Fiesta hoge toeren tijdens het rijden

Barrie 9559038

Net ingestapt
Hallo,

Om vast mee te beginnen heb ik een Ford fiesta st uit 2005 met een 2.0 duratec motor.

De afgelopen 2 a 3 weken lijkt hij tijdens het rijden net wat extra gas te geven. Dit merk je vooral met het intrappen van de koppeling tijdens het rijden, in dit geval gaat hij tegen de 4.000 toeren maken. Je merkt dit ook tijdens het rijden dat hij iets door blijft gaan ook al geef je geen gas meer. Hier heb ik met een koude motor veel meer last van dan met een warme. Verder is er een hoger benzineverbruik.

Ik heb hem bij de Ford dealer gebracht om het defect op te zoeken, daar kwamen ze op een vacuumlek rond het inlaatspruitstuk. Alleen als ik zo rond op het internet zorgt dit in de meeste gevallen voor een lager / slechter lopende motor. Dat is bij mij juist niet, ik heb alleen hinder aan de hoge toeren.

Hopelijk hebben jullie een paar ideeën.

Groetjes,
Barrie
 
Het maakt nogal wat uit waar het vacuumlek zit en wat voor systeem. De diagnose van de dealer is zeker geen onmogelijke. De leeftijd van de auto klop ook aardig met dat er inmiddels wel wat vacuumslangen uitgedroogd kunnen zijn. Wat stelde de dealer voor qua reparatie?
 
Kun je niet wat remmenreiniger spuiten waar de vacuumslangetjes lopen?
Als de motor meer toeren gaat maken weet je in ieder geval waar je moet zoeken.
 
Engineer2 zei:
Het maakt nogal wat uit waar het vacuumlek zit en wat voor systeem. De diagnose van de dealer is zeker geen onmogelijke. De leeftijd van de auto klop ook aardig met dat er inmiddels wel wat vacuumslangen uitgedroogd kunnen zijn. Wat stelde de dealer voor qua reparatie?

Hun wouden het inlaatspruitstuk vervangen, dit leek mij iets te veel van het goede als dit ook evt. een pakking zou kunnen zijn.
 
Barrie 9559038 zei:
Engineer2 zei:
Het maakt nogal wat uit waar het vacuumlek zit en wat voor systeem. De diagnose van de dealer is zeker geen onmogelijke. De leeftijd van de auto klop ook aardig met dat er inmiddels wel wat vacuumslangen uitgedroogd kunnen zijn. Wat stelde de dealer voor qua reparatie?

Hun wouden het inlaatspruitstuk vervangen, dit leek mij iets te veel van het goede als dit ook evt. een pakking zou kunnen zijn.

Remmenreiniger spuiten over je spruitstuk dan maar.

Ik was laatst een slangetje vergeten in te steken na het vervangen van mijn distributieriem. Althans...vergeten..ik kon me niet meer herinneren waar het tuutje op het spruitstuk zat. Dat resulteerde toch echt in een hoog lopende motor.
Ik ben het wel met eens met de diagnose van de dealer. De oplossing kan ik niet van afstand beoordelen.
 
Barrie 9559038 zei:
Engineer2 zei:
Het maakt nogal wat uit waar het vacuumlek zit en wat voor systeem. De diagnose van de dealer is zeker geen onmogelijke. De leeftijd van de auto klop ook aardig met dat er inmiddels wel wat vacuumslangen uitgedroogd kunnen zijn. Wat stelde de dealer voor qua reparatie?

Hun wouden het inlaatspruitstuk vervangen, dit leek mij iets te veel van het goede als dit ook evt. een pakking zou kunnen zijn.

In je eerste post had je het over een 'lekkage rond het inlaatspruitstuk'. Dat kan toch ook een pakking zijn?
Spreek dan gewoon af dat ze goeie diagnose uitvoeren, desnoods met foto's en/of kapotte onderdelen bij de factuur als uitleg.
 
Terug
Bovenaan