Fittipaldi Racestuur van Daihatsu Cuore

gast 7505037

Net ingestapt
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een andere auto gekocht en ze wilde mijn oude auto niet hebben.
Nu is het mijn eerste auto en vind het gewoon een schitterend geval, dus wil je hem niet, dan krijg je hem niet ;-)

Het gaat om een Daihatsu Cuore van 1996, zie de foto's. Hij heeft me in mijn studententijd overal gebracht en heb er dus al meer dan 50000 veilige kilometers mee gereden. Maar sinds afgelopen maand dus aan een andere auto. Ik heb erover nagedacht wat ik met de Cuore ga doen, en wil hem wel verkopen. Het is een 3traps automaat, en zo oud, veel ga je er niet voor krijgen, dat snap ik ook. Nu wilde ik mijn stuur als souvenir eruit halen en dat is me ook gelukt! Nu rijdt het natuurlijk niet makkelijk zonder stuur dus wilde ik er graag een ander stuur in zetten. Ik kan er helaas nog niet zo snel een andere voor vinden. Verder lijkt het stuur wat ik nu erin heb wel een collectors item (fittipaldi) :)

Nu twee vraagjes:
Heeft iemand enig idee wat dit stuurtje waard zou kunnen zijn?
Heeft iemand een goed idee hoe ik mijn "stuurprobleem" op kan lossen, zodat ik dit racestuur toch kan houden?

Dank voor de antwoorden!

Groetjesss
j343DYL.jpg
NmfVXJF.jpg

Ik heb op de sloop gekeken en op onderdelenlijn. Kon daar nog niet direct iets vinden, omdat de meeste een airbag hebben of zouden moeten hebben. zodra de garage opbel met het een stuur wat lijkt te passen, schatten zij het succes vaak zeer klein in.
De waarde van het stuur is meer gewoon leuk om te weten ;-)

Waarom zou een stuur van eenzelfde model en bouwjaar/modelreeks (auto's zijn vaak meerdere jaren geleverd met dezelfde onderdelen) niet passen?

Je kunt ook gewoon een oproepje op onderdelenlijn plaatsen met hetgene wat je nodig hebt en duidelijk vermelden zonder airbag.

Je moet dus een stuur voor een Cuore L501 hebben en dat zal niet meer op elke sloperij te vinden zijn. Helaas heeft de Venyard in Roosendaal er momenteel ook niet eentje staan. Ik vermoed dat het stuur uit een Move L601 (mits zonder airbag, was optioneel op dat model) ook wel past. Misschien kun je het zoekresultaat daarmee wat verbreden.
Maar volgens mij is deze ook al goed: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-...ore/onderdeel/stuurwiel/onderdeelid/19530712/

En bij deze zou ik de sloperij even bellen voor nadere info, want volgens mij zit daar helemaal geen airbag in:

Terug
Bovenaan