Fiat Punto loopt best warm

Guest
Hallo,

Ik heb de volgende vraag, mijn punto word warm, maar niet te warm, hij loopt zo op tot 3/4 en soms iets erover heen, maar dat is alleen als ik stationair draai, als ik rij dan zakt hij gewoon netjes naar het midden, de fan slaat wel aan en de kachel word ook warm, is het erg dat hij zo warm word als hij stationair draait? want theoretisch zo het mogen natuurlijk, maar of het goed is is een ander verhaal.

Dus wat denken jullie?

Groetjes,
Brandon

3/4 zou ik mij niet zo druk over maken. Het zou natuurlijk kunnen dat de thermostaat wat slechter begint te worden waardoor deze misschien niet meer helemaal goed open gaat.
Hoe oud is de Punto?

De Punto is van '99, dus dat zou inderdaad zo kunnen zijn, misschien maar keertje vervangen, is niet zo heel veel werk toch dacht ik?

Is dit ineens anders dan voorheen? Genoeg koelvloeistof? Hoe oud is de waterpomp?

Voor een motor geldt hoe heter hoe beter, totdat de koelvloeistof gaat koken, maar dat staat onder druk en gebeurt pas bij 120 graden of iets.

Aangezien je niet vaak je motor (minuten lang) stationair zou moeten laten draaien zou je hier verder weinig last van moeten hebben, als het ook gebeurt in de file of twee minuten rood licht dan moet je er wel naar kijken. Voorlopig zou je dan de kachel voluit op heet kunnen zetten, kijk of dat helpt.

Zeker weten dat de fan gaat draaien bij te hoge temperatuur? Afgaande op de omschrijving lijkt de fan niet of onvoldoende te werken. Of hij wordt te laat in geschakeld.

Ook kan het zijn dat de fan te langzaam draait, door slechte elektrische verbindingen.

3/4 vind ik voor dit model erg hoog. Wanneer slaat de fan precies aan? (welk punt op de tempmeter) En op het moment dat de fan aanslaat, zie je dan de temperatuur ook weer zakken? (totdat de fan weer afslaat natuurlijk). Mijn ervaring met deze modellen is dat de fan in ieder geval tot zichtbare beweging van de temperatuur moet leiden.
Helaas leert de ervaring ook dat deze modellen gevoelig zijn voor defecten aan de koppakking, wat tot allerhande temperatuurproblemen kan leiden...

Terug
Bovenaan