Ford Bronco Sport

A

Anoniem

Guest
2021-ford-bronco-sport.jpg

2021-ford-bronco-sport-climbing-a-hill.jpg

Alle foto's: https://www.netcarshow.com/ford/2021-bronco_sport/

Oh wacht, dit zijn twee verschillende auto's? Deze is wat te plomp, die andere is een stoer ding.

Dit is een terreinvaardiger en hoekiger broertje van de Kuga/Escape, de Bronco is een echte terreinauto en Jeep Wrangler-concurrent. Voor de Bronco Sport moet toch een hoop potentieel bestaan op de Europese markt, zeker als (plug-in) hybride met desnoods wat minder terreinvaardigheid, want dat boeit hier toch minder. Dat 'ie misschien een beetje gedateerd oogt, lijkt een Ford-kwaaltje van deze tijd. Vind het ook wel een stoer ogend ding.

Ik vind dat gedateerde eigenlijk niet zo'n nadeel, of is "rechttoe rechtaan" synoniem aan gedateerd? Wat mij betreft een verademing tussen alle overgestileerde SUV's van deze tijd.

https://www.youtube.com/watch?v=J-mpToxlZfw

Tja de Freelander van Ford. Niet mooi, niet lelijk

We hebben een Bronco Sport als huurauto. We konden kiezen tussen een aantal mid-size SUVs, de Bronco Sport stond er tussen. Wou deze nog altijd een keertje rijden, dus dat kwam mooi uit.

Qua rijden is het vergelijkbaar met andere mid-size SUVs, maar het heeft allemaal net wat meer karakter. In dat opzicht eigenlijk wel een verademing. Wat betreft de naam... je kan hem eigenlijk niet vergelijken met de grote Bronco, dat is echt een heel ander soort auto.

Zo dan, dat is een verrassende toevoeging aan het programma. Sinds ik de Bronco Sport pas als huurauto heb gehad heb ik mijn mening al wat bijgesteld, naar met de komst van de Sasquatch is het helemaal een capabele auto geworden.

Gaaf ook dat de velgen duidelijk geïnspireerd zijn op de velgen van de grote Bronco.

Het interieur is ook opgeknapt met het grote scherm en digitale instrumentarium. Ik weet niet of de stoelen ook geüpdate zijn, maar die van de Outer Banks in de video lijken precies op de stoelen in mijn Bronco.

Laatst bewerkt:
Groter dan een X5. Dat is best groot voor een SUV in een heel andere prijsklasse en de basis waarop de auto staat.

Mooie SUV, alleen belabberde kwaliteit. Goed dat er terugroepacties zijn, maar het gaat slechts om een "voorlopige oplossing", die desondanks al 500 miljoen gaat kosten...

Ford roept honderdduizenden auto's terug in VS wegens brandgevaar

De Amerikaanse autobouwer Ford roept bijna 700.000 wagens terug om een al langer gekend probleem aan te pakken waarbij er brandstof kan lekken in de motor en er brand kan ontstaan. Ford verwacht dat de terugroepactie 570 miljoen dollar (omgerekend bijna 500 miljoen euro) zal kosten, zo blijkt uit documenten die het bedrijf bij de autoriteiten indiende.

De terugroepactie heeft betrekking op een aantal Bronco Sport- en Escape-modellen die gebouwd werden tussen 2020 en 2024. Ford heeft weet van acht incidenten waarbij een brandstofinjector begon te lekken en er een brand ontstond onder de motorkap. Daarbij vielen geen gewonden. Voor de teruggeroepen auto's is er een voorlopige herstelling. Ford werkt nog aan een definitieve oplossing.

Er was al in 2022 sprake van problemen met brandstofinjectoren. Ford riep toen zowat 500.000 auto's terug. De autoriteiten openden in april 2024 een onderzoek om na te gaan of de Amerikaanse autoconstructeur op de juiste manier had gereageerd op het probleem.

Een onderdeeltje dat je hele motor en auto om zeep kan helpen.
Een onderdeeltje waarvoor er in 2022 al een terugroepactie was (maar blijkbaar toen niet goed opgelost geweest) en bovendien wordt het nu maar "voorlopig" hersteld. Dat geeft me een heel belabberde indruk van Ford.

Het wordt ten minste opgelost.

Bij volkswagen, zeggen ze gewoon, val lekker do*od.

idd leuk model, maar die verzonken deurgrepen vind ik echt verschikkelijk, ik heb het liefst gewoon een ouderwetse handle

Belabberde kwaliteit... en dan gaat het maar om één onderdeeltje. Nou nou...
Het wordt ten minste opgelost.

Bij volkswagen, zeggen ze gewoon, val lekker do*od.
Precies, waar hebben we het nou helemaal over bij deze Ford. En als het dan toch misgaat met dat ene onderdeeltje kun je met de Ford natuurlijk altijd nog langs de dealer om 't te laten herstellen, hoe moeilijk kan dat nou zijn bij een uitgebrand wrak? :rolleyes:

Terug
Bovenaan