Ford Expedition | Lincoln Navigator (VS) - facelifts

Wouter82

Moderator

zfwyx6mb9i1q.jpg

ymkyfhubigpc.jpg

me5y1mob36d0.jpg

w5qyh1hbj1xw.jpg

lz8yih3btrtc.jpg

5qty7rtb7126.jpg

fsty76lb6nwf.jpg

[size=x-large]Compleet nieuwe Ford Expedition[/size]

Expeditie gewichtsverlies. De F-150 is voortaan niet meer de enige Amerikaanse kolos van Ford met een aluminium. We heten welkom: de nieuwe vierde generatie van de Ford Expedition! In 2014 wist Ford de kopersgroep van de F-150 te shockeren door de pick-up een aluminium koets mee te geven. Vandaag herhaalt Ford dat foefje met de nieuwe vierde generatie van de Expedition, de grootste SUV die Ford op de bestellijst heeft staan. De op het ladderchassis van de F-150 geplaatste auto slankt dankzij zijn nieuwe verpakking tot zo'n 130 kilo af, al wordt de kolos er met zijn om en nabij de 2.400 kilo natuurlijk geen lichtgewicht van. Ford overlaadt zijn Expedition naar eigen zeggen met moderne snufjes. Op de gadgetlijst komen we zaken als een 360-graden camera tegen, maar ook Active Park Assist, Active Lane Assist, adaptieve cruise-control, een start-/stopsysteem en dodehoekdetectie. Een groot deel daarvan was nooit eerder op een Expedition te vinden, daar de vorige generatie in de basis uit 2007 stamde. De in 2014 doorgevoerde laatste facelift friste de uitgaande Expedition nog wel iets op, al verraadde de SUV aan alle kanten dat de jaren begonnen de tellen.

Ook het binnenste van de Expedition is weer actueel. Ford brengt Sync3, een twaalf luidsprekers tellend audiosysteem van B&O;, slimme opbergmogelijkheden in de bagageruimte, USB-laders en een plateau voor draadloos laden naar de SUV. Op de bestellijst zet Ford de bekende 3,5-liter metende EcoBoost zescilinder die gekoppeld is aan een tientrapsautomaat. Daarmee is de Expedition net als z'n voorganger uniek in dit segment, waar de V8 nog altijd heerst. Behalve deze reguliere versie ligt het voor de hand dat er in de toekomst ook weer een lange EL-versie verschijnt. Wie meer luxe en een bijpassende uitstraling wil, kan rekenen op de komst van een Lincoln Navigator op basis van deze auto. Een voorbode daarvan kregen we vorig jaar al te zien.
https://www.autoweek.nl/nieuws/compleet-nieuwe-ford-expedition/

Ik denk dat ik de enige ben hier, maar dit is de auto waar ik al een tijdje naar uitkijk. Zou best een de vervanger kunnen worden van mijn huidige '08 Expedition.

Zodra hij bij de dealer staat maar eens een proefritje plannen.

Een blokhut op wielen, ik vind 'm niet mooi. Zo'n grote bak, maar ik mis een stoere en onverzettelijke uitstraling die je van zo'n auto verwacht. De neus is simpel en bevat veel chroom, de zijkant vind ik veel te vlak en daardoor niet dik ogen en de achterkant kenmerkt zich door wel erg grote achterlichtblokken. Verder valt er weinig te beleven aan het ontwerp: wel simpel, maar niet indrukwekkend.

Twix zei:
Ik denk dat ik de enige ben hier, maar dit is de auto waar ik al een tijdje naar uitkijk.

Ja, ik denk inderdaad niet dat er heel veel in Nederland woonachtige forummers in de markt zijn voor zo'n ding.;)

Overigens had het design van mij wel wat stoerder gemogen. En die voorspoiler misstaat volkomen (zal ook een grote kans hebben te sneuvelen, mocht er toch eens offroad gereden moeten worden).

Twix zei:
Ik denk dat ik de enige ben hier, maar dit is de auto waar ik al een tijdje naar uitkijk. Zou best een de vervanger kunnen worden van mijn huidige '08 Expedition.

Zodra hij bij de dealer staat maar eens een proefritje plannen.

Maar wat vind je er dan van?

Ik vind 'm echt fantastisch overigens!

Ik vind hem ook geweldig (anders zou hij geen vervanger kunnen worden). Qua ontwerp heeft 'ie wel wat weg van de Chevrolet Tahoe, maar dat is logisch, zoveel kan je niet in dit segment.

De V6 Ecoboost was ik eerst wat huiverig voor, maar vooralsnog hoor ik veel positieve verhalen. Ook van mensen die er al een aantal jaar een hebben in de F150. De V8 die ik nog heb is echt een dinosaurus. Bijna antiek maar vrijwel onverwoestbaar.

Ik zou wel graag willen weten wat hij maximaal mag trekken.

