Final Keuze 1e Auto Aankoop

Boris 9811343

Net ingestapt
Beste forumlezers,

Na een hele poos onderzoek en opstellen van lijstjes heb ik de volgende 2 autos boven aan staan als eerste auto aankoop:

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Black edition (zwart met rode accenten) 140pk - 2015
Suzuki Swift 1.0 Boosterjet - 2017

Beide relatief zuinige auto's, suzuki swift heeft een hogere aanschaf prijs maar lagere kosten in verbruik.
Echter scheelt dit ook weer niet mega veel.

Voor mij is het heel belangrijk dat deze auto het ook toelaat om flinke stukken naar het buitenland te rijden, en ook eventueel gebruikt kan worden voor skiien.
Hiervoor moet het ondanks de 1.0 wel een berg op kunnen met sneeuw als uiterste.
Zijn er nog verdere aandachts punten bij deze 2 autos, en welke zouden jullie voor mij het meest aanraden.

Momenteel vind ik de ford fiesta toch wel tikkeltje stoerder en sportiever, en hoor hier hele goede verhalen over.
Echter geld dit net zo goed voor de suzuki swift, elke tip die jullie nog kunnen geven kan mij heel goed helpen bij het maken van mijn keuze.

Ik zou de keuze voor mijn toekomstige auto niet van anderen af laten hangen, ik vind mijn eigen smaak en mening gewoon veel belangrijker als de smaak en mening van anderen.
Beide auto's zijn gewoon goed dus ga beide auto's eens in de praktijk proberen i.p.v. allerlei bureaucratische lijstjes op te stellen, en neem daarna gewoon dat exemplaar wat je het beste bevalt.
En als je niet kunt kiezen dan maar simpelweg beide auto's nemen, dan heb je elke dag weer opnieuw de keuze.:)

@Muddy Bandit, Ja meer gewoon laatste check ik ga morgen naar de 1e auto kijken en overmorgen naar de ander.
Meer van als er echt sterke meningen tegen zijn dan hoor ik dat graag.
Bijvoorbeeld slechte verhalen over onbetrouwbaarheid etc.

Allebij erg leuke auto's. M'n gevoel zegt dat de Fiesta op lange afstanden iets comfortabeler is. De Swift is wellicht wat zuiniger want iets lichter. Zoals Muddy al zei, persoonlijke voorkeur zal de doorslag moeten geven. Een 1.0 turbo is in ieder geval krachtig genoeg om een berg op te komen.

Heb je met beiden gereden? Ik persoonlijk zou eerst eens met het vorige model Swift Sport en een fiesta ST rijden! Dat is misschien te sportief, vergeleken met de wat brave 1.0 liters, maar financieel een goed idee gezien beiden erg gewild zijn 2de hands!

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Neem de Suzuki Baleno met dezelfde motor: goedkoper, en meer ruimte. Bovendien zeer zuinig.

Die waren al in zijn andere topic getipt door mij. Is volgens mij ook een minder fijnere rijders auto dan de swift

Boris 9811343 zei:
Ook in de alpen met sneeuw en slecht wegdek?

Een vriendin van mij is met een Daihatsu Sirion van de eerste generatie op wintersport geweest 850 kg

Hoe lichter de auto hoe mindere snel je vast komt te zitten

Tip is oefen thuis met hoe je sneeuwkettingen om de wielen krijgt. Als je dat voor het eerst moet doen als de sneeuw met bakken na beneden komt en je staat midden op de weg en auto's staan achter je te drammen wordt je niet heel blij.

Tip2 leg je kettingen dat ze voor het grijpen liggen

Zelf zal ik voor de Swift gaan, maar de fiesta is samen met de Mazda 2 gevolgt door de clio, de fijnste rijders auto.

BMW E38 zei:
Heb je met beiden gereden? Ik persoonlijk zou eerst eens met het vorige model Swift Sport en een fiesta ST rijden! Dat is misschien te sportief, vergeleken met de wat brave 1.0 liters, maar financieel een goed idee gezien beiden erg gewild zijn 2de hands!

Waren al gepasseerd in andere topic. De 1.0 boosterjet heeft meer koppel dan de oude 1. 6

Persoonlijk zou ik voor een Ford gaan.
Veel auto voor een schappelijke prijs en een degelijke kwaliteit.
Ook de inruilwaarde blijft naar mijn gevoel hoger dan die van een Suzuki.
Ook naar kwaliteit en stevigheid zou ik een Ford boven een Suzuki verkiezen.

Wij hebben net een eerste auto voor de dochter gekocht en dat is een Opel Corsa geworden.
Maar ook een Peugeot 205 zou ik op mijn lijstje staan hebben.

Boris 9811343 zei:
Ook in de alpen met sneeuw en slecht wegdek?

Pffffff...... een goede chauffeur komt met een slechte auto nog steeds heel veel verder als een slechte chauffeur met een goede auto.
Ik kon vroeger met een oude achterwiel aangedreven Simca 1000 op zomerbandjes en de skilatten op het dak ook helemaal in Tirol komen, en neem maar rustig van mij aan dat de wegen daar in de afgelopen 35 jaren al een heel stuk verbeterd zijn en dat jou keuzeauto's ook al een heel stuk beter zijn als zo'n afgetrapte Simca 1000 op zomerbandjes.

Terug
Bovenaan