Ford C-Max 2014 JH-348-R T1DA Motor

ST4ever

Net ingestapt
Beste leden,

Ik ben bezig met het uitzoeken van een Ford C-Max voor een nichtje van mij.

Zij wil graag een Ford C-max en we hebben het bovengenoemde kenteken op het oog. Ze wil graag een diesel.

Mijn vraag aan jullie is: Is deze 1.6 (T1DA) een echte Ford motor of is dit een product van PSA?

Groetjes Marc

PSA blok. Prima motor mits het onderhoud goed wordt uitgevoerd en je geen tot zeer weinig korte stukjes gaat rijden (Dat is voor elke diesel het geval natuurlijk).

Hebben jullie er wel erg in dat auto in 2016 is ingevoerd in Nederland met zo te zien een bijbehorend belachelijk laag BPM bedrag. In ieder geval iets om uit te zoeken /goed na te kijken.

PSA blok. Prima motor mits het onderhoud goed wordt uitgevoerd en je geen tot zeer weinig korte stukjes gaat rijden (Dat is voor elke diesel het geval natuurlijk).

(y)

Die korte stukjes zijn echt funest voor die moderne diesels. Sowieso vind ik de moderne diesels niet meer wat het is geweest. Zeker naarmate op leeftijd is de kans op hoge onkosten vrij groot door allerlei randcomponenten waardoor het voordeel snel(ler) weg is. Afschrijving is enorm hoog tov benzine versies, wegenbelasting hoog en de dieselprijzen zijn ook fors.

Je moet echt wel behoorlijk veel km rijden moet dit (financieel) aantrekkelijk zijn

Geïmporteerd, laag BPM bedrag en is onlangs verhandeld op een veiling

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/45930/14281838?pid=0

Dat zijn genoeg rode seinen denk ik zo.

PSA dieselblokken zijn trouwens wel erg betrouwbaar. Zoals hierboven al gezegd is korte stukken funest voor eigenlijk elke dieselauto.

Naast het veel te lage bpm bedrag van 480 euro, heeft de auto heeft 3(!!)jaar te koop gestaan bij een handelaar in Beers (Brabant) en in die 3 jaar is er 112 km mee gereden... Ik zou echt heel hard weglopen.

Terug
Bovenaan