Live @ Chicago Auto Show:

2018-Ford-Expedition-Platinum-101-1-876x535.jpg

2018-Ford-Expedition-Platinum-106-1-876x535.jpg

2018-Ford-Expedition-Platinum-104-1-876x535.jpg

2018-Ford-Expedition-Platinum-114-1-876x535.jpg

Meer foto's: https://www.caranddriver.com/news/2018-ford-expedition-photos-and-info-news

[size=medium]Dít is de nieuwe Lincoln Navigator[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 12 april 2017 07:44[/size]

Lincoln heeft in New York het doek getrokken van de compleet nieuwe Navigator. Lincolns grootste SUV volgt de voetsporen van zijn broer Ford Expedition.

Deze nieuwe, vierde generatie Navigator werd voorafgegaan door de Navigator Concept, een excentriek studiemodel met bijzondere vleugeldeuren. Die hebben het productiestadium niet gehaald, maar in grote lijnen is het ontwerp van de concept-car toch overgeheveld naar deze Lincoln.

De Navigator deelt zijn basis met de Ford Expedition, een auto die eerder aan een nieuwe generatie werd geholpen. Net als zijn Ford-broer profiteert de Navigator van het gebruik van aluminium, iets dat het gewicht met zo'n 100 kilo doet afnemen ten opzichte van dat van zijn voorganger.

Op de bestellijst zet Lincoln een nieuwe twinturbo V6, een blok dat zo'n 455 pk gaat leveren. Schakelen gaat middels een tientrapsautomaat.

Het interieur is geheel volgens Lincoln-traditie behoorlijk weelderig vormgegeven. Het geheel loopt over van de USB-aansluitingen en kent, naast vier 12-volt aansluitingen, zelfs een 110v exemplaar. De voerstoelen zijn op 30 manieren in te stellen. De achterste stoelen kunnen zelfs helemaal platgelegd worden. In de hoofdsteunen van de voorstoelen zijn 10-inch grote schermen geplaatst die deel uitmaken van het infotainmentsysteem.

239ya4eb8et7_800.jpg

dw8yu92b2h0z_800.jpg

nunycm4b10ja_800.jpg

uybyrqqbudpa_800.jpg

mjdyp0fb08xg_800.jpg

nlyyof7b48jk_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-lincoln-navigator/

Live @ New York International Auto Show:

n-22.jpg

n-21.jpg

n-1_1.jpg

n-5_0.jpg

n-24.jpg

Meer foto's: https://autoweek.com/gallery/new-york-auto-show/gallery-2018-lincoln-navigator-new-york

Voor wie denkt: "hoe pas ik daar nu ooit in?!", heeft Ford nog iets bedacht: de lange uitvoeringen van de Expedition (MAX) en Navigator (L). Weer eens wat anders dan een B-MAX.

1486064260959.jpg

nav18_reveal_gallery_overlay_017.jpg

Jamiro zei:
Verdient 'ie geen eigen topic? Ik vind het wel echt een machtig apparaat trouwens. (y)

Omdat het een Expedition rebadge is, zoals de Escalade een luxe Tahoe is, de Infiniti QX80 een Nissan Armada (Patrol) en de Lexus GX en LX respectievelijk de Toyota Land Cruiser 150 en 200. De Escalade en QX80 eindigden ook in de topics van de simpelere zustermodellen. Bovendien reageert er toch bijna niemand meer, dus dan mag het wel wat compacter denk ik :)

2018-ford-expedition-first-drive.jpg

Testdrive: https://www.motor1.com/reviews/186501/2018-ford-expedition-first-drive/

The bottom line, though, is that it’s worth the price because this Expedition is really good in every respect. It finally catches up to – and maybe even beats in some regards – the big SUVs from Chevrolet.

The 2018 Ford Expedition is still a beast, but now it’s a beast that’s more capable, lighter on its feet, more enjoyable to drive, and filled with more features to make every journey simpler. Whether you need to tow, carry your entire clan, or tackle some mild off-roading, the 2018 Expedition is ready and willing.

Kon topic niet vinden maar blijkt de Lincoln hier te staan. Bijzonder. Hij heeft iig een facelift ondergaan:

2022-lincoln-navigator-front-view.jpg

2022-lincoln-navigator-side-view.jpg

2022-lincoln-navigator-side-view.jpg

2022-lincoln-navigator-rear-view.jpg

2022-lincoln-navigator-center-touchscreen.jpg

2022-lincoln-navigator-dash-view.jpg

2022-lincoln-navigator-black-label-dash.jpg

2022-lincoln-navigator-black-label-interior-trim.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/lincoln/2022-navigator/

Ontzettend.. Ford Expedition is nu ook gefacelift:

Platinum
2022-ford-expedition-platinum.jpg

Timberline
2022-ford-expedition-timberline.jpg

Stealth Edition - Performance package
2022-ford-expedition-stealth-edition-performance-package.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/534522/2022-ford-expedition-details-specs/

Interessante nieuwe versies. Ik vraag me af of de Max ook met het Stealth pakket geleverd kan worden. Dat zou een heel interessante optie kunnen zijn voor de toekomst, al vraag ik me af hoe sportief het onderstel zal zijn.
Misschien is een 440 pk sterke Limited Max een betere optie om in de gaten te houden.

De positie van het "instrumentarium" is een beetje Peugeot-style, maar ik weet niet of ik daar nu zo blij van wordt.

Terug
Bovenaan