Fiat punto loopt onregelmatig stationair en houdt in.

Guest
Hallo,

Ik heb het probleem dat de motor erg in houdt, en onregelmatig stationair loopt.
Als ik stationair stil sta dan springt het toerental tussen 600 tot 1000, hij slaat niet af, maar word er wel erg nerveus van.
En ook met het wegtrekken in de 1 voel je dat hij inhoud maar soms dan ook goed doortrekt, het is echt heel afwisselend, als de motor koud is loopt hij beter als dat hij warm is, het leek op een bougiekabel, die heb ik alle 4 inmiddels vervangen, nog steeds geen verandering. Bougies nog niet vervangen maar wel allemaal getest, lijken allemaal gewoon goed te zijn.
Kan het nog zo zijn dat er een injector vies is? dat ik van dat reinigingspul moet halen? zou dit kunnen helpen?

Ik hoop dat jullie eventueel nog andere tips of ideeën voor mij hebben!

Groetjes,
Brandon

Welk jaartal is je auto en wanneer heb je de bougies vernieuwd. Want doormeten slaat nergens op. Afstand en vonk zijn belangrijk. Als een van beide niet goed is loopt je auto ook niet lekker doordat er te weinig wordt verbrand.

Hallo,

Bougies zijn zo'n 9000 kilometer terug vervangen.
Afstand heb ik 1500 km terug nog veranderd stonden toen op 1,1 heb ze terug gezet naar 0,5 veranderde ook niks.
Rij nu al zon 2500 km met dit probleem.
De auto is uit 2000 en het is een 1.2 16V.

Brandon95 zei:
Hallo,

Bougies zijn zo'n 9000 kilometer terug vervangen.
Afstand heb ik 1500 km terug nog veranderd stonden toen op 1,1 heb ze terug gezet naar 0,5 veranderde ook niks.
Rij nu al zon 2500 km met dit probleem.
De auto is uit 2000 en het is een 1.2 16V.

Als het stationair toerental jojo't, heeft dat niets met bougies te maken. Heeft ook totaal geen zin om de electrode afstand zo te verkleinen.
Je hebt zelfs kans dat dat het probleem alleen maar groter wordt, door bv. parelvorming tussen de electrodes.

Hallo Marcel,

Waar zou het dan aan kunnen liggen? Luchtinlaat? Injector?

Check je gasklephuis maar eens, een beetje aanslag kan de stationair loop van een Punto al behoorlijk verpesten.

Als die vies is, demonteren, pluisvrije doek pakken en met een beetje WD40 ofzo de aanslag wegpoetsen.

arosa2000 zei:
Check je gasklephuis maar eens, een beetje aanslag kan de stationair loop van een Punto al behoorlijk verpesten.

Als die vies is, demonteren, pluisvrije doek pakken en met een beetje WD40 ofzo de aanslag wegpoetsen.

idd. zou het eerder in deze richting zoeken, vervuild gasklephuis

Terug
Bovenaan