik dan thuis kwam was het sleutel omdraaien en lopen.

Bandjes even op t oog nakijken en druk controleren.
Loop na die 5 weken gewoon even een "uitgebreider" controle rondje

Niks aan doen. De gemiddelde tijd dat een occasion bij een dealer of handelaar te koop staat is aanzienlijk meer en die doen er ook helemaal niets aan.
Is ook moeilijk omdat je van te voren nooit weet hoe lang een occasion zal blijven staan

Moet in principe makkelijk kunnen, twijfel je toch, dan haal je even de - pool van de accu los, of de hoofdzekering verwijderen (misschien nog wel makkelijker).

5 weken is - zoals je van veel forumleden al leest - geen enkel probleem zonder bijzondere maatregelen : die zijn echt niet nodig.

Zorg wel dat de auto in die 5 weken niet in de zon staat , want ook in de winter kan de zon aardig schijnen in Italie en de interieurtemperatuur best aardig oplopen.

Zet hem niet onder een boom. 5 weken rottende bladeren op je lak of in de waterafvoer wil je niet. Dat is het enige dat ik kan verzinnen voor vijf weken. Liever ook niet langs een weg waar ze pekelen.

Kan je hem bij buren of werk zetten en daar sleutels achterlaten? Dan ben je helemaal zeker van een waakzaam oog in geval van schade, inbraak, wegwerkzaamheden, toestanden met oud&nieuw (zal meevallen in Italie).

Terug
Bovenaan